Paddo's geen condens

darklord667

Experimenterende gebruiker
Ik heb onlangs weer 2 growkits aangeschaft. Nu heb ik ze ongeveer een week terug neergezet. Ik heb ze beide bij dezelfde warmte staan, maar nu komt er in een filterzak heel weinig condens.

Soms als mn kamer iets warmer is, komt er wel ietsje meer. Maar soms zie ik het alleen maar in de bak zelf, en niet in de zak. Terwijl die andere filterzak continu wel condens in zit. Nu vroeg ik mij af, of ik die filterzak met bijna tot geen condens bij moet spuiten met een sproeier? Of is condens in de bak opzich genoeg?

KoxBox

Badass junkie
Ik zou toch elke dag wat water op de zijkanten van de zak sproeien en eventueel ook wat op de grond zelf. Ik heb het ook genegeerd en dan komen er van die vuile pluizen op je paddestoelen en kan je ze wegsmijten.

darklord667

Er zit echt minimaal condens in nu. Als je de zak een beetje heen en weer beweegt, dan zie je dat er een beetje water in zit. Maar bij mijn vorige box was er juist super veel condens. ( Die had ik wel te warm staan achteraf ). Maakt het uit als ik met wat water bij sproeien het mycelium raak? Of moet ik daar mee oppassen?

KoxBox

Badass junkie
Als je met zo een water verstuiver werkt maakt het niets uit, je moet natuurlijk niet met een gieter over je box beginnen gieten. :P

darklord667

Rond de hoeveel condens moet er zijn, voor een ideale luchtvochtigheid? Of maakt dat verder niet uit? :) Dan ga ik ze zo eventjes besproeien.

KoxBox

Badass junkie
darklord667 zei:
Rond de hoeveel condens moet er zijn, voor een ideale luchtvochtigheid? Of maakt dat verder niet uit? :) Dan ga ik ze zo eventjes besproeien.

Normaal 98% dacht ik maarja dan moet je al zo een luchtvochtigheidsmeter hebben. Gewoon 3/4 van de zijkant moet beslagen zijn dan is het perfect.

darklord667

Oh, dat is bij mij maar een kwart. Ze komen nu wel boven. In beide sets. ( Ik was bij eentje bang, die ik besproeid had dat die kapot zou gaan) Want ik had hem besproeid uit een flesje waar schoonmaakmiddel in had gezeten. Heel goed omgespoeld, kwam er later achter dat het er nog wel naar rook. Maar tot nu toe gaat het goed.

Ik denk dat ik dan maar wat meer moet besproeien nog. Ik zal eerst deze flush maar afwachten. En heb ik teveel water afgegoten, als er niet genoeg condens in zit? Of hoe komt dat? Want dan wil ik het voor een volgende keer voorkomen :tongueout:

Bovenaan