Partner stopt met gebruik

Mijn partner gebruikt(e) wel eens cocaine. Recreatief welteverstaan, dus volgens mij deed hij het 1x in de 2-3 maanden tijdens festival of uitgaan. In het begin van de relatie kon het mij niet zoveel boeien, maar nu meer en ik vroeg of hij wou stoppen omdat ik het niet prettig vind..want hij word toch anders.

Hoe groot is de kans dat iemand succesvol kan stoppen met cocaine als diegene recreatief gebruikt? Hoe zit dat met verleden gebruikers hier? Is lees namelijk wel eens dat als je eenmaal cocaine hebt genomen, je 'verslaafd' bent ( en dan bedoel ik niet verslaafd meteen als een junk, maar gewoon dat het dan moeilijk is om er altijd van af te blijven..ook al gebruik je 1x in het jaar)

Greetzz!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Vrij groot lijkt me. Zeker als je recreatief gebruikt. Zo af en toe.

Maar dat hangt natuurlijk helemaal af van de persoon die jouw partner is.

Mij lijkt dat als hij nu recreatief kan gebruiken, hij er niet verslaafd aan is. Sowieso ben je niet meteen verslaafd aan cocaïne.

In welk opzicht is hij dan veranderd ? Hij gebruikt toch niet zo veel ? Is hij door dat beetje al veranderd ?

Flameon

Badass junkie
Als hij een keer in de drie maanden kan gebruiken dan moet stoppen zeker tot de mogelijkheid behoren, en als er dan eens zin optreedt zou hij realitief makkelijk moeten kunnen denken / zeggen en doen: 'nu even niet'

Bovenaan