1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Paddoverbod vanaf 1 december

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door Twilight, 7 nov 2008.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Twilight

Twilight Bewuste gebruiker Tripreporter

http://www.ad.nl/binnenland/2752615/Paddoverbod_vanaf_1_december.html

....

Op Reddepaddo.nl:

Het laatste beetje hoop?

2. caatje

caatje Badass junkie

Nou snel nog even een run maken op growkits of mogen die dan weer wel in ons o zo kromme Nederland?

3. PuppiiiEyes

PuppiiiEyes Bewuste gebruiker

Hoe dom o.O
    Laten we ineens ook alle paddenstoelen die spontaan groeien uitroeien...

4. Mindgamer

Mindgamer Badass junkie

Dit kan toch niet waar zijn :confused:

5. Immo

Immo Badass junkie

Och er zijn zat andere leuke middeltjes. :)

6. Anon

Anon Badass junkie

Zuur.

What's next, cactussen?

7. Lauu

Lauu Badass junkie

er zijn genoeg andere middelen idd...maar paddo's hebben toch wat speciaals :)

8. Twilight

Het VLOS zal zeker nog stappen ondernemen.
    Maar ik zie het somber in voor de toekomst van natuurproducten.

Ach ja, mensen die het echt willen zullen wel thuis gaan kweken.

9. Clairy Polak

Clairy Polak Newbie

Ik vind het erg vreemd dat er zo weinig hier over te vinden is. Ook op de agenda van de tweede kamer staat niet dat het besproken zal worden, zoals in het artikel gesuggereerd wordt. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomsten van een mogelijk debat, zeker als de partijen hun ware kleuren zullen laten zien.

10. Flameon

Flameon Badass junkie

Hmmz jammer dat het over een week of twee gedaan is met de paddo. Ik heb er leuke herinneringen aan

11. Worstenjongen

Worstenjongen Bewuste gebruiker

Dan maar over op lsd Wa....

Waarom moeten ze die shit verbieden omdat 1 of andere domme franse hoer van de brug is afgesprongen?

12. Flameon

Flameon Badass junkie

Ik denk en vrees dat inderdaad touristen een groot aandeel hebben in dit verbod.
    Er zijn afgelopen periode een aantal touristen niet slim geweest met het gebruik, of dingen door elkaar gebruiken, en deze zijn bv inderdaad gesprongen en overleden.

13. 68899

68899 Bewuste gebruiker

Wilde het net ook posten......

Paddo-verbod per 1 december
    10 november 2008

DEN HAAG (ANP) - Het verbod op de verkoop van paddo's gaat 1 december in. Een ingewijde heeft dat maandag bevestigd. Zowel de teelt als de verkoop van verse paddo's wordt taboe, voor de gedroogde variant van de hallucinerende paddestoelen was dit al het geval.

De Tweede Kamer drong aan op een verbod na de dood van een 17-jarig Frans meisje, dat na het eten van de paddestoelen van een brug in Amsterdam sprong. De smartshops reageerden verbijsterd toen het kabinet deze wens honoreerde.

Problemen na het gebruik van de paddestoelen zouden zich volgens de handel vooral onder buitenlandse toeristen in Amsterdam voordoen. Deze zouden met een betere regulering en controle gemakkelijk de kop in te drukken zijn.

Minster Ab Klink (Volksgezondheid) was niet onder de indruk van de argumenten. Hij hield vast aan het verbod omdat de effecten van de drug door hun onvoorspelbaarheid gevaar zouden kunnen opleveren.

14. Lauu

Lauu Badass junkie

door 1 fucking toerist wordt de shizzle verboden...straks de coffeeshops nog...dan gaat de criminaliteit lekker omhoog...gefeliciteert kabinet :angry:

15. Rammelslakje

Rammelslakje Belezen gebruiker

Niet te geloven hoe blind Minister Klink eigenlijk is. Hij heeft geen idee wat voor schade hij zal aanrichten. Alleen omdat hij paddo's als gevaarlijk beschouwt. Verder heeft hij geen kennis op het gebied of eigen ervaring. Adviezen van experts daar heeft hij gewoon lak aan.
    Over een kleine maand krijgen we geen krantenkoppen meer dat Franse meisjes van bruggen springen na een doosje verse paddo's uit de smartshop maar krantenkoppen over recreatieve paddo gebruikers die paddo's hebben verwisselt met giftige soorten. Er zullen nieuwe dealers bijkomen voor paddo's met alle gevolgen van dien (goede dealers daargelaten).

16. Joes

Joes Experimenterende gebruiker

Een tragische beslissing. Maakt weer duidelijk dat we door een kortzichtig kabinet worden geregeerd, die nog met hun hoofd en denkwijze in de vorige eeuw(en) zitten. Ik vrees ook echt voor het gedoogbeleid rondom de coffeeshops.

