Phenibut verslaving, advies nodig!

Heey!

Al jaren forums mee aan het lezen maar nooit gedacht zelf ooit een onderwerp te plaatsen maar ik tast een beetje in het duister en ik heb even wat sturing/advies nodig, ik hoop dat iemand me dat kan en wilt geven. šŸ™ƒ

Ik heb in het verleden redelijk wat geƫxperimenteerd met verschillende drugssoorten en heb helaas op een harde manier moeten ervaren dat ik voor bepaalde drugs soorten een enorme zwak heb. Denk aan ghb/phenibut/benzo's. Hoogstwaarschijnlijk door mijn psychische achtergrond met angststoornissen... maar daar komt mijn volgende punt..

Ik ben mezelf de afgelopen 3 weken totaal verloren in het gebruik van Phenibut. Ik merkte al dat het moeilijk voor mij was om er mee te stoppen en het aan de kant te zetten toen ik lichamelijk nog niet afhankelijk was maar gezien de klachten van mijn psychische problemen zo de overhand namen door het abrupt beƫindigen van de therapiesessies waarin ik midden in zat voelde het te sterk om niet te gebruiken.

Om even een beeld te geven hoe veel ik nu gebruik.. ik zit nu ongeveer op de 4 a 5 gram in 24 uur en ik wil uiteraard naar 0. Ik ben al een redelijke chaoot van mezelf maar ik heb voor mezelf nu een schema gemaakt met tijdstippen waarop ik m'n dosis ga nemen, ik weet alleen niet zo goed hoe snel ik kan afbouwen, is ook wel persoonlijk denk ik maar kan ik er bijvoorbeeld per dag 100 mg van af halen? En is het gebruik van Baclofen in deze verstandig om te nemen? Zoja kan ik dan in 1 keer stoppen met Phenibut en het vervangen door Baclofen of denk ik nu te makkelijk? En kan ik überhaupt Phenibut wel combineren met Baclofen?

Zoals je merkt zijn er veel vragen en angst voor erge ontwenning vandaar dat ik hier om hulp vraag. Ik verwacht overigens geen gouden antwoord ofzo hoor, elke tip is welkom!

Ik ben gemotiveerd om er mee te stoppen en ik weet dat het me kan gaan lukken ondanks dat dit vrij hardnekkige verslaving is en nu "nog maar" 3 weken gebruik ik heb alleen even een ervaringsdeskundige nodig hoe ik dit snel maar veilig weer naar 0 kan krijgen..

Alvast bedankt mensen!

Spyro

DF-koning
Phenibut gebruiker hier met redelijk wat kennis over dit middel. Het is mij met dit middel gelukt om af te kicken van de GHB en heb er in de tussentijd als middel op zichzelf veel onderzoek naar gedaan en gelezen.

Er zijn inderdaad genoeg succes verhalen van mensen die afkicken door er 100 mg per dag vanaf halen.

Ik denk ook dat dit de meest veilige manier van afbouwen is, zonder poes pas.

Hoop dat je snel wat opknapt! Sterkte en succes ermee. Hou je ons een beetje op de hoogte?

En het is geen schande om een dag op dezelfde dosis te blijven hangen. Baby stapjes is key!

Bedankt voor je reactie!

Het is inderdaad mijn valkuil om alles in 1 keer te willen doen! Vreselijke eigenschap maar goed, je leert er mee levenšŸ¤·ā€ā™€ļø.

Fijn dat het voor jou wel een positieve ervaring heeft gegeven en super knap dat je bent afgekickt van GHB! Chapeau!! Hoe lang heb je GHB gebruikt als ik vragen mag? Ook een hardnekkige verslaving he.

Ik hou me aan mijn schema en zal ongetwijfeld wel voelen of het te snel gaat ja of nee. Wil zo snel mogelijk weer mezelf worden!

