unknownxtcuser
Newbie
om te beginnen ben ik een meisje van 16 jaar, ik wil wel even duidelijk maken dat ik verstandig omga met drugs, en niet zomaar ergens mijn kop in steek zonder te weten wat het is. ik heb laatst een keer in de stad XTC gebruikt, (3e keer), eerst een kwartje thuis van 200 mg MDMA, (pillen niet getest, úhu... dom) daarna nog een kwartje in de stad. in de stad ging het mis, was binnen in een klein soort apreski hutje, en kreeg het gevoel dat ik weg moest. heel erg last van vluchtgedrag, met zo snel mogelijk als ik kon naar buiten heen gelopen, en ergens rustig gaan zitten buitenaf waar bijna niemand kwam. ik kon nog goed helder nadenken, dit kwam waarschijnlijk omdat ik nog niet zo ver van het padje was. wat ik me niet kon realiseren was dat het toen een paniekaanval was.. (zo lastig te herkennen als je het zelf overkomt) ik had al wel veel ingelezen over ''bad trips'' met XTC. En wist daarom ook dat ik het rustig met een vriend die ik vertrouwde moest uitzitten, heb ook goed op mijn ademhaling gelet en af en toe wat gedronken. ik had blijkbaar voor die avond stad ook al paniekaanvallen gehad, 2 weken daarvoor, terwijl huisarts had verteld dat het hyperventilatie was. (hier ben ik later achter gekomen met de psycholoog waar ik nu bij zit). zou de paniekaanval van die avond komen écht door de XTC, door een te laag serotonine pijl kan het niet komen, want op dat moment was dat nog hoog(?)of bracht dat meer mijn onbewuste angst voor nog zon '''''hyperventilatie'''' aanval naar boven? ik heb na die avond stad ook nog een paar paniekaanvallen gehad en daarvoor hulp gezocht. de gesprekken bevallen me prima en merk ook echt dat ik er baat bij heb.. nu kan ik veel beter mijn gedachtes onder controle houden, en nee ik ga niet dood, en gelukkig nee mijn hart heeft ook geen stoornis. nu ben ik goed aan het herstellen en de psycholoog zegt dat als je eenmaal een paniekstoornis hebt gehad en je bewust bent van je gedachtes, de kans dat je het terug krijgt klein is. maar zodra je alcohol of andere drugs zou gebruiken je natuurlijk minder helder kunt nadenken, de kans er is dat je weer onbewust angst veroorzaakt door bijv. hartkloppingen, of tintelingen door xtc (wat je op dat moment kunt koppelen aan een paniekaanval en je er zo onbewust 1 krijgt. kan ik na een maandje weer een halfje van een GETESTE pil nemen? graag wil ik jullie mening horen, buiten het feit om dat ik 2 jaar moet wachten want dat heb ik al heel veel gehoord. ik weet ook dat je in drugs je geluk niet vind, maar er wel meer over jezelf te weten kunt komen. en dat is ook de reden waarom ik het zo nu en dan gebruik. Ik ga het iig, als ik weer een keer zou gaan gebruiken, niet meer op feestjes nemen want ben er al wel achter gekomen dat ik er niet energiek van word, en meer van het gevoel wil genieten op een rustige locatie (thuis).