Paddo's

hallo Ik wil graag een keertje paddo's Proberen
Alleen ben ik bang voor een bad trip

Dus ja hoe ga ik de 1ste keer niet bad?
En wat is de dosering?
Ben 60 kilo of miss nu minder of meer weet niet
Drugs heb ik niet veel gebruikt
Wat ik gebruikt heb is wiet/hasj ( dagelijks ) alcohol en morfine ( ziekenhuis )
Voor de rest niks dus kan ik ook gewoon paddo's gebruiken zonder andere ervaringen?
Oh en wat zijn de risico's?

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Waarom wil je paddo’s doen? Wat is je reden hier voor?
Ik vraag dit omdat oaddo’s niet echt een drug zijn om voor de lol te nemen. Het is niet zoals wiet of drank dat je alleen maar lollig word. Het is meestal bedoeld om je echt te laten trippen. Je gedachtes ordenen etc. En aangezien jij (in mijn en sommige andere hun optiek) al een tikkie snel last hebt van paranoide gedachtes kun je beter uitkijken. Paddo’s versterken enorm je geestelijke gestel. Dus ook onderliggende negatieve gedachtes\ervaringen kunnen dan versterkt worden. Ik wil je niet angstig maken maar paddo’s zijn geen geintje.

Waarom wil je paddo’s doen? Wat is je reden hier voor?
Ik vraag dit omdat oaddo’s niet echt een drug zijn om voor de lol te nemen. Het is niet zoals wiet of drank dat je alleen maar lollig word. Het is meestal bedoeld om je echt te laten trippen. Je gedachtes ordenen etc. En aangezien jij (in mijn en sommige andere hun optiek) al een tikkie snel last hebt van paranoide gedachtes kun je beter uitkijken. Paddo’s versterken enorm je geestelijke gestel. Dus ook onderliggende negatieve gedachtes\ervaringen kunnen dan versterkt worden. Ik wil je niet angstig maken maar paddo’s zijn geen geintje.

Ahhhhhh dus paddo's IS dan zeker niks voor mij?
Was er gewoon nieuwsgierig naar wou keertje trippen

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Accountgedeactiveerd ik denk niet dat mensen hier zeggen dat het zeker niets is voor jou. Dat kun je alleen zelf bepalen. Ze hebben wel gelijk dat Paddo's geen speelgoed zijn en ook geen genotsmiddel dat je zomaar ongestraft en onvoorbereid kunt gebruiken. Als je de neiging hebt om paranoide gevoelens te krijgen dan is er een serieuze kans dat je die bij paddo's ook zult ervaren. Zelfs met een goede voorbereiding is een bad trip / negatieve ervaring altijd mogelijk maar vergroot je wel de kans op een prettige ervaring.

Mocht je toch willen ervaren wat paddo's/truffels (is hetzelfde) met je doen zorg er dan voor dat je:
* lekker in je vel zit op het moment dat je het doet
* privacy hebt. (een plekje waar je niet gestoord gaat worden)
* begin met een lage dosering (7,5-10 gram truffels bijvoorbeeld). Je kunt altijd een andere dag meer nemen als het je goed bevalt.
* de eerste keer sowieso niet combineren met alcohol/weed/hash etc

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik voeg me bij Eik, en daarnaast:

* Accepteer dat 'bad gaan' (ook maar een term die we er zelf aan geven) een risico van het vak is. Met andere woorden, je kunt dat niet uitsluiten en moet de mogelijkheid dat het gebeurt incalculeren. Sterker nog, de kans dat je op een bepaald moment tijdens de trip in zekere zin negatieve gevoelens zult ervaren is best groot, aangezien paddo's of truffels jouw eigen emoties die diep vanbinnen zitten uitvergroten. Ook dit soort gevoelens horen bij de psychedelische ervaring en kunnen je belangrijke dingen leren over jezelf en over je leven.

Accountgedeactiveerd ik denk niet dat mensen hier zeggen dat het zeker niets is voor jou. Dat kun je alleen zelf bepalen. Ze hebben wel gelijk dat Paddo's geen speelgoed zijn en ook geen genotsmiddel dat je zomaar ongestraft en onvoorbereid kunt gebruiken. Als je de neiging hebt om paranoide gevoelens te krijgen dan is er een serieuze kans dat je die bij paddo's ook zult ervaren. Zelfs met een goede voorbereiding is een bad trip / negatieve ervaring altijd mogelijk maar vergroot je wel de kans op een prettige ervaring.

