paddo's verneukt?

Dag lieve mensen,

Jongstleden heeft mijn broertje gedroogde paddo's in een afgesloten doosje gedaan. Hij wist niet dat hierbij ook nog natte paddo's zaten. Alle paddo's de droge en natte zijn nu vochtig, ze hebben wit/groene plekken :smilingimp: (waarschijnlijk schimmels) bij sommige zit er ook nog een soort bruine smurrie op. Zijn mijn paddo's nu bedorven? of kan ik zoals een vriend van me beweert ze alsnog drogen en opeten?

Ik zou graag ook de gevolgen willen weten van wat er kan gebeuren als ik ze dan alsnog op eet. want ik heb eigenlijk weer zo een ontiegelijk zin in dat alleen buikpijn me niet zal weerhouden:)

Ik heb er foto's van gemaakt maar om de een of andere reden krijg ik die niet hier op de site.

Mvg, en Alvast bedankt!

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
dat is gewoon beschimmeld,weggooien en op nieuw beginnen....
ik persoonlijk zou ze niet meer opeten,je eet toch ook geen beschimmeld brood?

pascal828

Badass junkie
TeKNoZem zei:
Dr Gonzo zei:
je eet toch ook geen beschimmeld brood?

Tja, maar paddo's zijn toch ook schimmel, waarom de schimmel op je brood niet eten dan? xD
Wat maakt het dan uit of er schimmel op de paddo zit, is toch schimmel op schimmel, beetje dubbelop. :P
maar natuurlijk heb je weer "goed" en slecht schimmel.

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
Aspergillus of Coccidioides immitis of noem er nog maar een paar op,kun je best ziek van worden of in het ergste geval zelfs dood aan gaan....zal wel niet zo'n vaart lopen maar toch..

JJJ

Bewuste gebruiker
Ligt eraan, bijna alle paddo's kleuren groen/blauwig, dat doen ze vanzelf en is geen teken van bederf hoewel het daar vaak voor wordt aangezien. Als er sprake is van 'smurrie' of duidelijke groei van schimmel, dan lijkt het me verkeerd ja. Zeker als het ook nog stinkt.

Nouja
ik heb ze met veel pijn en moeite weggegooid.
Ik ga een nieuwe halen want hij is al drie keer klaar geweest.
het is wel fijn dat het nu al beter weer is dus hoef je niet de hele dag n pad eronder te leggen of de verwarming op 22 graden zetten:tongueout:

KoxBox

Badass junkie
psylosopher stoned zei:
Ik ga een nieuwe halen want hij is al drie keer klaar geweest.

Hoe bedoel je? Je gaat je set toch nog niet in de vuilbak gooien? Die kan tot 5 flushes geven hoor.

Bovenaan