Wat ik me afvraag, denken jullie dat z'n beslissing (wet) ooit nog terug gedraaid zal en kan worden?

17. Sweet_Shadow

Sweet_Shadow Badass junkie Tripreporter

Als mensen na het paddoverbod giftige paddestoelen eten is dat mijns inziens niet de schuld van Klink, hoe stupide zijn houding ook is. Hoe zit het met eigen verantwoordelijkheid, iets waar anti-paddoverbodmensen juist meestal keihard op hameren? Als je sterft door onwetendheid na je mislukte paddestoelenspeurtocht (of je mislukte aankoop bij een dealer) is dat in essentie je eigen schuld, niet die van Klink.

Dat terzijde. Ik vind dit nieuws zeer jammerlijk :(. Het meest storende aan het verhaal vind ik de beperking van keuzevrijheid. Wat het nog lastiger te accepteren maakt, is dat het verbod gebaseerd is op een incomplete visie (dit is extreem zacht uitgedrukt). Hier gaat het fundamenteel mis, helaas.

Hoe respectloos. Een wat neutralere houding zou je sieren, jij weet immers niets over dat meisje.

18. shokora

shokora Wijs gebruiker

Het is ook niet de schuld van Klink. Maar het lijkt me wel duidelijk dat de maatregelen die Klink tegen willens en wetens in wil nemen de omgeving voor die fouten scheppen. Het is nog steeds de verantwoordelijkheid van ieder die besluit paddo's te plukken (en zichzelf daar capabel toe vind), maar dat neemt niet weg dat deze actie waarschijnlijk nooit was gebeurt als paddo's nog steeds legaal waren.

Zelfde geldt in principe voor wapens (hoe erg ik het ook haat om drugs en wapens in verband te brengen). In principe hebben ze gelijk dat 'guns don't kill people, people do'. Maar door wapens alom verkrijgbaar te maken, wordt er dus een situatie gecreëerd waarin mensen makkelijker de verkeerde beslissing kunnen maken. Daarom kun je dus indirect nog steeds de acties van mensen min of meer sturen.

19. drain bamage

drain bamage Badass junkie

30 november, 16 miljoen mensen aan 't trippen? :P

20. azgaza

azgaza Badass junkie

Het is zijn schuld niet letterlijk maar het feit dat hij dit wilde voor de volksgezondheid, terwijl de risico's groter worden, vind ik hypocriet en naief. Het is niet zijn schuld, maar naief en/of hypocriet vind ik het wel. Het is dan niet echt voor de volksgezondheid maar meer voor hoe het ten opzichte van mensen líjkt hoe hij geeft om de volksgezondheid, ik vind dat gewoon geen goede zaak.

21. Twilight

Het VLOS gaat overigens alsnog een rechtzaak aanspannen om het verbod niet te laten gebeuren.
    Als de paddo verboden wordt betekent dat voor veel smart shops het einde, die mensen plus alle paddo kwekers komen zonder werk te zitten.

Zo zou Klink bij café's die hun deuren moesten sluiten door het rookverbod ze nog financieel gesteund hebben, maar in dit geval worden deze mensen aan hun lot over gelaten.
    Het staat ook bijna letterlijk zo in zijn antwoorden op de kamervragen die hier over gaan, dat het hem echt geen moer kan schelen.

Er zijn natuurlijk meer redenen, maar die zijn al genoemd.

22. Dit is echt typisch het geval van onwetendheid van de minister betreft paddo's. Hoe veel mensen sterven er jaarlijks wel niet aan alcoholvergiftiging of alcohol in het verkeer??
    Daar wordt niks over gezegd, maar ja als politici paddo's horen, denken ze gelijk drugs en drugs are bad...

23. Vrouwtje_Amsterdam

Vrouwtje_Amsterdam Bewuste gebruiker

http://player.omroep.nl/?aflID=8260829

Een verslag, een gesprek met Gerard Aalders, onderzoeker bij het NIOD, en de visie van Joep. -Verbod op paddo's. Zowel de teelt als de verkoop van verse paddo's wordt per 1 december taboe. Er gaat dan een verkoopverbod gelden. Voor de gedroogde variant van de hallucinerende paddenstoelen was dit al het geval. De paddohandelaren vrezen dat honderden mensen in de branche hun baan zullen verliezen.

Ik hoorde net op het nieuws dat wanneer de paddo's worden verboden het ondergrondse circuit gewone paddestoelen zal gaan kweken en ze bespuiten met lsd en dan verkopen als paddo's...nou Klink is dat wat je wil?? :cry: Dan springen er nog veel meer mensen van bruggen af!!

