paddo's en suikerziekte??

Mr.jiho

Wijs gebruiker
hallo
ik ga voor m'n 2de keer paddo's nemen met wat vrienden: 1iemand die het al een paar keer heeft gedaan, 3die het al 1x hebben gedaan (waaronder ikzelf) en 1iemand die het nog nooit heeft gedaan.

m'n eerste keer was ook met die mensen die ik eerst vernoemde en alles is heel goed gegaan en heb mij goed geamuzeert

maar nu komt er nog een vriend van ons allen erbij en hij wil meedoen, opzich geen probleem maar hij heeft suikerziekte.
ik weet niet of dit effect kan hebben of niet maar ik weet wel dat als je een bad trip hebt of als je je niet goed voelt je suiker moet eten om uit je trip te geraken, ja dit kan hij natuurlijk niet (door zijn suikerziekte)
kan hij iets anders eten/drinken in de plaats ofzo?
kan zijn suikerziekte effect hebben op de trip of omgekeerd?
is het een probleem als hij een joint rookt? (dit doet hij wel vaker ondaks zijn suikerziekte)

graag zou ik wat antwoorden krijgen voor morgen avond (want dan gaan we eten :grin: )
groeten

Bal0n

Badass junkie
Dat suiker helpt bij een bad trip is niet waar, heeft alleen maar te maken met placebo. Geef em een ander placebo als het fout gaat (vitamine c wordt vaak genoemd).

Bal0n

Badass junkie
Dextrose is suiker, dus dat is niet echt lekker ivm zn suikerziekte. En tips, nouja, go with the flow :)

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ok bedankt, nog iets waar hij rekening mee moet houden door zijn ziekte? of is het eigenlijk het zelfde als bij iemand zonder suikerziekte
groete

Bal0n

Badass junkie
johannes zei:
ok bedankt, nog iets waar hij rekening mee moet houden door zijn ziekte? of is het eigenlijk het zelfde als bij iemand zonder suikerziekte
groete

Voor zover ik weet is er niets extra's waar hij zich druk om zou moeten maken.

Bal0n

Badass junkie
spacekonijn zei:
of suiker placebo is weet ik niet

Het komt van het feitje dat suiker helpt tegen THC. THC zorgt ervoor dat je suikerspiegel daalt (vandaar dat sommige mensen soms "out" gaan). Dus dat is zo weer weg als je wat suiker neemt. Tryptamine analogen (de actieven alkaloïden in shrooms) hebben dit effect niet.

spacekonijn

Badass junkie
dat suiker tegen THC helpt wist ik niet eens... je kunt dus beter 5 euro wiet halen en niks erbij dan 10 euro wiet en een zak snoep :stoned:

Mac...

Badass junkie
Ligt er trouwens ook aan of hij een te hoge of een te lage suikerspiegel heeft. Suiker is niet alleen een placebo, het werkt echt, alleen minder goed dan mensen denken, daarom werkt het voor eht grootste gedeelte als een placebo. Wat overigens wel heel goed werkt is gewoon wat brood. Vult de maag meteen goed en kan geen kwaad ivm suiker.

Bal0n

Badass junkie
Mac... zei:
Ligt er trouwens ook aan of hij een te hoge of een te lage suikerspiegel heeft. Suiker is niet alleen een placebo, het werkt echt, alleen minder goed dan mensen denken, daarom werkt het voor eht grootste gedeelte als een placebo. Wat overigens wel heel goed werkt is gewoon wat brood. Vult de maag meteen goed en kan geen kwaad ivm suiker.

Dat heb ik ook altijd willen aannemen, maar ik kon nooit bronnen vinden van wetenschappelijk verantwoorde instellingen, jij wel?

:)

Mac...

Badass junkie
Het is eigenlijk best heel logisch. Suiker is als het ware je brandstof. Heb je weinig brandstof, heeft je lijf meer moeite met zich te verzetten tegen het gif. Krijg je weer wat extra brandstof kan het lijf zich ook weer iets meer verzetten, daarom zwakt je trip af. Het zal overigens niet lukken om helemaal uit de trip te komen. Maar eet maar eens een portie paddo's net nadat je gegeten hebt. De trip is dan echt een heel stuk minder heftig. Dit kan geen placebo effect zijn, omdat je er niet met je hoofd bij nadenkt dat je minder wilt voelen.

