PARANOIA WIET?

Edje

Newbie
Beste mensen,

Ik wil even mijn verhaal doen,

17 januari 2006, heb ik 1,5 pure blunt in mn eentje gerookt want de rest wou niet meer.

Wiet soort weet ik niet, vriend had voor mij gehaald.
Maar alles ging goed, heel erg gelachen, maar een vriend vn mij ging bad dus ik ging hem helpen.
Nou kwamen we aan bij een spoor, en daar was een bankje, er kwam een trein aan, en die beukte zo hard op mijn hersenen in, dat ik spontaan paniek aanvallen, hartkloppingen, rillingen, bang dat ik dood ging, ik was ZO bang. Ik liep weg met me ex vriendin, ze deed dr had om me schouder, en die smolt als het ware in mijn lichaam, en ik voelde dat ook zo.

Toen had een vriend van mij, mij naar me ex dr huis gebracht, daar aangekomen, dacht ik dat ik ging bevriezen. Toen zijn we naar haar kamer gegaan, vuur rode ogen, hartkloppingen, en doodsangsten en denken van is dit wel echt? Braak neigingen alleen er kwam geen spuug.

Toen door naar mijn huis, het zelfde verhaal, ( bij elkaar wel 3 uur geduurt ) en toen ben ik in slaap gevallen.
Volgende ochtend werd ik wakker, met een soort van door glas heen zien(raar door mijn ogen zien) en ben ik 10 weken lang paniekerig geweest, toen naar de psychiater gweest en het bleek angst en paniek stoornis te zijn, nu anderhalf jaar later slik ik nog medicijnen, nou heb ik geen paniek meer, maar nog steeds dat rare zien, en een vervreemd gevoel.

Nou is mijn vraag, zou ik ooit nog kunnen blowen ( en zo ja wat voor wiet/hasj ) en wat zou dr toen allemaal ingezeten hebben in die wiet? :confused:

En oh ja, ik blowde vanaf mijn 14de tot mijn eind 16de toen het gebeurde.

Groetjes, Edje uit utrecht.

Doodkapje

Wijs gebruiker
jij hebt waarschijnlijk een psychose getriggerd met het roken van die joint... :cry: of je ooit nog een joint kan roken is wederom een vraag die niet zomaar beantwoord kan worden. het risico blijft dat wiet of andere drugs deze psychose opnieuw kunnen "triggeren". dus je hebt altijd kans om terug te vallen... :cry:
wat er in die joint kan hebben gezeten is nutteloos want daar kom je echt niet meer achter dus verspil daar geen tijd aan. :wink:
wat dat rare gevoel aan je ogen betreft, beschrijf dat eens iets beter?
en heb je dat al 1.5 jaar ook? daar denk ik dan weer aan hppd (hoop dat juiste afkorting is). zie deze link voor hppd : http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... 1001bd6ec0

hierbij nog een link over psychosen

http://www.psychoseplein.nl/psycho2.htm

en ik mag hopen dat je nog steeds onder dokterstoezicht bent? :confused:

Edje

Newbie
Ja ik heb dit inderdaad al 1,5 jaar jaar lang, het is net alsof ik een glasplaat voor mijn ogen heb, heel raar.

Groetjes

Doodkapje

Wijs gebruiker
Edje zei:
Ja ik heb dit inderdaad al 1,5 jaar jaar lang, het is net alsof ik een glasplaat voor mijn ogen heb, heel raar.

ben je voor al deze kwalen bij een dokter in behandeling? want de dingen die jij hebt vind ik wel vrij heavy hoor!!! ga alstublieft bij je dokter met zulke vragen, je kan hier nog altijd posts neerzetten maar je gezondheid moet niet afhangen van een stel amateurs!!! :(

en je kan ondertussen misschien zelf wat voort lezen terwijl je je doktersafspraken afwacht. :wink:

Edje

Newbie
naja overdrijven kan ook, ik heb heel erg getript ja, en heel erg klote gevoelt die jaar lang, maar ben allang blij met hoe het nu gaat, geen paniek niks, alleen nog last van vevreemd gevoel en raar zien dan

Doodkapje

Wijs gebruiker
Edje zei:
naja overdrijven kan ook, ik heb heel erg getript ja, en heel erg klote gevoelt die jaar lang, maar ben allang blij met hoe het nu gaat, geen paniek niks, alleen nog last van vevreemd gevoel en raar zien dan

ben je nooit naar de dokter geweest dan?

Bengt

Bewuste gebruiker
Je kunt zeker nog blowen, hoor maar je moet er gewoon mentaal klaar voor staan.
En blow ook gewoon ni te veel meer.
Gewoon af en toe een jointje zal geen kwaad kunnen.

Maak er gewoon geen dagelijkse gewoonte meer van.

pepito

Bewuste gebruiker
En aan Doodkapje niets toe te voegen, zou dit advies ter harte nemen.........en Bengt, euh het is toch duidelijk dat dat nou net niet het geval is: er mentaal klaar voor staan...
Edje Succes!

Bengt

Bewuste gebruiker
Nee dat bedoel ik ook niet, als hij er klaar voor is kan hij het doen.

Hij vraagt namelijk of hij nog kan blowen, ja dat kan als je weer in orde voelt.

Doodkapje

Wijs gebruiker
Bengt zei:
Nee dat bedoel ik ook niet, als hij er klaar voor is kan hij het doen.

Hij vraagt namelijk of hij nog kan blowen, ja dat kan als je weer in orde voelt.

hij heeft dit probleem al 1.5 jaar lang. dit gaat niet zomaar vanzelf over!
het risico is heel groot dat je hervalt!!! dus ik zou zelf dat risico niet willen nemen.

sterkte nog
:wave:

Edje

Newbie
Ik ben al 1,5 jaar bij een psycholoog en psychiater :wink:

Dus no problemo :tongueout:

Alleen ja dat rare zien en dat vervreemde gevoel is gewoon kut maarja

en ik slik al 1,5 jaar paroxetine (20mg)

Doodkapje

Wijs gebruiker
Edje zei:
Ik ben al 1,5 jaar bij een psycholoog en psychiater :wink:

Dus no problemo :tongueout:

ik zou denken dat je dan wel een probleem hebt anders ging je niet naar een psycholoog en een psychiater, niet slecht bedoeld hé
Alleen ja dat rare zien en dat vervreemde gevoel is gewoon kut maarja

en ik slik al 1,5 jaar paroxetine (20mg)

nogmaals ik ben geen dokter, al zeg jij dat je jip en janneke slikt dan ben ik nog altijd geen dokter!!! ga naar de dokter met je probleem met je ogen. :rolleyes:

Edje

Newbie
Jaa dat ga ik ook doen binnekort, maar me vraag was of ik ooi nog zou kunnen blowen / snuiven / of wtf dan ook :tongueout: :sunglasses:

Bovenaan