Keep u updated!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik zou aanraden om gewoon naar de verslavingzorg te gaan hiermee. Daar kun je in ƩƩn keer alle hulp die je nodig hebt krijgen en je krijgt de drugs om mee af te kicken ook nog eens gewoon vergoed door de zorgverzekering :grin:

Het afkicken van phenibut schijnt nog een stukje pittiger te zijn dan andere GABA-agonisten zoals benzo's of GHB, voornamelijk vanwege de duur van de afkickverschijnselen. De strategie bij de verslavingszorg is daarom om je eerst over te zetten op een ander middel, zoals diazepam of baclofen, en dat dan volgens een gestandaardiseerd schema af te bouwen.

Bij het afkicken van phenibut of andere GABA-agonisten komen zaken kijken zoals onrustige gevoelens, angstklachten, impulsiviteit, ook als je niet al een onderliggend probleem daarmee hebt. Daarom is het belangrijk om tijdens het afkicken ook therapie te volgen zodat je goed wordt begeleid bij het omgaan van de afkickverschijnselen en ook het onderliggende probleem wordt aangepakt.

Als je zelf gaat aanmodderen dan is de kans groot dat je niet zo secuur een gestandaardiseerd schema gaat volgen, waardoor de kans op vervelende afkickverschijnselen groter is, waardoor het succespercentage afneemt en waardoor het onderliggende probleem ook niet (professioneel) wordt aangepakt.

Dus gewoon even de huisarts bellen, zeggen dat je graag wil stoppen met phenibut, en dan helpt de huisarts je graag met het doorverwijzen naar de juiste zorginstelling en regelt gelijk voor je dat je al die zorg vergoed krijgt door de zorgverzekering.

Ik zou aanraden om gewoon naar de verslavingzorg te gaan hiermee. Daar kun je in ƩƩn keer alle hulp die je nodig hebt krijgen en je krijgt de drugs om mee af te kicken ook nog eens gewoon vergoed door de zorgverzekering :grin:

Het afkicken van phenibut schijnt nog een stukje pittiger te zijn dan andere GABA-agonisten zoals benzo's of GHB, voornamelijk vanwege de duur van de afkickverschijnselen. De strategie bij de verslavingszorg is daarom om je eerst over te zetten op een ander middel, zoals diazepam of baclofen, en dat dan volgens een gestandaardiseerd schema af te bouwen.

Bij het afkicken van phenibut of andere GABA-agonisten komen zaken kijken zoals onrustige gevoelens, angstklachten, impulsiviteit, ook als je niet al een onderliggend probleem daarmee hebt. Daarom is het belangrijk om tijdens het afkicken ook therapie te volgen zodat je goed wordt begeleid bij het omgaan van de afkickverschijnselen en ook het onderliggende probleem wordt aangepakt.

Als je zelf gaat aanmodderen dan is de kans groot dat je niet zo secuur een gestandaardiseerd schema gaat volgen, waardoor de kans op vervelende afkickverschijnselen groter is, waardoor het succespercentage afneemt en waardoor het onderliggende probleem ook niet (professioneel) wordt aangepakt.

Dus gewoon even de huisarts bellen, zeggen dat je graag wil stoppen met phenibut, en dan helpt de huisarts je graag met het doorverwijzen naar de juiste zorginstelling en regelt gelijk voor je dat je al die zorg vergoed krijgt door de zorgverzekering.
Dankje voor je uitgebreide reactie! En wat je zegt is natuurlijk helemaal waar he. Ik wilde het alleen het zelf eerst proberen of in ieder geval de doseringen drastisch te verlagen, waar ik nu mee bezig ben maar ik merk nu al dat ik me vrij leeg voel zegmaar en wat onzekerder. Enig idee hoe lang die klachten blijven? Gaat dat over weken of maanden?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dankje voor je uitgebreide reactie! En wat je zegt is natuurlijk helemaal waar he. Ik wilde het alleen het zelf eerst proberen of in ieder geval de doseringen drastisch te verlagen, waar ik nu mee bezig ben maar ik merk nu al dat ik me vrij leeg voel zegmaar en wat onzekerder. Enig idee hoe lang die klachten blijven? Gaat dat over weken of maanden?
Euhm, ik ben net geen expert op het gebied van phenibut, en da's jammer want ik heb wel begrepen dat de behandeling daarvan net wat anders is.
Bij GABA-agonisten zoals benzo's en GHB wordt meestal gekozen voor een afkicktraject van 6 of 12 weken, afhankelijk van de ernst van de klachten en wat er nog allemaal omheen speelt.