Bal0n

Badass junkie
Dat van dat eten komt hoogstwaarschijnlijk omdat je maag vol zit. En het dus over een langer tijdbestek minder sterk wordt opgenomen door je darmen. Maar goed, misschien maar eens proberen om in de trip een grote dosis suiker te nemen, :).

spacekonijn

Badass junkie
chocola erbij gegeten gister dat was nog best lekker en ik hou niet zo van eten tijdens de space maar had gehoord dat dit het versterkte weet niet of het zo was maar beviel me wel

fokker

Belezen gebruiker
Wat mensen met een bad trip helpt is helemaal niet de suiker, als in de volksmond gezegd zou worden dat mostert zou helpen tegen een bad trip, en je zou iemand die dat heilig gelooft mostert voeren in n bad trip, dan gaat ie zich langzaam beter voelen, niet door wat ie naar binnen gepropt krijgt maar omdat ergens diep in het onbewustzijn het signaal komt 'oh, ik heb iets gekregen dat helpt tegen de bad trip', de persoon dan langzaamaan rustig wordt, wee normaal gaat ademen, en de paniek langzaam weg vloeit en de persoon zich weer gewoon durft te ontspannen als je t mij vraagt. Grootste deel van n bad trip is toch iets wat je met jezelf doet, alleen ben je zo ver heen dat je er de controlle niet meer op hebt en je zelf in n eindeloze lus gek blijft draaien.

ik heb zelf ook suikerziekte en heb ook een aantal x paddos gedaan
allen ik heb er geen enkele x wat van gevoeld ik snap niet waarom en me vrienden snaoppen het ook niet ik doe gewoon de instructies volgen die ze me geven in de smartshop maar het lijkt wel of ik er immuun voor ben ofzo dat vind ik wel jammer :( gister hawaaianse baby woodrose gedaan khad er 10 maar ze werkte niet zo goed :angry:

Ceko

Belezen gebruiker
topmanockie zei:
ik heb zelf ook suikerziekte en heb ook een aantal x paddos gedaan
allen ik heb er geen enkele x wat van gevoeld ik snap niet waarom en me vrienden snaoppen het ook niet ik doe gewoon de instructies volgen die ze me geven in de smartshop maar het lijkt wel of ik er immuun voor ben ofzo dat vind ik wel jammer :( gister hawaaianse baby woodrose gedaan khad er 10 maar ze werkte niet zo goed :angry:
Super vreemd, heb je ook van tevoren niks gegeten en al dat soort grappen? Ik heb het ook een keer met iemand gedaan die zich van tevoren helemaal vol vrat met pizza, chocola, cola etc... niet echt slim dus als je een beetje waar voor je geld wilt...

jah sochtends wel gegeten maar verder de dag niet en als je ze savonds ron een uur of zeven neemt kn dat geen kwaad neem ik aan ??
in de smart shop zeiden ze 4 tot 6 uur niks eten en geen zoete dingen drinken mja de volgende x zet ik er thee van en als ik dan weer nix voel ga ik wel opzoek naar iets anders :wave:

Ceko

Belezen gebruiker
Zo hee als je dan nog niks voelt ben je echt iemand met vette pech! Ik gun iedereen een goede paddotrip :hearteyes: :beer:

Frisko

Badass junkie
fokker zei:
Wat mensen met een bad trip helpt is helemaal niet de suiker, als in de volksmond gezegd zou worden dat mostert zou helpen tegen een bad trip, en je zou iemand die dat heilig gelooft mostert voeren in n bad trip, dan gaat ie zich langzaam beter voelen, niet door wat ie naar binnen gepropt krijgt maar omdat ergens diep in het onbewustzijn het signaal komt 'oh, ik heb iets gekregen dat helpt tegen de bad trip', de persoon dan langzaamaan rustig wordt, wee normaal gaat ademen, en de paniek langzaam weg vloeit en de persoon zich weer gewoon durft te ontspannen als je t mij vraagt. Grootste deel van n bad trip is toch iets wat je met jezelf doet, alleen ben je zo ver heen dat je er de controlle niet meer op hebt en je zelf in n eindeloze lus gek blijft draaien.
idd
dus kan je iemand die echt BAD gaat beter wat benzo's geven? :)

fokker

Belezen gebruiker
Geen idee, nooit geprobeert, heb 1 keer echt n vieze bad trip gehad, mn eerste keer egodeath, zeer overwelmend en eng, maar laatste avond weer, en t was heerlijk... Bad trips horen erbij, en ik zie dat niet als goed of slecht, t is alle twee leerzaam.

BacingsPen

Badass junkie
heheheh geloofde al nooit dat Suiker, Vitamine C of Whateve de paddotrip zou verminderen..

Heb wel eens mijn paddo's ingenomen in een zelfgemaakte chocolade moes..

Die trip was mijn hevigsteooit! :grin:

egortje

Newbie
ik heb ook suikerziekte
ik blowde eerst elke dag
maar nu af en toe een pilletje, je moet van te voren goed meten en eten
hou bij de space wel water bij de hand voor uitdroging thats it
als je suikerspiegel goed is dan is er niks aan de hand en kan je gwn spacen
let op dat als je onder het spacen iets eet of drinkt waat koolhydraten in zitten dat je wel de juiste aantal insuline inneemt anders stijgt je bloedsuiker en word je chagrijnig na je space.

thats it meer niet.

Bovenaan