Mocht je toch willen ervaren wat paddo's/truffels (is hetzelfde) met je doen zorg er dan voor dat je:
* lekker in je vel zit op het moment dat je het doet
* privacy hebt. (een plekje waar je niet gestoord gaat worden)
* begin met een lage dosering (7,5-10 gram truffels bijvoorbeeld). Je kunt altijd een andere dag meer nemen als het je goed bevalt.
* de eerste keer sowieso niet combineren met alcohol/weed/hash etc

Oke niet blowen of drinken
En ja doe het met 1 of 2 vrienden in een huis als zijn ouders niet thuis zijn
Helpt het voor de 1ste keer om dat er 1 iemand nuchter is?

Ik voeg me bij Eik, en daarnaast:

* Accepteer dat 'bad gaan' (ook maar een term die we er zelf aan geven) een risico van het vak is. Met andere woorden, je kunt dat niet uitsluiten en moet de mogelijkheid dat het gebeurt incalculeren. Sterker nog, de kans dat je op een bepaald moment tijdens de trip in zekere zin negatieve gevoelens zult ervaren is best groot, aangezien paddo's of truffels jouw eigen emoties die diep vanbinnen zitten uitvergroten. Ook dit soort gevoelens horen bij de psychedelische ervaring en kunnen je belangrijke dingen leren over jezelf en over je leven.

Als op op paddo's bad gaat wat gebeurt er precies?
Maar ik snap het gewoon flink in je vel
Wat ik altijd doe als ik een avond flink ga drinken en blowen erbij dan eet ik wat tevoren
Gewoon blowen doe ik op een lege maag
Maar vroeger toen ik nog beginner was voor het blowen at ik ook
Dus helpt het voor dat je de paddo's neemt wat te eten?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ga je er eens in verdiepen. Al jou antwoorden kun je op deze en andere sites (google) vinden. Kijk de link eens die MDMAap je gaf.

Gabbertje

Wijs gebruiker
Maar bij jou is het ook een keer flink
Mis gegaan he? Hoe kwam het wat was de oorzaak zodat ik voorbereid ben
Nee hoor. De enigste keer dat ik moest kotsen van drugs, was dat ik flink had zitten eten en een half uur later ketamine nam. Bij truffels/paddo's nog nooit moeten kotsen. En heb altijd gedaan wat ik hierboven heb vermeld.

Origin One

Newbie
Al bij al vind ik dat met paddos wel goed meevallen. Maar ik heb misschien ook al wel wat ervaring met vanalles en nog wat. Ook sta ik positief in het leven en heb ik een “sterke geest”.

Dat bad gaan / negatief worden kan inderdaad wel gebeuren dat zal ik niet ontkennen. Maar als jij op je gemakje thuis zit, relax in het weekend en je hebt wat te drinken bij de hand (want ja een biertje moet kunnen)... What’s the harm in mijn ogen.

Overdrijf zeker niet de eerste keer, een gram of 15-20 vers en dat komt in orde. Het is niet dat je niet meer weet wat je doet of dat je continu met een regenboogfilter over je zichtsveld zit. Maar ik spreek voor mezelf...
Want zoals iedereen hier kan beamen, trippen is heel persoonlijk, je kan derbij moeilijk meten tov een ander persoon.

Het is niet zoals een blowtje doen of een lijntje nemen. Eens je er in zit zit je er in, maar ik garandeer je dat als je dat écht eens wil doen, je je écht wel gaat amuseren.

Al bij al vind ik dat met paddos wel goed meevallen. Maar ik heb misschien ook al wel wat ervaring met vanalles en nog wat. Ook sta ik positief in het leven en heb ik een “sterke geest”.

Dat bad gaan / negatief worden kan inderdaad wel gebeuren dat zal ik niet ontkennen. Maar als jij op je gemakje thuis zit, relax in het weekend en je hebt wat te drinken bij de hand (want ja een biertje moet kunnen)... What’s the harm in mijn ogen.

Overdrijf zeker niet de eerste keer, een gram of 15-20 vers en dat komt in orde. Het is niet dat je niet meer weet wat je doet of dat je continu met een regenboogfilter over je zichtsveld zit. Maar ik spreek voor mezelf...
Want zoals iedereen hier kan beamen, trippen is heel persoonlijk, je kan derbij moeilijk meten tov een ander persoon.

Het is niet zoals een blowtje doen of een lijntje nemen. Eens je er in zit zit je er in, maar ik garandeer je dat als je dat écht eens wil doen, je je écht wel gaat amuseren.

