Peppara

Winehouse

Badass junkie
Van welke 'vormen' van peppara hebben jullie wel-eens last?
Ik noem een paar;waarschijnlijk herkenbare peppara's.
*Jezelf bekeken voelen;iemand ziet jouw grote ogen!
*Bang zijn om....bijvoorbeeld je bank af te komen of juist om naar gezelschap toe te gaan
*Denken dat je dood gaat;een hartaanval krijg
*
*

vul maar in

en ook belangrijk... wat doen jullie als je zoiets krijg ?

:wink:
dit heeft natuurlijk ook wel met dosis te maken
dus kinders; wees nauwkeurig en neem niet teveel

T-Shorty

Experimenterende gebruiker
*als je gaat slapen (blijf altijd bij men vrienden) bang hebben om je om te draaien omdat je weet dat die KANKER LEREN ZETEL weer lawaai gaat maken

JunkXL

Bewuste gebruiker
Nou ik heb dit NOOIT! En ik zal dat ook NOOIT krijgen.
Want ik vind dat allemaal onzin. Een mind-game...

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
als ik de radio hoor terwijl ie niet aan staat ....

dan is het slapie slapie tijd mensen.

Intoxicated

Wijs gebruiker
lysergine25 zei:
als ik de radio hoor terwijl ie niet aan staat ....

dan is het slapie slapie tijd mensen.

Same here idd.

En ook als ik naar mn badkamer ga en het licht aanzet, gaat die dakventilatie aan. Als ik dan een paar dagen wakker ben hoor ik daar ook weleens muziek uitkomen. :grin:

Deranged

Badass junkie
Ik hoorde laatst loeihard een soort demonisch kindergelach door de kamer.

Dat was wel even minder.

Cooper

Bewuste gebruiker
Het vervelendst is nog wel het idee van vals geluk...niet echt para, maar toch word
je er achterdochtig en zenuwachtig van.

Echt overtuigd para ben ik er nooit van geworden, alleen het gevoel dat je je bekeken
voelt misschien, maar dat kan ik ook wel eens hebben zonder shizzle.

Dopezilla

Badass junkie
Als ik strak thuiskom wil ik nog wel eens een beetje zenuwachtig zijn als ik m'n moeder te woord moet staan, maar ik overleef het altijd wel.

Gewoon negeren en jezelf voorhouden dat het de peppara maar is.

Olle

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als ik "The Children of the Corn" hoor zingen in mijn computer modem, weet ik ook dat het tijd is voor slaap... :mrgreen:

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Wazige Para die ik in de loop der jaren bij vrienden en bekenden heb meegemaakt:

- dude was ervan overtuigd dat zijn complete afdeling door had dat hij aan de pep zat en dat ze de politie al hadden ingelicht. Waardoor die half jankend weg is gerend, hoe die dat ooit heeft uitgelegd weet ik niet. Hij werkt er iig wel nog steeds :beer:

- een van de vrienden die mee was naar Sziget trok na een paar dagen doorhalen ineens de conclusie dat random toeristen het op hem voorzien hadden. Noodgedwongen sleurde hij dus maar al zijn bezittingen constant mee. Want wat op de camping achterbleef zou moedwillig kapot gemaakt worden door toeristen.

- zo'n andere dude, had ook iets prachtigs, redelijk sneu ondanks het er wel komisch uitzag. Het kwam erop neer dat hij bang was per ongeluk naar de borsten van vrouwen te kijken waardoor ze hem misschien een viespeuk zouden vinden. Het gevolg was dat hij meisjes niet eens meer durfde aan te kijken. Dus op het moment dat er een dame in zijn gezichtsveld verscheen maakte hij zich uit de voeten. Als die dan toch noodgedwongen met eentje moest praten dan ging dat zonder oogcontact want zijn ogen waren of hoog in de lucht of naar de grond gericht. Gewoon voor de zekerheid ofzo

- sprak ook eens een meisje dat al veel te lang wakker was en toen een ingeving kreeg van een beschermengel om die avond kosten wat het kost haar moeder te behoeden voor een auto ongeluk. Kwam neer op dat ze der moeders auto sleutels was gaan verstoppen.. echt briljant ghehe :P Zij vol trots dat ze een ongeluk had verhinderd (haar intelligentie was sowieso wat twijfelachtig)

- het mooiste dat ik ooit zag was toen ik bij twee gasten thuis kwam en ze daar in de woonkamer aantrof met om zich heen flarden van een door hen aan stukken gescheurd bankstel. De reden was dat ze een sterk vermoeden hadden dat er een muizenfamilie in woonden.

Tja echt sommige shit.. volwaardige psychiatrisch patiënt praktijken i guess :wave:

W.F.L.

