Paddo's versus LSD?

omfg

Belezen gebruiker
Hoi,

Binnekort wil ik een keer paddo's gaan doen. Nu heb ik zeer ruime ervaring met drugs, ook met psychedelics; ketamine, LSD, MXE, 2c-b en Salvia, om er maar even een paar te noemen. In hoeverre is paddo's vergelijkbaar met LSD? Of uberhaupt met andere drugs? Ik heb truffels gedaan laatst maar dat vond ik echt een waste van mijn LSD tolerantie, het was op een festival waar ik graag LSD had gedaan maar had niet op tijd door dat LSD<>Truffels een kruistolerantie hadden.

Ook vond ik die truffel trip helemaal niks, veelste verwarrend en gedesorienteerd.

Hoe werken paddo's, is dat meer de LSD kant op of de Truffelkant? Het lijkt mij het laatste maar ik kan niet erin komen waarom men dat graag zou doen. Nu zegt 1 trip natuurlijk niet alles over die truffels of de werking ervan, maar ik vond het nou niet bepaald plezant oid.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Je moet het eigenlijk niet willen vergelijken. Maar natuurlijk lijkt een paddotrip meer op een truffeltrip dan een LSD trip, de stoffen in paddo's en truffels zijn immers dezelfde.

Paddo's vind ik wel leuker dan truffels. Heftiger. Dieper. Anders.

Narayani

Bewuste gebruiker
Misschien is het dan gewoon niet aan jou besteed. Ik heb 1x paddo's gedaan, vond het op geen enkele manier anders dan de inmiddels 3x truffels. Andere mensen roepen weer dat het echt anders is. Maar het is echt per persoon verschillend. Er is maar 1 manier om er achter te komen of je het vet vindt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Tientallen keren zowel paddo's als truffels gedaan. Ik kan eerlijk gezegd niet echt zeggen of er enig consistent verschil is tussen beide. Natuurlijk is er verschil tussen ervaringen, maar dat kan aan zoveel dingen liggen.

En psilocybine is gewoon heel anders dan LSD. Wil je actief kunnen zijn, dan moet je LSD doen. Psilocybine heeft naar mijn mening ook veel minder entertainmentwaarde dan LSD, al kun je in de juiste setting met de juiste mensen ook wel weer een hilarisch avondje hebben met de eerste. Maar dan wel rustig thuis, waarbij je niet echt dingen hoeft te doen.

Bobsacamano

Badass junkie
Ze lijken op elkaar omdat het beide tripmiddelen zijn. Maar ik vind de raakvlakken daar wel ophouden. Het heeft een heel ander handschrift. LSD geeft mij veel meer vrijheid in mijn hoofd onbegrensde denkwijzen en percepties. Waar truffels/paddo's een stuk donkerder zijn (niet zozeer minder interessant) LSD heeft ook een hele positieve push. Daarnaast werkt LSD heel wat langer en kan de staart voor sommigen irritant lang zijn. Ik heb hier zelf niet zon last van.

omfg zei:
Hoi,

Binnekort wil ik een keer paddo's gaan doen. Nu heb ik zeer ruime ervaring met drugs, ook met psychedelics; ketamine, LSD, MXE, 2c-b en Salvia, om er maar even een paar te noemen. In hoeverre is paddo's vergelijkbaar met LSD? Of uberhaupt met andere drugs? Ik heb truffels gedaan laatst maar dat vond ik echt een waste van mijn LSD tolerantie, het was op een festival waar ik graag LSD had gedaan maar had niet op tijd door dat LSD<>Truffels een kruistolerantie hadden.

Ook vond ik die truffel trip helemaal niks, veelste verwarrend en gedesorienteerd.

Hoe werken paddo's, is dat meer de LSD kant op of de Truffelkant? Het lijkt mij het laatste maar ik kan niet erin komen waarom men dat graag zou doen. Nu zegt 1 trip natuurlijk niet alles over die truffels of de werking ervan, maar ik vond het nou niet bepaald plezant oid.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
omfg zei:

Hoe werken paddo's, is dat meer de LSD kant op of de Truffelkant? Het lijkt mij het laatste maar ik kan niet erin komen waarom men dat graag zou doen.
Een korte zoektocht had je laten zien dat paddo's en truffels allebei psilocibine/psilocine bevatten en zodoende dus behoorlijk op elkaar lijken. Ik zelf heb paddo's altijd net iets visueler en dieper gevonden, maargoed dat kan ook gewoon met set en setting te maken hebben natuurlijk.

In vergelijking tot LSD is psilocibine inderdaad behoorlijk verwarrend dus als je daar niet van houd kun je paddo's beter overslaan.

omfg

Belezen gebruiker
Psychedelibee zei:
omfg zei:

Hoe werken paddo's, is dat meer de LSD kant op of de Truffelkant? Het lijkt mij het laatste maar ik kan niet erin komen waarom men dat graag zou doen.
Een korte zoektocht had je laten zien dat paddo's en truffels allebei psilocibine/psilocine bevatten en zodoende dus behoorlijk op elkaar lijken. Ik zelf heb paddo's altijd net iets visueler en dieper gevonden, maargoed dat kan ook gewoon met set en setting te maken hebben natuurlijk.

In vergelijking tot LSD is psilocibine inderdaad behoorlijk verwarrend dus als je daar niet van houd kun je paddo's beter overslaan.

Bedantk voor de reacties. Ik wist al dat het dezelfde stof bevat.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik dacht ook dat paddo´s en truffels hetzelfde effect gaven maar na de truffel Dragon´s Dynamite veranderde ik van mening. Elke x toen ik die Dragon´s nam kreeg ik veel meer DMT achtige visuals. Toch misschien bepaalde alkaloïden die de Psilocybine een beetje sturen....?

Verder vind ik LSD wat vlakker dan paddo's maar wel fijner en minder verwarrend. Zoals al werd gezegd.

Bovenaan