Pas op, GHB is dodelijk!

pas op!

Newbie
Wat veel positieve vehalen over GHB hier. Ik hoop dat iedereen zich realiseerd dat GHB dodelijk is. De meesten zullen waarschijnlijk zeggen dat dit hun bij verstandig gebruik echt niet zal overkomen maar dat zij mij broertje van 20 ook. Hij dacht ook dat hij wist wat hij deed en ging zorgvuldig om met zijn drugsgebruik en toch is hij s' nachts in coma geraakt. Samen met een vriend uit geweest, GHB gebruikt, vervolgens thuis op de bank geploft en niet meer wakker geworden.........

SjitHeppens

Belezen gebruiker
pas op! zei:
Samen met een vriend uit geweest, GHB gebruikt, vervolgens thuis op de bank geploft en niet meer wakker geworden.........
Wat een vreselijk verhaal, ik leef met je mee voorzover dat mogelijk is.
Desondanks, zou je iets meer info willen geven? Op dit forum wordt vooral gewaarschuwd voor de gevaren bij overdosis, verslaving, afkicken en combinatiegebruik met bijvoorbeeld alcohol. Over ademstilstand door GHB op zich lees je zelden, en dan is er toch echt sprake van een zware overdosis, combigebruik, of overgeven waardoor het bewusteloze slachtoffer stikt. Soms blokkeert een ontspannen tong de luchttoevoer, wat voorkomen kan worden door het slachtoffer op zijn/haar zijde te leggen.
Maar veel vaker lees je over gebruikers die, als ze in een coma-achtige slaap terechtkomen, daaruit na een uur of zes vanzelf weer ontwaken.

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
SjitHeppens zei:
pas op! zei:
Samen met een vriend uit geweest, GHB gebruikt, vervolgens thuis op de bank geploft en niet meer wakker geworden.........
Wat een vreselijk verhaal, ik leef met je mee voorzover dat mogelijk is.
Desondanks, zou je iets meer info willen geven? Op dit forum wordt vooral gewaarschuwd voor de gevaren bij overdosis, verslaving, afkicken en combinatiegebruik met bijvoorbeeld alcohol. Over ademstilstand door GHB op zich lees je zelden, en dan is er toch echt sprake van een zware overdosis, combigebruik, of overgeven waardoor het bewusteloze slachtoffer stikt. Soms blokkeert een ontspannen tong de luchttoevoer, wat voorkomen kan worden door het slachtoffer op zijn/haar zijde te leggen.
Maar veel vaker lees je over gebruikers die, als ze in een coma-achtige slaap terechtkomen, daaruit na een uur of zes vanzelf weer ontwaken.
dit is zeker een heel vreselijk verhaal en dit verhaal geeft heel goed weer dat ghb zeker geen speeltje is en dat je heel goed moet denken aan de consequenties van het goedje. kwas vroeger dagelijkse gebruiker maar na 1keertje dat ik dacht dat mijn adem ging stoppen wist ik dat ik er genoeg van had wil je je echt amuseren slik een pilletje of als je wil relaxe rook een jointje maar best blijf je van de ghb af dat is een goede raad vind ik, je weet niet waar je aan begint er zit veel te veel rommel in
grtz

Shivix

Newbie
Wat vervelend om dit te horen! Ikzelf hoop gewoon dat mensen doorhebben dat het niet om een gedoseerde drug gaat (alcohol / xtc etc.)
Wat mensen niet doorhebben is dat er een FLINKE dosis naar binnen wordt gewerkt (2 tot 5 mililiter, tussen de 1,5 en 4 GRAM GHB), bij MDMA neem je tussen de 70 en 180 miliGRAM...... Dat druppeltje meer of minder DOES matter, dus realiseer gewoon dat je niet meer dan een bepaalde hoeveelheid per tijdseenheid neemt (bijv 3ml per anderhalf uur, voel je niks? dan wacht je tot het wekkertje weer gaat). Bij andere drugs (i.e. MDMA) neem je toch ook geen 150 mg en als je het niet helemaal voelt na een uur (bijvoorbeeld veel gegeten) nog eens 150 mg?
Bij normaal verantwoord gebruik kan er vrijwel niks foutgaan, zelfs minder dan bij andere drugs (m.n. oppeppende middelen).
Oppassen? Zeker..... Maar ik denk dat iedereen dit dondersgoed weet (wil niet betekenen dat men het zich realiseert). Als je niet verantwoord om kan gaan met drugs, gebruik dan simpelweg geen GHB....

Arnie87

Belezen gebruiker
Daarom ga ik het ook nooit proberen, is gewoon niet te doseren dat spul.... iedereen die er aan dood gaat heeft net iets te veel gepakt en stikt in zijn tong of kots bijv

Bovenaan