joni43 zei:
heb ooit vliegenzwam gegeten en ik moet zeggen dat het me niet zooo goed is bevallen
als het goed is kan je door de juiste dosering!!!) atropine gered worden van een overdosis vliegenzwam
omdat de werkingen van deze middelen tegengesteld zijn aan elkaar
ik had het ooit op wiki gelezen als goed is
dus zorge ervoor dat je griezelige wolfskers-extract of iets dergelijks bij je heb
als je aan die lieve kabouterhuisje (vliegenzwam) gaat snoepen
oja volgens mijn maakt het ook nog heel veel uit hoe je die nachtschadeplanten bereid, met de verkeerde middelen krijg je bijvoorbeeld
van een bepaalde stof een verkeerde vorm of je haald de verkeerde shit uit de plant,
beter begin je nooit aan de nachtschade
en blow je net als ik je joints puur en rook je nooit tabak want tabak stinkt die is ook nachtschade
muscarine syndroom
Hoewel de naam van dit syndroom suggereert dat we hier te maken hebben met het gif van de vliegezwam, Amanita muscaria, is dat niet waar. Het gaat om de chemische stof Muscarine die vooral voorkomt bij Vezelkoppen en Trechterzwammen. Muscarine is een alkaloïde dat verantwoordelijk is voor snel optredende vergiftigingsverschijnselen. Binnen enkele minuten tot uiterlijk twee uur na het eten van de paddestoelen treden de verschijnselen op: hevig zweten, speeksel en tranenvloed, maag- en darmstoornissen verlaagde bloeddruk en astmatische verschijnselen. Doorgaans verdwijnen deze symptomen na verloop van tijd. Alleen anderszins verzwakte personen kunnen blijvend schade oplopen. Behandeling kan succesvol met het toedienen van atropine
BRON(:>
http://www.paddenstoel.nl/html/giftig.html