paddo's roken

TeQ

Bewuste gebruiker
Nope. Ben wel eens naar informatie er over opzoek geweest.
Schijnt hetzelfde te zijn als eten. Het komt alleen wat harder op ofzo.
Alleen bij het roken krijg je wel kankerverwekkende stoffen in je longen.
Zou alleen niet weten waar ik dat gelezen had.

Zou ze dus lekker blijven eten :grin:

In het boek 'the teachings of don Juan" van Carlos Castaneda rookt een sjamaan don Juan genaamd psilocybine paddestoelen gemixt met nog 4 andere kruiden.

De paddos worden voor gebruik eerst 1 jaar in een gesloten pot bewaard. Dan zijn ze tot gruis of stof veranderd en dit wordt gemixt met 4 kruiden en gerookt in een heilige pijp.

Carlos Castaneda schrijft in zijn eerste boek over 3 hallucinogenen waar de sjamaan hem over inleidt: Datura, Peyote en de Paddo pijp. De ergste trips waren voor Carlos de paddo pijp...
Zelf erger dan Datura :openmouth:

Dus het zou moeten lukken ... :smoke:

Ik heb gelezen dat triptamine & psylocybine (spelling?) bij hoge temperaturen verandert van structuur/verloren gaat (whatever the hell ermee gebeurt) en het effect dus sterk verminderd. Het is voor deze reden dat je paddo thee niet aan het koken brengt. Dus paddo's roken zal wel effect hebben, maar eten lijkt me toch het beste.

Ceko

Belezen gebruiker
Lijkt me ook niks. Ik eet rotzooi sowieso liever dan dat ik het door mijn longen rook... En dat ze 1 jaar bewaard moeten worden in een gesloten pot... dat heb ik er gewoon niet voor over, ik eet ze zo snel mogelijk op als ik ze gekocht heb :hearteyes:

flashkop

Bewuste gebruiker
Intoxicated zei:
Ik heb 1 keer een paddojoint gerookt en nooit weer: GATVERDAMME!
ik ook, we hadden het velletje van zon aminata muscaria gepeld(die met rood en witte stippe) in de hoop dat we zouden kunnen gaan trippen, na een hele joint te hebben gepaft(smaakt echt raar en rijkt ook raar)
voelde ik me licht in me kop maar dat was het dan ook, geen aanrader=> paddo's dienen om te eten, niet om te roken of ze in je neus of aars te steken....

heartcore

Experimenterende gebruiker
Paddo's roken heeft geen enkel effect, dit komt omdat het onmogelijk is psilocybine in de vorm waarin ie in paddestoelen zit, te verdampen en in je longen te krigen, het is namelijk al lang vernietigd.

Een goede kennis van me met veel ervaring mbt extractietechnieken, heeft een extractiemethode ontwikkeld waarmee het roken van psilocybine wel werkt en qua effect vergelijkbaar is met DMT. Ik ga deze techniek volgende maand zelf uitproberen en zal de bevindingen heir plaatsen.

De methode is hier te vinden: http://deoxy.org/wiki/Mushrooms/Alkaloid_Extraction

heartcore

Nee, wat je denkt te voelen is placebo en wellicht wat alkaloiden maar geen effect van psilocybine/cine. Dat is een mythe die een tweetal jaar terug op Mycotopia.net zeer overtuigend is ontkracht. Het heeft te maken met de temperatuur waarop psilocybine verbrand, die is zeer laag en heeft tot gevolg dat wanneer je begint te verhitten, de stof al niet meer goed is.

Zoals ik schreef schijnt het met de genoemde extractie methode wel te werken.

heartcore

Effect in de zin van je voelt iets -> ja
Effect in de zin van psilocybine werking -> nee, dit is technisch onmogelijk.

We hebben dus allebei gelijk :wink:

heartcore

Ja dat is het punt, het verbrandingspunt van psilocybine in de vorm waarin het in de paddestoel zit, is dusdanig laag, dat het onmogelijk is het te roken. Dit is theoretisch al lang bekend, praktisch een jaar geleden overtuigend aangetoond.

Roken van paddos heeft geen enkele zin :)

Bewild

Bewuste gebruiker
vliegenzwam

Srry als ik bij deze off-topic ga (desnooids verwijdert de mod het maar), maar heeft iemand van jullie soms ervaring met het eten/roken van vliegenzwam (de rode met witte stippen) want ik wil volgend jaar op zoek gaan naar dze paddestoel (lijkt me makkelijk herkenbaar, gewoon zorgen dat ik zeker een rode heb en niet een bruinige) maar zou men deze paddesteol wel kunnen roken, want ik zie het ni echt zitten om hem te eten.

Bovenaan