Peter Pan Syndroom en LSD

PurpleFlower

Belezen gebruiker
Hoi!

Geen lange intro's dit keer. Mijn partner is bang om LSD te gebruiken omdat er in zijn familie een oom door LSD gebruik van de kerktoren is gesprongen (volgens vrienden die erbij waren dacht hij dat hij kon vliegen). Ik heb het hier al vaker over gehad met diverse mensen die er van overtuigd zijn dat dit niet alleen of helemaal niet aan de LSD te wijten is geweest. In mijn eigen trip wist ik dondersgoed wat gevaarlijk was en werd er ook niet overmoedig van (laat staan een toren beklimmen en er daarna van af springen). Aan de andere kant is het goed mogelijk dat het een psychose getriggered heeft.
Ik wil graag jullie lampje hierop, gewoon om mijn vriend gerust te stellen dat het niet de LSD is die dit doet.

dfssdfde

Badass junkie
Nja, als het zo diep zit zou ik het echt niet aanraden om te doen. Behalve als ze nu heel veel over LSD begint te lezen en écht gelooft dat dat voorval maar zeer gedeeltelijk te wijten was aan de LSD.
Onderbewust zal het blijven meespelen dus ofwel met iemand die héél goed vertrouwt (nog meer de nadruk daarop dan anders) én in een zeer vertrouwde, veilige omgeving, ofwel gewoon niet riskeren.

PurpleFlower

Belezen gebruiker
Hey Ivo,

dank je wel voor het antwoord en meedenken. Gelukkig hebben we hier nog genoeg hersenen om dit niet te doen als het voor hem niet goed voelt. Hij is er na mijn trip toch wel wat anders naar gaan kijken maar dat kleine stemmetje blijft toch ergens hangen. Aan de andere kant zou hij deze ervaring ook graag willen, juist misschien om zijn angsten te kunnen confronteren (niet mijn eigen woorden maar de zijne). Zoals het er nu naar uitziet gaan we het deze zomer samen over doen, gewoon in ons eigen huisje. Dus veiligheid zit wel goed.
Als andere mensen hier een andere kijk op hebben hoor ik het graag.

dfssdfde

Badass junkie
Zoals je zegt lijkt mij wel het beste :)
Ergens vertrouwd met iemand vertrouwd en een (heel) lage dosis, dan kan er eigenlijk niks misgaan.
Kleine tip, doe het in je huiskamer en zet muziek op, of kijk naar een film of zo, doe in ieder geval iets. Als je daar gewoon zit/ligt ga je veel vlugger nadenken en kan/zal dat klein stemmetje vlugger groter worden. Als dat toch gebeurt is het met een relatief kleine dosis nog steeds makkelijk om uit die negatieve gedachten te raken :)

Fractal

Belezen gebruiker
Ik dacht dat je bedoelde dat mensen, na het nemen van LSD, voor altijd een gelukkig kind willen blijven. Dát syndroom krijg je wél na LSD.

Jeller

Badass junkie
ik zou het niet doen om volgende redenen:

- misschien was je oom wel psychotisch geworden door de lsd en zit dit in de familie
- als je ouders ooit zullen ontdekken dat je LSD gebruikt hebt terwijl je maar al te goed wist wat er met je nonkel gebeurde dan zal dit als een slag in het gezicht lijken voor hen en zal je hen heel ongerust maken en ook verdrietig

ook al is de kans klein dat je het zelde doet, laat maar zo

PurpleFlower

Belezen gebruiker
Jeller zei:

- misschien was je oom wel psychotisch geworden door de lsd en zit dit in de familie
- als je ouders ooit zullen ontdekken dat je LSD gebruikt hebt terwijl je maar al te goed wist wat er met je nonkel gebeurde dan zal dit als een slag in het gezicht lijken voor hen en zal je hen heel ongerust maken en ook verdrietig

Voor zover ik kan zien zitten er geen psychoses verder in zijn familie (we gaan trouwen dit jaar, dus we weten heeeeeeeel veeeeel van elkaar en ken ook de hele familie).
En verder de ouders.. ja we zijn oud en wijs genoeg dat we wel weten wat we doen (ik 31 en hij 32). Dus het is niet meer zo dat ouders veel met ons leven en hoe we het leven te maken hebben. Ik snap je bezorgdheid maar in dit geval is meer mijn vraag "Is het mogelijk om onder invloed van LSD zo jezelf te verliezen, een kerktoren te beklimmen, en er van af te springen omdat je denkt dat je kan vliegen"

Of waren het meer factoren zoals andere drugs dan ze in de familie rond vertellen, een psychose, vrienden die hem ertoe gebracht hebben onder het mom das leuk en stoer (oops, hij deed het echt).

dfssdfde

Badass junkie
Zoals ik LSD ervaar lijkt het me echt niet mogelijk om zomaar van een kerk te springen.
Ofwel had hij weinig op en was hij gewoon niet goed in zn hoofd (no offense naar je oom), ofwel had hij zo veel op dat hij helemaal zichzelf verloor (lijkt me niet direct mogelijk), maar dan moest hij nog bovenaan de kerktoren raken, en dat zou dan nooit gelukt zijn zonder enige hulp.
Zelfs al krijg je zo'n stom idee op LSD, tegen dat je effectief bovenaan die kerk bent ben je al door honderden andere dingen afgeleid, als je al boven raakt heb je geen idee meer wat je daar doet.

Wat mij logischer lijkt zijn (een combinatie van) andere drugs (al dan niet met LSD), of als het dan écht LSD was zijn ze misschien bovenaan de kerk gaan zitten om te trippen, wat op zich al een serieuse fout is!

Lijkt mij eerder dat het iets anders was, een verkeerd afgelopen dronken weddenschap of wat dan ook, en dat ze het maar op LSD gestoken hebben met de propaganda dat je niet meer weet wat je doet in het achterhoofd.

PurpleFlower

Belezen gebruiker
Dat is ook precies wat ik dacht Ivo en ook mijn ervaring met LSD (maar goed mijn ervaring hoeft niet een anders ervaring te zijn). Ik zal eens navragen in welk jaar dit gebeurt is, dat werpt misschien ook wat licht op de zaak (met het oog op propaganda).
En het is niet mijn oom hoor maar mijn partners oom :wink:

Jeller

Badass junkie
PurpleFlower zei:
Jeller zei:

Voor zover ik kan zien zitten er geen psychoses verder in zijn familie (we gaan trouwen dit jaar, dus we weten heeeeeeeel veeeeel van elkaar en ken ook de hele familie).
En verder de ouders.. ja we zijn oud en wijs genoeg dat we wel weten wat we doen (ik 31 en hij 32). Dus het is niet meer zo dat ouders veel met ons leven en hoe we het leven te maken hebben. Ik snap je bezorgdheid maar in dit geval is meer mijn vraag "Is het mogelijk om onder invloed van LSD zo jezelf te verliezen, een kerktoren te beklimmen, en er van af te springen omdat je denkt dat je kan vliegen"

Of waren het meer factoren zoals andere drugs dan ze in de familie rond vertellen, een psychose, vrienden die hem ertoe gebracht hebben onder het mom das leuk en stoer (oops, hij deed het echt).
mja bij een normale dosis ga je die dingen niet doen hé.. behalve van coke en speed blijf ik bij LSD helderder dan bij alle andere harddrugs

Bovenaan