Ahhhh ja doe het op Eem vrije dag met vrienden
Maar heb gehoord van veel mensen dat mensen gaan denken dat ze er nooit meer uit komen dat het voor eeuwig duurt tijdens de trip hoe voorkom ik dat?

Gabbertje

Wijs gebruiker
Nee dat je helemaal ging flippen in de garage toen je op je vriend zat te wachten
Dat kwam puur door de situatie. Ik geef je 1 tip, zet je telefoon gewoon uit als je gaat trippen. 1 telefoontje met slecht nieuw en je gaat fout... Dit geld overigens niet voor de ervaren trippers, ik doe het ook niet meer. Maar raad het zeker aan om te doen bij de eerste paar keer trippen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Accountgedeactiveerd

Dat kun je helaas niet uitsluiten dat dat gebeurt. Maar gebeurt het, accepteer het dan. Dat is het beste wat je kunt doen. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan op zo'n moment.

Origin One

Newbie
Als je alles in vraag stelt en onze antwoorden kunnen je blijkbaar niet geruststellen, zou ik gewoon zo veel mogelijk er over lezen.

Met te zeggen van doe het dan gewoon niet ben je helemaal niets. Dus dat zal ik ook niet zeggen.

Misschien kan je ook stukje minder eten, zodat je net over de treshold zit. Namelijk de hoeveelheid waarmee je het begint te voelen. Een net niet trip om het zo te stellen. Dan heb je al een lichte feeling met the good stuff en kan je de volgende keer altijd meer nemen.

Na een uurtje of twee drie heb je het “zwaarste” dan al wel gehad en je verliest nooit echt de controle. Als je dat al dan niet al hebt met maximum 20-25gr of lichter in mijn ogen... Die hoeveelheid van rond de 20 is een normale dosis.

Als je alles in vraag stelt en onze antwoorden kunnen je blijkbaar niet geruststellen, zou ik gewoon zo veel mogelijk er over lezen.

Met te zeggen van doe het dan gewoon niet ben je helemaal niets. Dus dat zal ik ook niet zeggen.

Misschien kan je ook stukje minder eten, zodat je net over de treshold zit. Namelijk de hoeveelheid waarmee je het begint te voelen. Een net niet trip om het zo te stellen. Dan heb je al een lichte feeling met the good stuff en kan je de volgende keer altijd meer nemen.

Na een uurtje of twee drie heb je het “zwaarste” dan al wel gehad en je verliest nooit echt de controle. Als je dat al dan niet al hebt met maximum 20-25gr of lichter in mijn ogen... Die hoeveelheid van rond de 20 is een normale dosis.

Ahhh fuck it moet me gewoon over de angst heen zetten
Telefoon uit paar vrienden in huis zorg dat ik daar kan pitten geen ouders en 1 of 2 mensen die nuchter zijn waarschijnlijk doe ik het met 4 of 5 waar 1 of 2 nuchter blijven

stomme eend

Bewuste gebruiker
Maar wat zie je precies allemaal???
Precies zie je altijd 562 kabouters, die marcheren van het oosten naar het westen.eentje loopt voorop, als enige met een bruin mutsje ipv een oranje mutsje. Disclaimer: als je iets kleinere portie neemt, kan het zijn dat mijn aantallen niet precies zijn. Dan kunnen het er ook 512 zijn.

stomme eend

Bewuste gebruiker
En over je andere vragen: zoals al gezegd: je kunt een bad trip nooit helemaal uitsluiten. Je kunt wel zorgen dat je trip omstandigheden optimaal zijn ( goed in je vel zitten, fijne omgeving, tripsitter om je gerust te stellen, privacy, geen dingen die nog moeten enz). Dat vermindert de kans op bad gaan aanzienlijk én als het de verkeerde kant op gaat, is het meestal minder dramatisch ( omringd worden door negatieve reacties die je niet kunt relativeren is een groter drama als je op een schoolreisje tript tussen allemaal docenten die nergens van mogen weten dan wanneer je relaxed thuis bent met een tripsitter naast je om je gerust te stellen).

