Paddo's geoogst

Ronald34

Newbie
Ik heb net mijn paddo's geoogst alleen het is echt veel meer dan dat ik verwacht had en dat ik zelf uberhaupt op kan. Het zijn ecuadors. Wat raden jullie mij aan ermee te doen? Want ik wil niet met teveel paddo's in huis zitten en wegooien vind ik zonde? Hoe gaan jullie hiermee om?

thanks,

groeten Ronald

Tigg

Belezen gebruiker
Zoek op dit forum of op het internet eens wat over het drogen van paddo's. Dit is de beste manier om ze te bewaren.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Op een goed geventileerde plek leggen waar veel droge lucht langskomt, zoals bij de verwarming in je huis. Na het drogen zijn ze maanden houdbaar :wink:

KoxBox

Badass junkie
Of gewoon op een deksel van een schoendoos met een laag keuken/wc papier op en onder de paddestoelen, 1x daags vervangen en na 3 dagen zullen ze knisper droog zijn.

En maak van die maanden houdbaar maar meer dan minstens een jaar en een half, volgens mij kun je ze op deze manier echt jaren bewaren.

En voor dat er hier gaan verkondigen dat alle werkzame stoffen hierdoor verdwijnen. Ik kan je geruststellen dit is niet zo, je zal er nogaltijd even hard op trippen.

Wonderland

Belezen gebruiker
Je kunt ze na het drogen ook nog eens in de vriezer leggen (lucht en vochtdicht natuurlijk). Het schijnt dat je er dan nog wat jaartjes langer mee kunt doen.

Antow

Experimenterende gebruiker
maar ze moeten na het drogen in een luchtdichte bakje geplaatst worde ? of niet ????

Wonderland

Belezen gebruiker
Antow zei:
maar ze moeten na het drogen in een luchtdichte bakje geplaatst worde ? of niet ????

Als je ze luchtdicht wil bewaren is dat wel handig ja :wink: Ik heb ze zelf in van die zakjes met sluitstrips en daarna nog in een weckpot

KoxBox

Badass junkie
Wonderland zei:
Antow zei:

Als je ze luchtdicht wil bewaren is dat wel handig ja :wink: Ik heb ze zelf in van die zakjes met sluitstrips en daarna nog in een weckpot

Ja gewoon in grote "wietzakjes" bewaren zo doe ik het ook en dan in zo een grote pot van crac a nuts :). Maakt niet zoveel uit waar je ze bewaard maar best in zo zakjes of in een luchtdicht bakje.

Bovenaan