Peyote Cactus

Alfred Hein

Experimenterende gebruiker
Heeft iemand ervaring met de peyote cactus?
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Het lijkt me beetje raar idee om een cactus te eten.
Daar zitten tog stekels aan?
En als je hem koopt zitten die er dan noch aan?
Alsof je hem in een potje in de vensterbank kan zetten?
Hoe duur is het?

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Peyote is meestal pas na een jaar of 15 a 20 echt groot genoeg om goed van te trippen. Dus als jij een 5 jarige peyote voor 17,50 koopt dan kom je eigenlijk nog net nergens. Wat je dat kunt doen is hem ontpotten, in stukjes snijden en koken voor een uurtje of 8. Daarna drink je het vocht op en dan heb een trip die ongeveer 10 tot 12 duurd, ze zijn niet ontzettend heftg (zoals hawaiaanse paddestoelen bijvoorbeeld) maar wel interessand en je zweeft met een soort golfbeweging in en uit je trip, je bent dus niet constand van de wereld. Wat je ook kan doen is er kleine stukjes uitsnijden en die opeten, dan kan je cactus doorgroeien en kun je hem nog een keer gebruiken, je hebt dan echter niet de volledige dosis en een dus wat minder intense ervaring. Succes :)

P.S. Voor een volgroeide peyote zul je in een smartshop al snel ergens tussen de 50 en 100 euro betalen (als het niet meer is). Bij ons kost een 15 jaar oude peyote 69,95. Je kan ook voor de San Pedro cactus gaan deze kost bij ons 35 euro voor een stuk van ongeveer 500gr. Das meestal wel genoeg voor een goede trip. Het is maar net wat je zelf wilt :wink:

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zoals ik zei van de San Pedro is 500gr normaal, dan kune je de doorns eruit snijden en dan de bovenste laag (bovenste 2cm ofzo) eraf schillen en opeten (je moet doorschillen tot op het witte gedeelte, dat hoef je namenlijk niet mee op te eten). Als je er "thee" van zet snij je die 500gr gewoon in plakjes en kook je het 8 uur, dat drink je dan op (nadat je het gezeeft hebt) en klaar is kees. Bij de peyote verschilt het nogal aan de grote van de cactus zelf, je kunt het beste informeren bij je smart shop over welke peyote hij heeft en hoe je ze het best kunt gebruiken :wink:

Alfred Hein

Experimenterende gebruiker
Als ik je goed begrijp zou ik dus gewoon een 5 jaar oude cactus kunnen kopen van rond de 20E. Die vervolgens 10 jaar laten groeien. Thee van koken. En gaan trippen? Lijkt me wel vet om zown cactus te kweken.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Alfred Hein zei:
Als ik je goed begrijp zou ik dus gewoon een 5 jaar oude cactus kunnen kopen van rond de 20E. Die vervolgens 10 jaar laten groeien. Thee van koken. En gaan trippen? Lijkt me wel vet om zown cactus te kweken.
Dat kan ja :tongueout: Dat is wel heel leuk moet ik toegeven, ik heb zelf een Peyote van 10 jaar staan en die ga ik de komende 5 jaar met liefde verzorgen, om er uiteinderlijk intens van te genieten :grin:

Shroomie

Bewuste gebruiker
Eens je cacti begint te kweken kun je er toch veel beter meer dan één planten? en verschillende soorten

Shroomie

Bewuste gebruiker
Ja, maar als je 10 jaar moet wachten kan je er toch beter meerdere tegelijk kweken dan erna nog eens 10 jaar wachten.

Intoxicated

Wijs gebruiker
Ja, maar als je iets 15 jaar groeit zeg maar, met de intentie om een peyote-trip te doen, mag het voor mij wel iets meer dan een 'leuke' trip zijn. Ik hoorde en las vaak over het eten van 9-15 buttons. Maar dat zullen dan wel onvolgroeide cacti zijn geweest denk ik. Maar als 1 een 'wel leuke' ervaring is, zou ikzelf er toch wel een paar nemen denk ik. Als je er 15 jaar op moet wachten kun je het beter gelijk goed doen :wave:

pasquali

Bewuste gebruiker
Aan de Peyote zitten geen stekels!
Die cactus is heel lekker zacht! :)
Anders dan die San pedro! auw wat prikt die me vaak! :(

pasquali

Bewuste gebruiker
Hij is nog te klein en ik vind m toch wel lief...
Het zijn de gemen uit mn winkel die me prikken en steken!
Het lijken wel coctail prikkers die erin zitten!

Bovenaan