paddo's: soft/hard

Wat vind jij van paddo's?

• het is een softdrug

Stemmen: 2 40,0%
  • het is een harddrug

Stemmen: 3 60,0%
  • weet ik niet

Stemmen: 0 0,0%
  • anders

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    5
Ik vind het raar dat paddo's onder harddrugs vallen. Bij harddrugs denk ik aan dingen als cocaïne en opiaten (maar ook alcohol, LSD, XTC, enz.), met een hoog verslavingsrisico en waarvan iemand de weg kan kwijtraken in de maatschappij, of waarbij een overdosis snel kan optreden.

Wat zijn paddo's eigenlijk? Volgens de wet is het een harddrug, maar ik vind het eerder een softdrug... het enige risico is dat je bad gaat. Ja, en dat je een psychose kan krijgen en schizofreen wordt, maar dat gebeurt alleen als je al onstabiel bent en er aanleg voor hebt... Dat is het eigen risico van paddo's, je moet zelf beslissen of je er klaar voor bent, en het is geen recreatieve drug.

Ik vind paddo's een zeer interessant middel.

Oeps, nog even iets vergeten.

Verse paddo's vallen onder de Warenwet, deze mag je dus kopen als voedsel geloof ik, óók als je nog geen 18 bent. (De smartshops hanteren wel de regel <18=nee omdat dat van hun vakbond ofzo moet, maar over je leeftijd maken ze niet zo veel problemen in het algemeen.)

Gedroogde paddo's daarentegen, vallen onder de Opiumwet lijst 1, harddrugs dus, volgens de wet.

In de Volkskrant van zaterdag (8 mei dus ofzo) staat nog een klein artikeltje, waarin de GGD in een brief aan een instantie (Ministerie? Rechtbank? weet niet meer) stuurt, dat er geen enkele reden is om paddo's te verbieden. Later op de dag zal ik dit artikel voor jullie overtypen.

O ja, ik heb gestemd op de optie 'anders' want ik vind paddo's geen soft- of harddrugs maar een ander soort middel. Bij softdrugs denk ik aan wiet, sommige slaapmiddelen, lachgas, enz. en bij harddrugs aan zwaardere middelen, maar allemaal met een soort bedwelmende werking. Paddo's en aanverwanten (Ayayusha, LSA, enz.) lijken mij toch iets anders dan drugs / verdovende middelen. Ik weet niet of deze definitie helemaal juist is, maar als paddo's werkelijk onder drugs vallen, vind ik het absoluut softdrugs.

MystiX

Experimenterende gebruiker
:smoke: Verse paddo's mag je kopen vanaf 12 jaar en ouder en de sjamaan (de smartshop in Arnhem) heeft een proefproces lopen over wel of geen harddrugs en als het verloopt zoals zou moeten dan vallen gedroogde binnenkort weer onder de softdrugs. het zijn ook niet de paddo's die op lijst 1 staan maar de werkzame stoffen psylocibine en psylocine. Uit een al eerder uitgevoerd onderzoek is gebleken dat paddo's niet verslavend zijn en geen gevaar opleveren voor de volksgezondheid. Ik vind het dus een softdrugs want het is wel degelijk een drug. De enige reden dat de gedroogde zijn verboden is dat ze uit te voeren zijn naar andere landen waar ze een algeheel verbod op paddo's hebben en om die landen tegemoet te komen heeft de nederlandse regering ze verboden en dat dus door middel van het plaatsen op lijst 1 van de opiumwet.( de werkzame stoffen)

MystiX ik vind jouw sig trouwens wel heel waar.

Alleen is het jammer dat veel mensen drugs verkeerd gebruiken (24/7 stoned enzo) zodat het zo'n slechte naam krijgt. Je hebt drugsgebruikers en drugsmisbruikers. Vooral psychische middelen als paddo's en LSA zijn niet recreatief maar bloedserieus (oke die visualisaties zijn wel stoer :tongueout: maar het kan ook zooo bad gaan enzo)...

Ik zou nog meer kunnen omschrijven maar jouw sig zegt genoeg, houden zo!!! :)

MystiX

:smoke: Ik vind paddo's wel recreatief, maar dan wel een serieuze vorm van recreatief, je moet er wel eerst heel serieus over nadenken. Het is leuk om gewoon voor de lol te gebruiken maar het geeft wel veel prijs over jezelf dus vandaar dat serieuze, je komt ook vaak tot inzichten en als je je daar niet op voorbereid dan kan de trip wel eens helemaal bad gaan en dat is natuurlijk juist wat we niet willen.

Exort

Paddo's zijn smartdrugs, de drugs die je legaal in de smartshop kunt kopen.

Bovenaan