pfffffffff en ik had zo'n trek vandaag

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
echt zo bizar heb ik het niet meer meegemaakt sinds ik weer gestopt ben. heb mn pinpas door midden moeten knippen, zo erg .. want ik had echt gegaan vandaag ....

als voorbeeldje .. zag een buisje liggen, van een kartonnetje van een buskaartje .... nare neiging die ik nog steeds heb, het oprollen van die kaartjes ...
maar wat me echt heel veel zei was dat k het openrolde om toch even te kijken of het niet toevallig een oud buisje van wat maanden terug was ( geen idee hoe lang, staat ergens een bericht van toen ik stopte :wink: )

natuurlijk zat er niets in ... maar het gedrag he ... zo junkerig ben je dus eigenlijk nog tijden nadat je gestopt bent ... gewoon op zwakke momenten!

dus vandaag maar een bier en jointdagje gehouden :)

pf eigenlijk jointdag .. het bier begint nu :beer: eindelijk nadat ik mn halve huis verbouwt heb, kan ik mezelf toch nog belonen :) een kutbeloning, want het is alcohol en thc, maar toch een beloning ..
want eigenlijk wilde ik veel liever een grijs poedertje op een folietje ..

en zilvervissie je zei het al ... probeer maar lekker jongens !! vooral doen die ene keer .. wie weet zitten jullie ook over tien jaar op je 32e van ellende met een joint en een biertje achter je pc .. terwijl je lieve vrouwtje met koffie op je wacht in de tuin :tongueout:
gewoon omdat je van ellende niet weet wat je tegen die trek moet doen

.. gewoon 1 keertje proberen dus he ! lekker :openmouth: tuurlijk ben je sterk genoeg om de tweede keer nee te zeggen ... net als 9 van die andere tien gasten die vandaag 5.40 euro moesten betalen bij de nachtopvang ( of is die dicht in het weekend ) die waren ook allemaal sterker ... voor die eerste keer tenminste ...

:wave:

ps
wisten jullie dat het aaien van dieren helpt tegen die trek :) alsof je dat dier teleur zo stellen als je nu wat zou nemen .. zo kijken ze tenminste naar me :wink:
owkee ,,, teveel geblowd nu wordt het echt wartaal
:smoke:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
mjah ik was ook al zo'n sufferd die eerlijk was.
Al was het bij mij wel snel over dat ze me probeerden te naaien. Ik was dan wel eerlijk, maar niet altijd even aardig zeg maar :)

en in plaats van dat ik een echte boef werd, haalde ik het ook gewoon bij mn ouders weg, die arme mensen zijn zo zowat aan de grond geraakt door mij.

Eerst doordat ik het jatte, toen omdat ik het opeiste en daarna de mentale spanning van het bijstaan van je afkickende zoon... gelukkig heb ik daar dan wel weer van geleerd wat echte onvoorwaardelijke ouderliefde is :)
liefde is niet altijd alles toestaan, maar er wel altijd zijn wanneer je er moet zijn!

die junkmarkt wordt trouwens elk decennium exponentieel harder en gemener blijkt het he. toen ik 19 was, las ik al over dat verslaafden van boven de 45 moeite hadden om mee te komen in dat verrotte wereldje, maar het blijkt dat dat nu nog veel erger is geworden.
Al is dat denk ik ook erg afhankelijk van waar je woont en vooral met wie je je inlaat :wink: ik merkte dat het in leeuwarden veel softer en slechter was allemaal dan in rotterdam.. maar ik merkte ook dat er daardoor veel meer van die naaiers rondliepen. Zakjes bakpoeder en pepermunt figuren enzo. En veel van hen doen het zo nu nog steeds hoor ik wel eens. Verkopen ze je 1 of twee keer wat goeds en de derde keer kun je het weer vergeten.
Zelfs gasten met wie maanden omging kon je hier niet vertrouwen.

keuzes gemaakt uit angst, zijn de minst wenselijke keuzes die je kunt maken, omdat ze je gewoon niet brengen wat je eigenlijk wilde, maar je brengen waar je angst op reageerde. Maar ja .. beter clean uit angst, dan aan de dope omdat je vergeten was hoeveel pijn het deed :sunglasses:

en uiteindelijk weten we allemaal donders goed wat wel en niet goed voor je is, maar zo werkt het nu eenmaal met een verslaving, met welke verslaving dan ook.
kheb gisteren geloof ik 5 joints gerookt, maar blijkt nu dat ik niet eens alles heb opgemaakt, dus dat verteld me ook dat het uiteindelijk minder erg was, dan dat het voelde gister.

thnx en succes! Tellius gelukkig zijn het periodes, dus laten we hopen dat voor jou die periode een beetje snel op zn eindje gaat lopen :)

eend

Belezen gebruiker
Hey AKE,

Gebruik je nu ook wel eens dagen, één week of meer, helemaal niets. Dus geen bier, joint of wat ook.

