Paddo's drogen.. hoe en wat

baarsjesbewoner

Bewuste gebruiker
Goed ik zit dus met een portie paddo's ( vers ) die ik niet meer ga gebruiken. Een vriend en ik zouden gaan trippen echter op het laatste moment kon hij niet meer en nu heb ik dus een portiei over.

Ik vroeg me dus af of ik deze paddo's ( mexicaanse ) gewoon kan drogen.
Mijn tweede vraag is als dit kan hoe ik dit het best kan doen en als laatst vroeg ik me af hoe lang deze ik dan kan bewaren!

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

neti

Badass junkie
Verspriden op wat krntenpapier, in een donkere, goede geventileerde kamer. Elke dag even de paddo's odraiien. Na een dag of wat zijn ze al aardig ing edroogd. Flikker ze na een week ofzo lekker in de vriezer, goed verpakt (lucht-/vochtdicht)

Jpilot

Experimenterende gebruiker
Paddenstoelen bevatten 90 % vocht, je wilt nagenoeg alles er uit halen. Dit kan op een krant, nadeel is dat de inkt kan afgeven. Neem wat van dat absorbsie keukenrol dan zijn ze in 3 dagen droog.

Op hele lage temperatuur kun je ook drogen in de oven.

Je kan ook met een computer ventilator en een rooster werken. Dat is het meest aan te bevelen. Hoe sneller hoe beter. Let wel op dat de paddenstoelen niet te warm worden ( dus niet de oven op 100 graden )

Als ze goed droog zijn gewoon in een ziplock zakje. Of even sealen als je een sealer hebt ( gues not :P )
Bewaar ze op een donkere plaats. Ergens in een lade ofzo.
Het is dan in principe enkele maanden houdbaar. Daarna neemt de hoeveelheid psilocybe langzaam af.

Static Search

Belezen gebruiker
pak liever iets anders dan krantenpapier..paddos willen er wel eens aan blijven plakke..en wat nog beter is dan een ziplockske is iets van glas..das nog luchtdichter..

Jpilot

Experimenterende gebruiker
Ik bewaar ook het een en ander in weckpotten.
Als decoratie heb ik een tijdje wat afgeschreven drugs in mooie weckpotten naast de tv gehad. 1 met paddenstoelen, 1 met wiet, en 1 met nep xtc pillen. Stond wel leuk, maar na een tijdje heb je dat ook wel gehad :)

Natuurlijk droog ik niks omdat dat illegaal is :), maar als ik dat wel eens doe voor iemand dan heb ik een speciaal droogrek met een ventilator er boven, ze zijn dan in 2 dagen droog als je ze op een bepaalde manier bewerkt voor het drogen. Nadeel is dat mijn paddenstoelen vaak veels te groot zijn, en dus langer nodig hebben :grin:

Bovenaan