Persoonlijkheidsstoornissen

Lemmy

Badass junkie
Nou nou nou.. jij ontmoet zeker weinig vrouwen? Die zijn echt niet veel minder loco/ loca dan mannen hoor. Ik geloof ook eerder 1 op 1.2 😅

Interessant. :thinking:

Het lijkt met toch vooral dat het nog niet sterk bestudeerd wordt als bij mannen. Terwijl er dus weldegelijk meer zijn dan we denken.

Al moeten we ook voorzichtig zijn: onder de video die ik postte schreef er iemand dat ze wel narcistisch is maar niet psychopatisch. Ze is weldegelijk dat laatste, maar psychopaten zijn ook narcisten. Narcisten zijn daarentegen niet altijd psychopaten.

Manu76

Badass junkie
Interessant. :thinking:

Het lijkt met toch vooral dat het nog niet sterk bestudeerd wordt als bij mannen. Terwijl er dus weldegelijk meer zijn dan we denken.

Al moeten we ook voorzichtig zijn: onder de video die ik postte schreef er iemand dat ze wel narcistisch is maar niet psychopatisch. Ze is weldegelijk dat laatste, maar psychopaten zijn ook narcisten. Narcisten zijn daarentegen niet altijd psychopaten.
Tja, ik weet ook niet of het zo erg is als iemand een psychopaat is. Je hoeft toch niet per definitie een moordenaar of verkrachter te zijn dan? Gewoon anderen gebruiken en geen reet geven als de andere persoon kapot maakt bijvoorbeeld.
De psychopaat die anderen vermoord zal veel vaker mannelijk zijn is mijn verwachting, al zullen vrouwen ook wel eens dodelijk gifje in een drankje van de man gooien voor een vervroegde erfenis of dergelijk.

Laatst bewerkt:

Lemmy

Badass junkie
Tja, ik weet ook niet of het zo erg is als iemand een psychopaat is. Je hoeft toch niet per definitie een moordenaar of verkrachter te zijn dan? Gewoon anderen gebruiken en geen reet geven als de andere persoon kapot maakt bijvoorbeeld.
De psychopaat die anderen vermoord zal veel vaker mannelijk zijn is mijn verwachting, al zullen vrouwen ook wel eens doodelijk gifje in een drankje van de man gooien voor een vervroegde erfenis of dergelijk.

Het is inderdaad een fameuze misvatting dat alle psychopaten moordenaars zijn. En omgekeerd.

Deadwing

Wijs gebruiker
Het is inderdaad een fameuze misvatting dat alle psychopaten moordenaars zijn. En omgekeerd.
Ik moest na het lezen van deze zin ineens denken aan een artikel over psychopaten dat ik lang geleden had gelezen.. Hieronder staat de link. Erg interessant:

The Neuroscientist Who Discovered He Was a Psychopath | Smithsonian (smithsonianmag.com)

Niet alleen zijn niet alle psychopaten moordenaars, hetzelfde geldt ook natuurlijk voor mensen die schizofreen zijn. Het overgrote deel van de schizofrenen is een groter gevaar voor zichzelf dan voor anderen volgens mij.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Narcisme werd eigenlijk nog niet behandelt in dit topic. Dit is een zeer interessante uiteenzetting.
Mooi dat hier gezegd wordt dat narcisme wél behandeld kan worden met zelfreflectie.

Ik heb ook weleens gehoord dat een narcist dat niet kan, waar ik niets van geloof.

Deadwing

Wijs gebruiker
Mooi dat hier gezegd wordt dat narcisme wél behandeld kan worden met zelfreflectie.

Ik heb ook weleens gehoord dat een narcist dat niet kan, waar ik niets van geloof.
Ik geloof dat ook niet. Hetzelfde geldt waarschijnlijk ook voor psychopaten. Punt is dat al deze woorden zo beladen zijn dat we gelijk associaties maken met seriemoordenaars, enz.. Zeker niet iedereen zal baat hebben van behandeling maar het lijkt me heel sterk dat dit voor iedere narcist of psychopaat geldt.