Badass junkie
Ketaboy zei:
zo'n andere dude, had ook iets prachtigs, redelijk sneu ondanks het er wel komisch uitzag. Het kwam erop neer dat hij bang was per ongeluk naar de borsten van vrouwen te kijken waardoor ze hem misschien een viespeuk zouden vinden. Het gevolg was dat hij meisjes niet eens meer durfde aan te kijken. Dus op het moment dat er een dame in zijn gezichtsveld verscheen maakte hij zich uit de voeten. Als die dan toch noodgedwongen met eentje moest praten dan ging dat zonder oogcontact want zijn ogen waren of hoog in de lucht of naar de grond gericht. Gewoon voor de zekerheid ofzo

Buy this man a drink! :beer: Wat een held, haha.

knolselderij

Wijs gebruiker
idd dan ben ik liever n viezerik

nee serieus enigste waar ik wel ns last van heb is dat ik denk dat iemand mn naam roept steeds maar uiteindlijk zei niemand wat

TeKNoZem

Wijs gebruiker
knolselderij zei:
nee serieus enigste waar ik wel ns last van heb is dat ik denk dat iemand mn naam roept steeds maar uiteindlijk zei niemand wat

Dat heb ik eigenlijk alleen voor de speakers. =p

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
pepparra verdwijnt bij mij als ik ga eten en gezonde voeding gebruik, heb de vorge x dat ik pepparra was de hele dag angstig uit het raam gekeken,

Never again

:wave:

Bounty

Hmmm... ik kan hier echt een hele waslijst posten :grin:

Maar goed, ik zal me beperken tot het meest ernstige:

- Eerste keer pep op awake festival ergens in 2001 ofzo. Veel te veel want had geen idee van de dosering maar ik wilde om 20.00 uur al naar huis want ik was ervan overtuigd dat iedereen foto's van me aan het maken was. Heb srsly nog een week lang daarna op internet gezocht of er iets terug te vinden was.

-Muziek horen, vooral techno. Of stemmen als ik in bad zit. Doordat het zo hol klinkt willen de meest zachte geluidjes nog weleens vervormen en dat klinkt dan kennelijk als stemmen ofzo.

-Deze is echt heel erg maar ik krijg het al vrij snel van heel weinig pep: Gigantische jeuk op m'n kop waardoor ik dus standaard altijd een luizekammetje in de buurt heb liggen. Ik weet wel dat ze er niet zijn maar moet het toch ff checken :grin: (oh deze is echt erg, dat ik het post vind ik nog erger :flushed: )

- Mjah, verder denk ik nog weleens dat mensen over me lullen of uitlachen ofzo. Maar dat is vooral de aard van het beestje denk ik.

Dus.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
hehe, ik kan ook wel wat erge pep paranoia opsommen uit mijn gedrogeerde verleden:

na 1 nacht in het begin van de wazige jaartjes op 1 a 2 G amfetamine en 1 mdma pilletje toen was ik naar een andere stad gelopen want niet iedereen had een fiets bij en toen kwamen we bij een vriend van me die ik toen voor het eerst zag en toen zat ik op de bank en schoot telkens overeind met mn handen op mn hoofd waar toen nog een muts op zat en zij he? waar is mn muts, en dan zat die gewoon op mn hoofd...

na het zien van 1 grote dikke vette zwarte spin (wel een echte) in mn kamer durfde ik niks meer elke keer overal jeuk want ik voelde m gewoon overal lopen en toen heb ik ook nog een levensechte spin die zn web aan het maken was gehallucineerd en voelde dat web zelfs en had ook helemaal niet door dat het nep was, tot het licht werd toen zag ik dat er geen spin en geen web aanwezig was op die plek.

het hallucineren na een paar daagjes veel poedersuiker en THC zoals:
lichtgevende robots die ontstaan uit de bosjes aan de overkant in het park.
het zien van een heel bruiloft achtig feest in de hoek van een kamer met allemaal gezellige mensen die een drankje deden en aan het kletsen waren (ik hoorde niks zag het alleen) maar in die hoek van de kamer lag alleen maar een stekkerkast..
een enorme zwarte wolk die boven mij ontstond terwijl ik in iemands huiskamer lag.
het zien van allemaal vreemde gedaantes.
het zien van echt half doorzichtige mensen lopen door mn straat.
het na veel te lang gamen het beeld van de game (burnout revenge) over mn hele gezichtsveld zien (de echte dingen verdwenen een beetje en dan zag ik gewoon een enorm game scherm met die game zonder dat ik aan het gamen was ofzo.
vriendin van mij die elke keer oppeens zoals bij call of duty GRANATE hoorden (zonder dat we aan het gamen waren)
het schrikken van elk geluidje, het denken dat iedereen mij aan kijkt.
het denken dat er allemaal mensen zitten te kijken als ik naakte spelletjes speel.
het denken dat ik een liesbreuk heb terwijl ik gewoon veel te verstopt zat door die pepdagen zonder eten.

en zo kunnen we nog wel even door gaan...

wat ik in deze situaties gedaan heb is: eten, drinken, lopen, douchen, blowen, slapen, genieten van de interresante eigenaardige hallucinatie eigenschappen, tekenen.

