paddo's kweken met myceliumbox tips graag

mitchell

Newbie
Heey iedereen ik zou eerst paar dingen willen zeggen en ook een paar vragen willen stellen.
Eerst zou ik willen zeggen dat ik toch al redelijk wat ervaring heb met hallucinerende middelen zoals paddo's,truffels, tripchocolade en lsd.
Een goede maand en half geleden was ik in sluis en heb ik mij een kleine growbox golden teacher meegebracht. ik heb vroeger wel al paar keer hawaiaanse paddo's gebruikt maar had nog nooit zelf paddo's gekweekt. spijtig genoeg heb ik nog maar 2 flushes gehad eerste flush zo een 75 gr en tweede flush een 35 gr het is natuurlijk wel maar een klein growsetje. Bij mijn eerste flush heb ik zo een 30 gr vers gebruikt en ik vond de trip wel leuk maar niet hevig genoeg. van mijn eerste flush heb ik de overige 45 gr laten drogen en die heb ik nu gisteren 2 weken later fijn gemixt en in een een glas vruchtensap gedaan ff geroerd en opgedronken. ik heb hier wel een hele goede hevige trip mee gehad en heb mij super goed geamuzeerd. nu heb ik vandaag een McKennaii Myceliumbox besteld en hoop deze van de week nog te kunnen starten. ik vroeg me af of er iemand ervaring heeft met deze soort en of deze soort gemakkelijk te kweken is en een goede trip geven? ik vroeg mij ook af of er bebaalde dingen zijn waar ik op moet letten bij het kweken aangezien die golden teachers mijn eerste kweek was en het toch niet zoveel heeft opgeleverd. is het echt zo belangrijk om je handen iedere keer te ontsmetten met een ontsmettingsmiddel?
of moet je bv de paddo's dagelijks besproeien met water?? en is de temperatuur heel belangrijk?? bij mij thuis is de temperatuur tussen 17 en 21 graden dus denk ik iets te koud om goed paddo's te laten groeien niet??? daarom heb ik mij nu een samen met de mckennaibox een http://www.magic-mushrooms-shop.com/nl/thermo-mat.html gekocht of is dit niet nodig??

alvast bedankt grts

dernael

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf geen ervaring met de McKennaii soort, maar ik denk niet dat het super veel verschil zal maken qua kweken.

Zorg dat je altijd hygiënisch te werk gaat met het kweken van shrooms, de kleinste bacterie kan al voor infecties zorgen waarna je je complete growbox kunt weggooien.

Dagelijks lucht verversen kan goed zijn voor de paddo's, let hierbij natuurlijk wel weer goed op je hygiëne. Adem bijvoorbeeld niet de zak in, gebruik het liefst een mondkapje en handschoentjes.

Verder is die warmte-mat zeker geen slecht plan, een constante temperatuur zorgt voor het beste resultaat!

Succes en have fun!

Dernael :stoned:

mitchell

Newbie
toch nog iemand die reactie plaatst merci :) . ik ga een paar fototjes posten en zou willen vragen of het normaal is er zo weinig paddo's groeien in mijn growbox en als je links op de foto kijkt zie je een paddo met vel wit ondereen is dit normaal ?? ik heb de box geregeld beneveld met water en aventoe de zak is open gedaan om de lucht te verversen en da warmtemat staat er al van het begin onder. ik heb wel na een goede week de bak er eens uitgehaald en zilverpapier rond gedaan omdat ik zag dat er langs de zijkant ook paddo's groeide .

Bijlagen

• 20130305_123659.jpg
    20130305_123659.jpg
    146,3 KB · Weergaven: 622
  • 20130305_123711.jpg
    20130305_123711.jpg
    135,3 KB · Weergaven: 621
  • 20130305_123719.jpg
    20130305_123719.jpg
    137,2 KB · Weergaven: 623

dernael

Bewuste gebruiker
Dit ziet er vrij normaal uit. Het gebeurt maar zelden (of bij bepaalde strains) dat de volledige boden begroeid zal zijn met shroomies. Dat witte is ook niet erg, het hoort bij het groeiproces van je kindjes. het wittige is waarschijnlijk een beetje 'harig'?

Good luck and happy tripping!
Dernael. :stoned:

mitchell

Newbie
aah ok maar er zijn er wel ineens veel bijgekomen hoor. seg ik zie wel dat er veel misvormde paddo's op groeien zelf eentje waar het hoedje onderaan op de bodem groeit en de voet naar boven groeit :grin: :grin:.
denk je dat het nog lang zal duren voor ik ze kan oogsten? ik zie dat hier en daar het vliesje al los is of aan het los komen is dus normaal gezien zal ik ze wel bijna kunnen oogsten denk ik.
ik kijk er al naar uit om ze eens te testen :openmouth:
hier nog een paar foto's hoe ze er nu uitzien

Bijlagen

• 20130307_170053.jpg
    20130307_170053.jpg
    145,1 KB · Weergaven: 543
  • 20130307_170058.jpg
    20130307_170058.jpg
    254,3 KB · Weergaven: 542
  • 20130307_170114.jpg
    20130307_170114.jpg
    174,7 KB · Weergaven: 543

dernael

Bewuste gebruiker
ziet er smakelijk uit! misvormde paddo's zijn niks nieuws man, hoort er allemaal bij.

Oogst ze wanneer het vliesje aan de onderkant vd hoed scheurt, dan zijn ze volwassen en gaan ze met hun sporen gooien. die sporen moet je proberen te voorkomen, omdat het zo kan zijn dat door deze sporen, de bodem tijdens de volgende flush minder paddo's zal produceren.

Happy trippin'

Dernael :stoned:

Bovenaan