Manu76

Badass junkie
Ik kan artikel niet geheel lezen, maar in een bekende Spaanse krant komt de schrijver met een percentage psychopaten die hier in Spanje onder ons leven. (waarschijnlijk ook andere Europese landen)
Het percentage: 1%. In Spanje ongeveer 500.000 personen en veel ervan op hoge posities in bedrijfsleven en politiek oa.

Edit: blijkbaar een terugkomend percentage:

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik kan artikel niet geheel lezen, maar in een bekende Spaanse krant komt de schrijver met een percentage psychopaten die hier in Spanje onder ons leven. (waarschijnlijk ook andere Europese landen)
Het percentage: 1%. In Spanje ongeveer 500.000 personen en veel ervan op hoge posities in bedrijfsleven en politiek oa.

Edit: blijkbaar een terugkomend percentage:
Ook interessant:

Lemmy

Badass junkie
Machiavellianism is a personality trait characterized by manipulativeness, deceitfulness, high levels of self-interest, and a tendency to see other people as means to an end. People who display especially elevated levels of Machiavellianism—referred to by some psychologists as “high-Machs”—lack empathy and take a cynical, unemotional view of the world; their primary interests center on power and status, and they’ll do whatever is necessary to achieve their goals.

Zeer interessante website: https://www.psychologytoday.com/en-be

Lemmy

Badass junkie
Freddy Horion zoekt weer aandacht door een aanvraag voor euthanasie in te dienen. Als je dat interview leest met hem, is het toch vooral zelfbeklag. Halfslachtige woorden van spijt. Typisch psychopaten kenmerk zeker... De broer van een van de slachtoffers heeft hem nog gezien recent in de strafuitvoeringsrechtbank. Daar zou hij er helemaal niet depri hebben uitgezien.

Die kerel zit al 45 jaar vast, laat hem nog maar wat rotten in de cel.

je moeder

Wijs gebruiker
Is dit een narcist waar ze het over heeft of een ander meisje op de middelbare school waar ze niet mee op kan schieten?
Ik weet niet waar jij het over hebt maar mijn ervaring met een narcist is dat ik word beschuldigd van gedrag dat ze zelf vertoond.

Trump deed het ook door Zelenski een dictator te noemen.

Simpel gezegd geven ze gewoon iemand anders de schuld van iets wat ze zelf doen. En ze zijn er heilig van overtuigd dat het onmogelijk aan hun kan liggen want narcisten doen gewoon nooit iets fout.

Lemmy

Badass junkie
Ik weet niet waar jij het over hebt maar mijn ervaring met een narcist is dat ik word beschuldigd van gedrag dat ze zelf vertoond.

Trump deed het ook door Zelenski een dictator te noemen.

Simpel gezegd geven ze gewoon iemand anders de schuld van iets wat ze zelf doen. En ze zijn er heilig van overtuigd dat het onmogelijk aan hun kan liggen want narcisten doen gewoon nooit iets fout.

Trump is zeker een narcist. Zijn "grapje" over dat hij zelf de volgende Paus wil worden kadert zelfs daarin.

Lemmy

Badass junkie
Ja daar ben ik wel naïef genoeg voor. 😂

Maar zo zat ik ook een keer naar Navaly te kijken, hij had netzo goed een dictator kunnen worden dacht ik.

Hoe die in de media telkens werd belicht als "DE GROTE UITDAGER VAN POETIN"... het was een extreem rechtse gek die nauwelijks stemmen haalde.

je moeder

Wijs gebruiker
Hoe die in de media telkens werd belicht als "DE GROTE UITDAGER VAN POETIN"...
Als er persvrijheid was geweest in Rusland dan had hij best een goede kans gemaakt denk ik.
Maar goed, dan kan iedereen die blootlegt wat Poetin echt doet winnen.
het was een extreem rechtse gek
Daar ving ik dus een keer een glimp van op in een docu.
Dan kun je nog zo’n verstandige vrouw hebben, ik denk niet dat dat een dictatorschap in de weg staat.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Hoe die in de media telkens werd belicht als "DE GROTE UITDAGER VAN POETIN"... het was een extreem rechtse gek die nauwelijks stemmen haalde.
Das heel erg onterechte beschrijving van Navalny. En ook over “ nauwelijks stemmen haalde” is niet relevante opmerking aangezien dat dit in Rusland is geweest

