Papapverzaad..?

RuTh-c

Newbie
Wel euh.. Ik vraag me nou al een tijdje af of je slaapbollen zou kunnen kweken. Of beter: Hoe je ze kan kweken, want kweken kan altijd wel denk ik.
En kan je papaverzaad kopen in de smart- of growshop? Lijkt me wel maf...

Peace

lucifer in the sky

Bewuste gebruiker
vraag et maar eens aan hcore.
hij zij:

Boerenbond verkoopt wel meer leuke spullen...

Papaver somniferum zaadjes van de week gehaald daar Smile

hcore

Experimenterende gebruiker
lucifer in the sky zei:
vraag et maar eens aan hcore.
hij zij:

Boerenbond verkoopt wel meer leuke spullen...

Papaver somniferum zaadjes van de week gehaald daar Smile

Heb hem alle info gestuurd die hij nodig heeft...

Best grappig, die plant groeit gewoon volop in nederland gewoon in het wild, ook het zaad is letterlijk massaal verkrijgbaar, en bijna niemand weet ervan...

Mijn ma heeft het zelfs in de tuin staan, al jaren, toen ik nog thuis woonde.

:)

Dr. Tommy

Badass junkie
Dr Tommy zaait papavers

heb zakken vol met zaad en strax staat mijn tuin er vol mee met prachtige bloemen en daarna krijg je van die leuke zaaddozen

RuTh-c

Newbie
Weljaa.. broodjes in de grond, bananen in de fik... Moet allemaal maar kunnen he :)
Bedankt allemaal voor de info, zeker hcore dan voor de pm's :)

Peace..

hcore

Niet je broodje in de grond natuurlijk, maar als je ff bij de bakker langsgaat kan je het misschien nog onderscheppen voordat het waardevolle in de oven vernietigd word :) ...

hebogirl

Newbie
Dat spul zal wel gebrand worden voordat het bij de bakker wordt aangeleverd denk ik?

Weet wel dat als je heel veel van dat "poppy seed"/maanzaad eet, je niet door een drugstest komt (misschien dat je er dus ook iets van merkt als je grote hoeveelheden eet?) :grin:

hcore

hebogirl zei:
Dat spul zal wel gebrand worden voordat het bij de bakker wordt aangeleverd denk ik?

Weet wel dat als je heel veel van dat "poppy seed"/maanzaad eet, je niet door een drugstest komt (misschien dat je er dus ook iets van merkt als je grote hoeveelheden eet?) :grin:

Ja hoor... staan genoeg filmpjes van mensen die poppy seed thee zetten op youtube.. maar of dat nou zo opschiet...

En nee, het zaad wordt echt niet gebrand aangeleverd, in heel veel gevallen niet....

RuTh-c

Newbie
Zijn alle soorten maanzaad even goed om te zaaien? Ik las iets over Turks maanzaad dat gebruikt kon worden om slaapbollen mét opium eruit te halen, terwijl dit met maanzaad uit België/Nederland niet zou lukken, omdat die enkel worden gekweekt om het zaad dan in een bakkerij te verwerken.. (of zo)

Peace

RuTh-c

Newbie
Daar kennen ze dat niet. Bij Appie hadden ze er geen en bij de boerenbond ook niet.
Volgende halte is Delhaize, en anders de bakker maar.

hcore

Bij de c1000 heb ik deze ook niet gevonden, maar ze hadden ze bij mij wel bij de boerenbond....

Ik zal ff foto posten:

hcore

Zoals gezegd, als je ze niet kan vinden..

ze liggen in de smartshop... had je een link doorgestuurd van azarius bijvoorbeeld...

Ga zo weer naar buiten, mijn tuin "lente" klaar maken ...
Een hoop werk in elk geval, alle bladeren verwijderen en dergelijke.

Ben nog aan het zoeken naar de beste licht lokatie maar komt wel goed....

RuTh-c

Newbie
De smartshop ligt nogal ver van m'n deur, maar is natuurlijk ook nog altijd een optie.
Ik zit momenteel al in de tuin :smoke:
Veel plezier :)

Peace

RuTh-c

Newbie
Tja.. supermarkt was 5 euro voor een kilo of zo.. maar dan moeten ze het natuurlijk wel eerst ook verkopen..
Er is gelukkig nog tijd zat voordat het maart is, maar dan zou ik het toch graag wel gevonden hebben :P

Peace

RuTh-c

Newbie
Da's echt maf :grin:
Ik denk dat ik ongeveer de oppervlakte van een half voetbalveld ter beschikking heb... Krijg je toch niet vol met 5 gram?? :confused:

hcore

een half voetbalveld...

wow ...

Ik heb net de ruimte om er een stuk of 40/50 neer te zetten... paar vierkante meter, maar voor mijn bedoeling meer dan genoeg.. Moet alleen al het wintergroen uit de grond halen... de klimop die er ligt... echt irri ... heb nou al genoeg tuinafval liggen om voor 6 weken mijn bio bak te vullen ...

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
die zaadjes zijn zo klein een kg is echt bullshit ......

das om brood mee tebakken vrees ik ...

:wave:

hcore

lysergine25 zei:
die zaadjes zijn zo klein een kg is echt bullshit ......

das om brood mee tebakken vrees ik ...

:wave:

guerilla veldje aanleggen?

Kilo is idd overdreven, de verpakking in de foto is 1.75 gram.. zijn enkele 100den zaden.

RuTh-c

Newbie
Ok dus ik kom met een gram of 10 dan zeker wel toe

paar vierkante meter, maar voor mijn bedoeling meer dan genoeg..
Nou niet dat ik grote plannen d'rmee heb.. Eerlijk gezegd reken ik erop dat de helft al mislukt. Eerste keer dat ik in m'n tuin werk, + sommige mensen in dit huis maaien al graag eens over een stukje bloemen heen..
Dan zou ik nog een goed aantal over moeten hebben om wat mee te knoeien en te kijken wat dat geeft. Je kan maar beter meteen te veel zaaien dan te weinig :)

Peace

hcore

Als ik jou was zou ik ook eens een keer goed in de buurt kijken.
Als je een beetje om je heen kijkt kom je vast wel een veldje hier en daar tegen.

Papaver somniferum is net als een klaproos een soort onkruid wat je heel moeilijk weg krijgt.

henkie84

Bewuste gebruiker
Vreemd dat ze het bij de Boerenbond niet hebben? Ik werk ook in een Boerenbond, bij ons hangen de zakjes gewoon tussen alle andere bloemenzaden e.d. .

hcore

Ben daarnet bij de boerenbond geweest om honden voer te halen.

Heb daar nog een andere variant van de somniferum meegenomen.

Dit is de zogenaamde maanzaad variant, staat gewoon op breadseed :) ...

Zolang er op de achterkant de soort papaver somniferum staat is het de goede....

hcore

Die van mij beginnen zich al te laten zien boven de grond.

2 1/2 week geleden zijn deze in de grond gestopt ...

:) kan niet wachten

angie123

Bewuste gebruiker
In de "Quest"van januari 2008 staat alles over opium!! Wat het met je doet en hoe je het kunt "maken". Misschien kun je er nog wel aankomen.
succes.

Bovenaan