Bounty

hallucineren wil mij ook nog weleens overkomen dan maar ik kijk er even naar en dan verzet ik snel m'n gedachten want als ik er te lang naar kijk ben ik bang dat ik een paddo flashback/psychose krijg. ik probeer gewoon niet te lang stil te blijven staan bij bepaalde gedachtes...

Ohja, wat ik trouwens ook echt fokking vaak heb als ik op de wc ga zitten om te plassen? Op het moment dat ik het net laat gaan denk ik weleens: Oh fuck, wat nou als ik aan het dromen ben, dan plas ik in m'n bed!! Het eerste wat ik dan doe is goed aan de pot, muren en m'n armen voelen (knijpen) om te kijken of ik wel echt wakker ben :grin:

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
oke wel interresant om te zien hoe iedereen zulke verschillende vormen van peppara beschrijven, er komen heel wat dingen overeen tussen de meeste maar er zitten ook hele verschillen in para.
hebben de peppara people ook dat als het begind dat je dan elke keer denkt rook in je ooghoek te zien en waneer je er een blik op werpt dan verdwijnt het gewoon, en vaak vlak daarna dat je ze ziet vliegen in je ooghoek en als je dan erg lang blijft staren dat je dan juist een beetje je hallucinaties kan sturen, dat heb ik veel ervaren, niet dat ik bang was om in een psychose te komen eigenlijk.

genieten is grenzenloos

Bounty

psychopsychedelic zei:
oke wel interresant om te zien hoe iedereen zulke verschillende vormen van peppara beschrijven, er komen heel wat dingen overeen tussen de meeste maar er zitten ook hele verschillen in para.
hebben de peppara people ook dat als het begind dat je dan elke keer denkt rook in je ooghoek te zien en waneer je er een blik op werpt dan verdwijnt het gewoon, en vaak vlak daarna dat je ze ziet vliegen in je ooghoek en als je dan erg lang blijft staren dat je dan juist een beetje je hallucinaties kan sturen, dat heb ik veel ervaren, niet dat ik bang was om in een psychose te komen eigenlijk.

genieten is grenzenloos

Ja, verminderd zichtveld! Ik heb lenzen en het lijkt dan altijd alsof m'n lenzen wazig worden ofzo.
Ik heb in februari ook een zichtveldsonderzoek want ik heb het idee dat het een beetje blijvend is bij mij :flushed:

Al moet ik zeggen dat ik voordat ik ooit pep gebruikte ook al m'n nek verdraaide in de auto dus het kan ook wat anders zijn...

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
tsja onder invloed van een zekere hoge dosis speed zie ik ook vaag maakt t extra leuk spacie effect vooral als ik dan na lang zitten te snel opsta! :rock:

dye

enkele peppara vormen die ik gister nog heb gehad ,

gisterochtend meteen een halve erdoor gejaagd , waardoor ik in een soort trance
de hele dag , van 11 uur sochtends , tot 3 uur snachts aan ee nstuk door heb getekend ,
de meest gruwelijke slijmerige letters ( graffiti) ooit tot nu toe ,
en toen ik toch maar probeerde te gaan slapen , kwam ik in een staat van dromen , maar toch wakker zijn? ik merkte mijn omgeving op , maar kon mezelf niet bewegen :confused: . maar de para slijmerige letters kwamen terug in mijn dromen
de letters kregen characters , elke letter kreeg een persoonlijkheid
, zelfs toen ik wakker schrok ( wel 5-6 keer ) bleven de letters in mijn hoofd steken , en ik hoorde zacht gedruppel en gerochel , ik geloofde gewoon dat die letters tot leven waren gekomen ofso ! :openmouth: niet echt rustgevend! maar gelukkig heb ik mezelf uit angst maar knock out tegen de muur gerend in mijn paraheid? help? para?

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
mischien maar eens je kop uit de zandbak halen en zeggen wat de fuck doe ik moeilijk om niks, ik voel me raar dat komt door de drugs dat is dus niet raar maar nieuw geniet er van neem nog een gram