Lemmy

Badass junkie
Das heel erg onterechte beschrijving van Navalny. En ook over “ nauwelijks stemmen haalde” is niet relevante opmerking aangezien dat dit in Rusland is geweest

je moeder

Wijs gebruiker
Die man in Frankrijk die zijn vrouw drogeerde en haar 10 jaar lang heeft laten verkrachten, die heeft geen psychische ziekte of mentale afwijking.
Hij heeft wel een extreme behoefte aan controle wat leid tot manipulatie. Ik snap niet dat ze dat niet beschouwen als een afwijking.

Na 44 jaar huwelijk is hij er pas mee begonnen. Ze vertrouwde hem volledig
.
Hij drogeerde haar trouwens met benzo’s.

• Like
Waarderingen: N3K0

je moeder

Wijs gebruiker
Gelukkig maar!

Was me ik me tĂłch even ernstig zorgen aan het maken!
D@t grapje had ik ook willen maken. Maar ik wou je sparen

Maar sex met iemand die niet bij kennis is + je eigen vrouw + wildvreemde mannen. Dat zijn normaal gesproken allemaal rode vlaggen dat iemand niet spoort.
Ik vind het absurd.

Laatst bewerkt:

Relmuis

Wijs gebruiker
Wikipedia:

Psychiatrists who later examined Dominique diagnosed him as suffering from a wide range of sexual and emotional disorders that included antisocial personality disorder with complete lack of empathy, egomania and several paraphilias among which sadism, exhibitionism, "obsessive fantasies" akin to necrophilia and an "abnormal sexual deviancy" that combined candaulism, voyeurism and somnophilia.
One psychiatrist said that Dominique had a split personality that worked like "a partitioned computer disk": "We either have the 'normal Mr Pelicot' or the other Mr Pelicot at night, in the bedroom."

Relmuis

Wijs gebruiker
Voor mensen die niet weten wat candaulism is, ik had er nog nooit van gehoord, het klinkt als een schimmel maar dat is het dus niet:

Candaulism, also called candaulesism, is a paraphilic sexual practice or fantasy in which one person exposes their naked partner, or images of their naked partner, to other people for their voyeuristic pleasure or the pleasure of their partner.
Candaulism is associated with voyeurism and exhibitionism.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Die man in Frankrijk die zijn vrouw drogeerde en haar 10 jaar lang heeft laten verkrachten, die heeft geen psychische ziekte of mentale afwijking.
Hij heeft wel een extreme behoefte aan controle wat leid tot manipulatie. Ik snap niet dat ze dat niet beschouwen als een afwijking.

Na 44 jaar huwelijk is hij er pas mee begonnen. Ze vertrouwde hem volledig
.
Hij drogeerde haar trouwens met benzo’s.

Ik ook niet. Ze verzinnen notabene die afwijkingen zelf.

Je bent in mijn boekje alsnog ernstig ziek in je hoofd als je zoiets doet.

Tinus Teelbal

Bewuste gebruiker
Dat onderzoek is ws gedaan met name om te kunnen bepalen in hoeverre hij toerekeningsvatbaar is. Wees blij dat zijn verdediging/advocaat het nu niet kan gooien/afschuiven op een mentale stoornis en hij daardoor een lagere straf krijgt. Nu moet hij de volledige verantwoordelijkheid dragen

Maar natuurlijk zitten bij zo iemand meerdere steekjes los en zal hij absoluut diverse stoornissen hebben. Echter dit onderzoek is alleen gedaan om uiteindelijk een passende straf te kunnen bepalen en te gebruiken in de rechtszaak. Er wordt dus puur gekeken of hij in staat was om te beseffen wat hij deed en verantwoordelijk kan worden gehouden. Hij heeft vast vele stoornissen, maar die beĂŻnvloeden zijn gedrag niet zodanig dat hij geen volledige verantwoordelijkheid kan dragen.

Prima uitkomst dus, maximale straf!

Bovenaan