mrorange
Bewuste gebruiker
Hallo allemaal,
Deze vraag zal waarschijnlijk al tig keer gesteld zijn, heb ook al gezocht op het forum, maar ik vind het erg lastig om in de schatten of ik moet oogsten.
Dit is m'n eerste growkit (Cambodia). Er zijn een paar dingen:
1) ik had de eerste week te temp niet goed onder controle, dus ik denk dat daarom de opbrengst wat laag is.
2) ik heb een paar bijna volgroeide paddo's maar ook veel kleintjes.
3) van de grote is het vlies al open, maar van al die kleinere dus nog niet.
Is het verstandig deze vlucht nu te oogsten en weer opnieuw m'n growkit een nacht in het water te zetten, zodat ik vanaf het begin de temp en licht direct goed heb? Ik heb ook gehoord dat het verstandig is om alles in 1 keer te oogsten. Klopt dat?
Alvast dank,
groet, mrorange
Deze vraag zal waarschijnlijk al tig keer gesteld zijn, heb ook al gezocht op het forum, maar ik vind het erg lastig om in de schatten of ik moet oogsten.
Dit is m'n eerste growkit (Cambodia). Er zijn een paar dingen:
1) ik had de eerste week te temp niet goed onder controle, dus ik denk dat daarom de opbrengst wat laag is.
2) ik heb een paar bijna volgroeide paddo's maar ook veel kleintjes.
3) van de grote is het vlies al open, maar van al die kleinere dus nog niet.
Is het verstandig deze vlucht nu te oogsten en weer opnieuw m'n growkit een nacht in het water te zetten, zodat ik vanaf het begin de temp en licht direct goed heb? Ik heb ook gehoord dat het verstandig is om alles in 1 keer te oogsten. Klopt dat?
Alvast dank,
groet, mrorange