paddos groeien naar beneden???

LiveLove

Newbie
Ik heb een vraag . Ik heb een paddo kweekset gehaald en de paddos komen nu uit . enkelen groeien goed naar boven maar de meeste groeien naar beneden en langs de randen dus je ziet de hoedjes naar beneden groeien in de grond van de kweekset is dit normaal of zit er iets niet goed? zou iemand me z snel mogelijk antwoord willen geven want ze gaan erg hard namelijk
thanks

lolnoob

Bewuste gebruiker
Is niet zo'n groot probleem in mijn ervaring. Bij mij groeien sommige ook naar beneden maar ze draaien na een tijdje wel bij en groeien dan in een kronkel weer naar boven.

Petard

Experimenterende gebruiker
Opletten dat ze niet helemaal de grond in groeien. Kun je voorkomen door de bak met tape af te plakken aan de zijkant zodat er daar geen licht bij komt. Als ze namelijk de grond in groeien en je haalt ze er niet uit, begint de boel te rotten na een tijdje en dan is de volgende oogst verneukt.

poison drink

Belezen gebruiker
Wat Petard zegt klopt. Ik heb mijn growbox met de plastic zak er rond gewoon in het kartonnen doosje geplaatst (waar mn growbox in zat bij aankoop). Als de paddo's geen licht krijgen van opzij gaan ze naar boven groeien.

Aluminiumfolie aan de zijkanten plakken is ook een optie, maar dan moet je de growbox uit de zak nemen, wat een kans op contaminatie met zich meebrengt.

Bovenaan