Waarom ben jij niet overgegaan / begonnen met Naloxone of eerder Naltrexon?! Dit moet een uitkomst bieden voor jouw probleem op dit moment, denk ik zo.

Misschien is het helemaaal niets voor jou, kan je er niet tegen of wat ook...dat weet ik niet.

Ik ben zelf altijd wat sceptisch geweest naar "trekremmers" toe. Uiteindelijk toch aan de Bupe en tot zover alles okay.

Trouwens, nu je zo over dat grijze poeder schrijft, ik kan de smaak bijna proeven, zie die mooie buine druppel rollen over een nieuw honingraad-folie-tje :sunglasses:

Zo nu en dan iets lezen of schrijven over Hero geeft toch nog steeds een emotie, geen echte trek, gelukkig!

Nou, good luck tijdens deze beproeving!

Groet,

seend

kimberly

Newbie
lieve mensen

allereerst wil ik me voorstellen,ik ben een vrouw die al 20 jaar verslaafd is aan heroine /cocaine/methadon
Door deze shit ben ik mijn kindjes kwijt getraakt en eerlijk is eerlijk ik was gewoon geen goede mama

ik ben er sins 3 jaar helemaal clean van maar de trek zal altijd blijven maar als ik dit zo lees dan snap ik waarom de ander zo,n trek krijg
maar denken jullie net als ik ook aan de ellende
de shit die we meemaakte toen we gebruikte de keren dat ik mijn lichaam verkocht voor die shit????
hoe we er aan waren als we ziek waren van de smack het zweten de pijn aan de benen
de trek als je bolletje coke op is
als al je geld er weer doorheen en je weer moet hoeren/stelen /liegen etc etc
en ik weet zeker dat ieder gebruiker weet weaar ik obver praat dan word je trek ineens veel minder probeer daar eens meer aan te denken als je weer zin heb in die honingdraag folitjes
met de stuifpaak er op,die trouwens steeds slechter word die keren dat we geript zijn en peper kochten ipv dope
HEB JE DAN NOG ZIN
Ik heb mijn kindjes kwijt geraakt echt alleen maar ellende en dank de kracht die ik vond om te kappen
nee hoor ik wil niet meer al verlang ik er nog zo naar en droom ik er van dat er een bolletje ergens verstopt ligt als ik de ellende weer naar boven haal weet ik waarom ik getop ben
veel sterkte allemaal

karen50

Newbie
Respect, Kimberly en de anderen hier die het lukt: weerstand bieden aan de trek! Zeker als je geen methadon hebt wat het dan nog een beetje kan compenseren.

Heb je wel weer contact met je kids, Kimberly?

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik gebruik alleen alcohol en wiet als die craving er is dus Tellius. ik rook wel weer redelijk veel, dat was ook met drugs meestal minder dan 3 pakjes shag in de week.

maar dat gebruik.. het afgelopen half jaar is dat 3 keer geweest geloof ik. Elke keer was 1 dag genoeg, al was de laatste bijzonder erg geloof ik, maar ook dat was een dag later over en heb ik blijkbaar een voorraadje bier en wiet voor de volgende keer :)

Ik vind het idd heel knap Kimberley en ik hoop echt dat je zo zult blijven denken en dat je de verleidingen kan blijven weerstaan. heel goed !!!

ik wil juist niet op regelmatige basis middelen gaan slikken om die craving tegen te gaan Telius, omdat die middelen me in feite dus net zo afhankelijk maken als dat heroine en methadon dat deden, alleen dan merk ik misschien de effecten minder. Dat houdt niet in dat de afhankelijk er niet is.

Ik wil gewoon niet het ene met het andere gaan verruilen, dat is niet alleen iets dat ik tegenkom in de verslavingszorg, maar ook in alternatieve en reguliere zorg. Het brengt iemand meestal geen stap verder vooruit. alleen een stapje naar de zijkant.

Nu kan dat stapje naar de zijkant, precies datgene zijn wat je nodig hebt om om een obstakel heen te kunnen, zodat je erna weer vooruit kan. Dan is het een prima oplossing.
Voor mijzelf denk ik dat het geen zin heeft iets te gaan nemen tegen iets waarvan ik zeker weet dat ik sterker ben, dat ik er geen last van hoef te hebben. Liever heel af en toe toegeven aan iets dat minder erg is, dan elke dag iets dat heel erg minder erg is, moeten accepteren in mn leven.

eend

Belezen gebruiker
Tja, ieder z'n meug! Ik moet persoonlijk niet denken om de cravings weg te drinken, laat staan weg te drinken én blowen. Én er dan uiteraard nog niet verzekerd van zijn dat dit ook daadwerkelijk zal helpen, tenzij je helemaal lam geblowd / gedronken hebt :wink:

Wat die middelen betreft; dit is iets waar je niet in die mate afhankelijk van zult zijn. Het geeft enkel een verzekering. Een verzekering tegen het terugvallen. Mijn gevoel verteld me dat, hoe langer je de cravings hebt kunnen uitbannen, hoe groter de kans van slagen is. By the way; Naltrexone is zelfs 0 % verslavend. Wanneer je een vrouw bent, kan het middel je zelfs een fifty-fifty kans geven op het stoppen met roken.