En voor de zekerheid: je hebt het paar x over kotsen. Met overgeven heeft bad gaan echt heel weinig van doen.

hallo Ik wil graag een keertje paddo's Proberen
Alleen ben ik bang voor een bad trip
Heb weleens bad op alcohol en wiet gegaan dat was vreselijk Ook overgeven enzo
Ook een keer op wiet dat is wel lang geleden toen was ik nog een beginner
En ook heb ik een keer gehad dat ik
Ik tijdje was gestopt en weer meteen een hele dikke joint gedraaid en toen ging de hele wereld de hele tijd rondjes draaien dat was ook best wel kut
Dus vandaar dat ik niet bad wil gaan
En een paddo baddtrip is veel erger dan een alcohol of wiet of alle 2 badtrip

Dus ja hoe ga ik de 1ste keer niet bad?
En wat is de dosering?
Ben 60 kilo of miss nu minder of meer weet niet
Drugs heb ik niet veel gebruikt
Wat ik gebruikt heb is wiet/hasj ( dagelijks ) alcohol en morfine ( ziekenhuis )
Voor de rest niks dus kan ik ook gewoon paddo's gebruiken zonder andere ervaringen?
Oh en wat zijn de risico's?

NEEM GEWOON GENIET MET DRUGS

Laatst bewerkt door een moderator:
Ga denk ik over 2 weken het doen nog niet zeker
We gaan het in een hok doen zet ik 2 matrassen neer daar klein tvtje etc
Is dit goeie locatie ? Alleen is het hok niet zo groot want heb gehoord dat het gevaarlijk is om paddos buiten te doen dat het binnen moet gebeuren

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ga denk ik over 2 weken het doen nog niet zeker
We gaan het in een hok doen zet ik 2 matrassen neer daar klein tvtje etc
Is dit goeie locatie ? Alleen is het hok niet zo groot want heb gehoord dat het gevaarlijk is om paddos buiten te doen dat het binnen moet gebeuren
In een hok? Die klein is en waarschijnlijk ook geen ramen heeft? Lijkt me nogal claustrofobisch eerlijk gezegd tijdens een trip en dus een zeer slechte locatie. Geloof mij ruimte ervaar je heel anders tijdens een trip en die muren zullen dan echt op je af komen. Het is zeker de eerste keer inderdaad verstandig om het niet buiten te doen, maar wacht dan gewoon wat langer tot je een keer een huis van iemand beschikbaar hebt als ouders een keer weg zijn ofzo.

Verder ben je pas een beetje van je paranoia af las ik in een ander topic. Beter geef je dat ook nog even de tijd, want voor hetzelfde geld zit die paranoia er nog gewoon maar heb je het nu naar je onderbewuste gestopt. Tijdens een trip kan het vervolgens weer terug komen en dan 100 keer zo hard.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Verder ben je pas een beetje van je paranoia af las ik in een ander topic. Beter geef je dat ook nog even de tijd, want voor hetzelfde geld zit die paranoia er nog gewoon maar heb je het nu naar je onderbewuste gestopt. Tijdens een trip kan het vervolgens weer terug komen en dan 100 keer zo hard.

Iets in die richting zei ik ook al laatst maar Accountgedeactiveerd is denk ik eigenwijs en onderschat paranoia zijn een beetje. Als het door slaat omdat je idd nog niet klaar voor bent (kan met alle drugs gebeuren, ook wiet) dan ben je echt veel verder van huis. Zoals ik al eerder zei en Psychedelibee nu ook weer, beter wacht je nog een flinke poos @Accountgedeactiveerd. Maar het is aan jou.
Het is niet om je te pesten of dwars te zitten maar om je goed te adviseren.

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
@Accountgedeactiveerd verstandig dat je nog even wacht. Sowieso tot je paranoia klachten wat verder in het verleden liggen.

En er komt vast ook nog wel een keer een goede setting voorbij, waarbij iemand een keer het huis alleen heeft. Of anders sparen met een paar vrienden om een weekendje een huisje te huren ergens ofzo. Trippen terwijl je weet dat ouders elk moment kunnen binnen lopen is in ieder geval erg arelaxt en dan verpest dat weer je trip.

Paddoman21

Newbie
Wat ik persoonlijk denk, is dat je het gewoon moet doen, alleen of met andere dat maakt opzich allemaal niet zo uit maar dat ligt ook aan je eigen persoonlijkheid. Mijn eerste keer was iets meer dan 3g gedroogde mexicaanse, ook alleen. Was wel heftig maar toch een heerlijke ervaring. Als ik dat kan dan jij ook ook wel 10 15 gram truffels (half doosje) alleen mocht je niemand hebben om het mee te doen. Persoonlijk doe ik het zelfs liever alleen, zodat je je echt kan loslaten en het over je heen te laten komen. Zou zonde zijn als je zon bijzondere ervaring laat liggen omdat je er een beetje bang voor bent. Dit is namelijk logisch :wink:

Bovenaan