JunkXL

Bewuste gebruiker
dye zei:
enkele peppara vormen die ik gister nog heb gehad ,

gisterochtend meteen een halve erdoor gejaagd , waardoor ik in een soort trance
de hele dag , van 11 uur sochtends , tot 3 uur snachts aan ee nstuk door heb getekend ,
de meest gruwelijke slijmerige letters ( graffiti) ooit tot nu toe ,
en toen ik toch maar probeerde te gaan slapen , kwam ik in een staat van dromen , maar toch wakker zijn? ik merkte mijn omgeving op , maar kon mezelf niet bewegen :confused: . maar de para slijmerige letters kwamen terug in mijn dromen
de letters kregen characters , elke letter kreeg een persoonlijkheid
, zelfs toen ik wakker schrok ( wel 5-6 keer ) bleven de letters in mijn hoofd steken , en ik hoorde zacht gedruppel en gerochel , ik geloofde gewoon dat die letters tot leven waren gekomen ofso ! :openmouth: niet echt rustgevend! maar gelukkig heb ik mezelf uit angst maar knock out tegen de muur gerend in mijn paraheid? help? para?
psychopsychedelic zei:
mischien maar eens je kop uit de zandbak halen en zeggen wat de fuck doe ik moeilijk om niks, ik voel me raar dat komt door de drugs dat is dus niet raar maar nieuw geniet er van neem nog een gram

+1

En daaraan wil ik nog gaarne toevoegen: En als het raar voelen in de zin is van niet fijn voelen/vinden, dan is het misschien tijd om te overwegen of (deze) drugs wel iets voor jou is.
Drugs behoort in mij ogen leuk/heerlijk/euforisch te zijn. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Die "peppara" heb ik niet. (Zoals ik reeds al vermeld had.) Ik ben na enkele dagen wel spichtig. En ook daar geniet ik van. Anders had ik maar eerder moeten gaan slapen.

:wave:

Dreuge

Badass junkie
Ik heb af en toe dat ik aan de pep de hele tijd het gevoel heb dat ik moet pissen, maar dan sta ik voor de wc en gebeurd er niks. Weet niet of dat ook para shit is of komt omdat je lichaam gewoon in de war raakt.

peppie

Belezen gebruiker
Als je zo'n last hebt van para's, moet je wel behoorlijk wat naar binnen hebben gewerkt lijkt mij :grin:
Echt para ben ik nooit geweest van pep, 1 x hebben we een avondje goed doorgegaan met echt good-old knal pep, maar toen was ik gewoon heel erg schichtig en heeeel erg verrot de volgende dag. :angry:
Dat was 1x en nooit meer, zover ben ik nooit meer gegaan :wink:

W.F.L.

Badass junkie
Ik merk dat hoe zuiverder de pep hoe minder para ik ben. Het paragehalte is evenredig met het gehalte aan caffeine in mijn pep. :openmouth:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik merk zelf dat ik de laaste tijd erg para wordt van de pep. Te ver doordenken en na een puur uurtjes ook introvert, echt niet op mijn gemak. Ik denk dat ik maar even een tijd er vanaf blijf.

Winehouse

Badass junkie
Komt denk ik ook wel beetje door het weer van de afgelopen tijd.
Klinkt misschien raar

maar als het in de zomer lekker weer is, langer licht, vrolijke bloemetjes ect.
Dan krijg je minder last van para's

a.combe

Newbie
Mijn beste maat had ook peppara's, dacht dat tie belaagt werd door buren,dat ze als hij er niet was binnen waren geweest.Hij begin ketingkjes aan zijn deur te hangen,liep met pistool tussen zijn riem,elke keer moest ik dit voorzichtig proberen te ontkrachten want voor hem was het waar...uiteindelijk heeft hij zelfmoord gepleegt omdat hij zei in zijn afscheidsbrief dit niet meer aan te kunnen,...ik gebruik nog steeds en al jaren elke dag, heb geleerd niet te snel achterdochtig te zijn en onderschijdingsvermogen te maken tusssen wat is rieel en niet, en weet je het niet, afchecken kijken of het zo is zo stel je het voor je eigen geest veillig en hoef je niet angstig op je stoel te blijven zitten,is het aanhoudend,neem een paar bier een benzo'tje en ga slapen, dat probeer ik dan gr ton combé

Winehouse

Badass junkie
a.combe zei:
Mijn beste maat had ook peppara's, dacht dat tie belaagt werd door buren,dat ze als hij er niet was binnen waren geweest.Hij begin ketingkjes aan zijn deur te hangen,liep met pistool tussen zijn riem,elke keer moest ik dit voorzichtig proberen te ontkrachten want voor hem was het waar...uiteindelijk heeft hij zelfmoord gepleegt omdat hij zei in zijn afscheidsbrief dit niet meer aan te kunnen,...ik gebruik nog steeds en al jaren elke dag, heb geleerd niet te snel achterdochtig te zijn en onderschijdingsvermogen te maken tusssen wat is rieel en niet, en weet je het niet, afchecken kijken of het zo is zo stel je het voor je eigen geest veillig en hoef je niet angstig op je stoel te blijven zitten,is het aanhoudend,neem een paar bier een benzo'tje en ga slapen, dat probeer ik dan gr ton combé

Erg gezond ja
Stop een tijd met die spiet..

Bovenaan