Elke keer dat ik een terugval heb mogen ervaren, gaf mij dit een flinke knauw. Dit was tijdens de overgang van Heroine op Methadon. Vandaar dat ik groot voorstander ben voor *het voorkomen i.p.v. "genezen".

kimberly zei:
maar denken jullie net als ik ook aan de ellende
de shit die we meemaakte toen we gebruikte de keren dat ik mijn lichaam verkocht voor die shit????

Dat klinkt godzijdank niet herkenbaar "in de oren", Kimberly. Jij moet door een hel gegaan zijn! Mijn verslaving was niet altijd rooskleurig...voor anderen. Daar heb ik eventueel een rotgevoel van, zo nu en dan. Verder zijn de keren dat ik genaaid ben op één hand te tellen. Zeker wanneer ik de momenten van "terug-naaien" eraf trek :wink:

Good luck to you, Kimberly!

Groet,

Eend

*hier bedoel ik natuurlijk het terugvallen mee :wink:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
mjah das toch al best een heel oud verhaal :P

en je verziekt dit mooie, informatieve topic. gaas deaud! kssssjt

r@r@

Wijs gebruiker
Hoi Kimberly, moest ff slikken toen ik jouw verhaal las. Ik herken veel.

Wat knap van jou om 3 jaar clean te blijven als je je kindjes bent kwijtgeraakt! Ik was in 2004 helemaal naar de klote (wit/bruin/meet etc.), precies op het moment van onderzoek van de Raad (i.v.m. echtscheiding die door mij aangevraagd was, rechtbank wilde advies Raad).

Conclusie Raad: ben goede moeder ("goed/stabiel opvoedingsklimaat"), ALS ik niet verslaafd ben.
Het ging toen zo slecht, dat ik eind 2004 (2x weggelopen Emilie Hoeve, 4x Detox) een niet zo fijne uitspraak van Rechtbank kreeg: wel gezag behouden, maar tijdelijk geen omgangsregeling (moest me eerst bewijzen).

Ben toen als een gek op zoek gegaan naar behandeling die wél bij mij paste, werd Arta (Zeist, antroposofisch).
Om een lang verhaal kort te maken: mijn zoontjes kregen in 2005 (Hoger Beroep) weliswaar niet het hoofdverblijf bij mij (ze waren toen 4 en 5 jaar oud), maar wél 3 dagen p.w. + helft schoolvakanties!
En eind 2007 kregen ze het hoofdverblijf weer bij mij terug (na 2e onderzoek Raad, ditmaal positief advies).
Mijn ex, vader van de kids, hield het toen voor gezien en zit nu met zijn nieuwe Vietnamese vrouw in Vietnam. De kinderen wonen nu bij mijn nieuwe man en mij (samen met ons zoontje van 1,5). Ze zien hun vader enkel nog helft zomervakantie en helft Kerstvakantie.

Wat ik eigenlijk wil zeggen (sorry, ben erg lang van stof...):

- Houd vol!!! Vind het reteknap dat je al 3 jaar clean bent, terwijl je je kinderen verloren was, zou ik niet kunnen!!! Het kan dus dat je je kinderen weer terug krijgt, ik ken jouw situatie niet precies, maar wellicht geeft mijn voorbeeld van hoe de Raad ook kan zijn!
- Naltrexon optie? Kijk eens op http://www.miroya.nl Je kan ze zo bellen. Voor mij helpt het erg goed. (Wel bijwerkingen, zoals spier- en gewrichtspijn, maar die wegen niet op tegen de voordelen!)

Ik wens je zo ontzettend veel suc6 toe! Als jij structureel voor je kindjes kan zorgen, horen ze (vaak) bij jou te zijn!

Lieve groeten,
Rara :wave:

anoniempje

Bewuste gebruiker
Ik heb denk ik het geluk dat ik elke keer :kots: moest van bruin gadverdomme wat is dat toch een vieze smaak het is dat je er vreselijke high van werd dat ik her er voor over had toen en ja om niet ziek te worden uieindelijk.
Maar gelukkig heb ik om die redenen niet zo van laat ik eens lekker bruin gaan roken,
Ik kan me nog zo die geur en vieze smaak herrinderen moest er altijd die roze drankje glazeuse bij drinken(wegdrinken) anders trok ik het niet haha.

mischien was ik wel een nepjunk haha want ik was de enigste volgens mij die dit had

Bovenaan