Zero tolerance, geen paddo's, rookverbod, minder red light district, straks moeten we nog verplicht op zondag naar de kerk.... :confused:

Wellicht was het een beter idee om een wet voor te stellen waarbij men het verbied om toeristen paddo's te laten gebruiken ipv geheel verbod!! :smilingimp:

Nou ik weet wel dat ik aankomend weekend lekker op een paddestoel ga zitten nu het nog kan!!! :wave:

24. Mindgamer

Mindgamer Badass junkie

Lekker religies en politiek met elkaar mengen!! Daar krijg je dit soort trafelen van! Nederland wordt steeds saaier :(

25. BlackRobBlunt

BlackRobBlunt Wijs gebruiker

Het zuurste is nog dat heel die religie is bedacht door een stel trippende leipo's.

26. drain bamage

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/k-RQIeW03ps&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/k-RQIeW03ps&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
    tsja...

27. Riel

Riel Bewuste gebruiker

die vrouw in het filmpje haalt het bloed onder me nagels vandaan. bij jullie ook? wat een kutwijf zeg.

28. drain bamage

ja inderdaad, misschien dat het mijn aversie is die ik tegen gristentuig heb maar kom op, geen greintje empathie, pure dictatuur (misschien dat ik uit m'n nek lul en dat ik een tikkeltje overdrijf maar toch...)

29. Sweet_Shadow

Ik ben het met je eens. Maar wat je zegt over wapens is tevens toepasbaar op paddo's in de zin dat als je paddo's/wapens alom verkrijgbaar maakt, een situatie ontstaat waarin mensen makkelijker de verkeerde beslissing kunnen maken (= paddo's/wapens op een 'ongezonde' manier gebruiken). Daar moet bij gezegd worden dat een verbod op paddo's de situatie naar alle waarschijnlijkheid niet verbetert (ik wil je er enkel op wijzen dat je wapens/paddo's-analogie gebruikt kan worden om te pleiten vóór een verbod)!

Is het trouwens niet gestoord dat er thans geen wettelijke leeftijdsgrens bestaat voor dit middel?

@ filmpje: hehe die De Wolff is briljant, hoe hij door z'n tuin loopt :grin: . Ik kwam zijn naam al eens tegen toen ik een paper schreef. De Wolff is de man, hij is vet geleerd namelijk weetjewel/weetjeniet en heeft in ieder geval al goede dingen gedaan voor de Santo Daime in Nederland.

Trouwens de vliegenzwam komt ook op lijst II van de opiumwet. UITERST GRAPPIG!!!

Ik begin me steeds meer te storen aan het hele gebeuren.

30. buzzrider

buzzrider Wijs gebruiker

dat filmpje :angry:

anders moeten we allemaal dennenaalden gaan eten zoals die man met de baard zei :)
    "ik heb hem zelf geplant" :grin:

31. PuppiiiEyes

Idd en moet je dan ook nog weten dat ik het nog niet eens heb kunnen proberen :openmouth:

32. buzzrider

buzzrider Wijs gebruiker

Dan zou ik me haasten als ik in jou plaats was :wink:

33. Sweet_Shadow

Dan loop je het risico te sterven, zoals die man met die baard zei. Dus niet eten van de taxusnaalden is het devies voor wie wil blijven leven.

Ik denk, ik zeg het maar effe.

34. buzzrider

buzzrider Wijs gebruiker

vriendelijk van je :grin:

maar zou dat dan niet enkel bij een hoge hoeveelheid zijn?

35. Vrouwtje_Amsterdam

Vrouwtje_Amsterdam Bewuste gebruiker

Ja ik hou echt van dit soort mensen, ze kunnen hun standpunt gewoon wetenschappelijk onderbouwen, als de politiek nu eens zou luisteren naar deze lui!!!! Ons land is aan het vertrutten!!

36. Mindgamer

Mindgamer Badass junkie

Ons land is behoorlijk rechts aan het worden, en dat vind ik jammer. Nederland wil mee doen met andere landen, want NL begint behoorlijk op de landen om ons heen te lijken. Zoals altijd komt er helaas geen burger oorlog en slikken we alles :( Binnenkort maar eens op extreem links stemmen.

37. PuppiiiEyes

Wel probeer is hé :wink:
    als ik een maand later niks meer lees van u op het forum weet ik dat ik het niet moet probere :mrgreen:

38. Angramar Temenos

Angramar Temenos Badass junkie

Er is geen extreem linkse partij in NL die voor de tweede kamer gaat. Ik heb sinds kort heb SPD opgericht, maar dat gaat pas in 2009-2010 lijst trekken voor de gemeenteraadsverkiezingen.

39. Deranged

Deranged Badass junkie

40. honingolie

honingolie Bewuste gebruiker

..En daar zal 't ook wel bij blijven :tearsofjoy:

Laden...