Ik zou wel willen adviseren om gewoon hulp te zoeken. Dat is helemaal niet erg! Het nadeel van zelf proberen is dat je motivatie kan verliezen, dat het probleem zich daardoor blijft ontwikkelen en dat eventuele behandeling later daarom alleen maar lastiger wordt.
Ik moet er wel bij zeggen dat soms de wachtlijsten bij de verslavingszorg ook behoorlijk demotiverend kunnen zijn, hoewel mensen ook regelmatig snel aan de beurt zijn. Hangt een beetje af van je persoonlijke situatie.
Maar wat je zou kunnen doen is jezelf alvast aanmelden, in de tussentijd al wat proberen te minderen, en als dat is gelukt dan heb je de hulp niet meer nodig!

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Kan je een beetje Engels?
Op Reddit staat er heel veel over Phenibut.
Ik lees er dagelijks.
Vooral over de afbouw.

Maar om je vraag te beantwoorden ja je kan van Phenibut over naar Baclofen alleen heeft Baclofen weer niet die sterke angst remmende werking wat Ghb en Phenibut wel hebben.
Wat oxa of Diazepam zou wel beter zijn in combinatie met Baclofen.

Even een interessant feitje!
Ik gebruik ook de 3 gaba B boosters

Ghb (de sterkste)
Phenibut
Baclofen (de mildere)

Het grappige is als van 1 teveel gebruikt en afhankelijk word of begint te worden kan je de afkick opvangen met de andere.
Dus je kan je Phenibut afkick ook opvangen met ghb maar ook weer andersom..
Alleen je moet weten hoe en je moet niet van de ene verslaving naar de andere verslaving gaan.
Maar als je na een bing van een Gaba B drugs een andere Gaba B dugs gebruikt en het goed als afbouw gebruikt ben je er snel vanaf zonder gedoe.

De 3 kunnen niet gemixed worden met elkaar ook niet 2 van de 3 combineren!
Dus gebruik altijd maar 1 van de 3 tegelijk en houd rekening met de halfwaarde.

Maar denk aan die benzos als je voor Baclofen gaat. Voor de zekerheid achter de hand houden.

Brakka Mang

Badass junkie
Mijn ervaring is dat de angst voor angst een kwadraat factor creĆ«ert die een negatieve setting creĆ«ert. Als dit je eerste keer is dat je moet ā€˜afkicken’ van een gaba middel zal het allemaal wel meevallen. Gezien je ā€˜onderzoek’ op het internet dat je noemt in je start post is enerzijds positief te noemen maar anderzijds, in dit geval is kennis geen macht maar denk ik een te grote valkuil en creĆ«ert het te hoge drempels. Dit heb ik zelf ervaren in mij tweede keer. Toen heb ik een paar maanden een halve liter G per week gebruikt en uiteindelijk ben ik zonder diazepam; en alleen seroquel om de Dopamine rebound op te vangen gestopt. De dopamine rebound zorgt voor de psychoses dat is algemeen bekend. Dat is waar je bang voor moet zijn. Diazepam achter de hand, maar dus niet op voorhand gebruiken vanwege de angst in te stoppen want is ook een gaba product is en verlengt je afkick alleen ā€œ. Als je drugs wil gebruiken als een baas ook stoppen als een baas. Is niet lullig bedoeld.

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Mijn ervaring is dat de angst voor angst een kwadraat factor creĆ«ert die een negatieve setting creĆ«ert. Als dit je eerste keer is dat je moet ā€˜afkicken’ van een gaba middel zal het allemaal wel meevallen. Gezien je ā€˜onderzoek’ op het internet dat je noemt in je start post is enerzijds positief te noemen maar anderzijds, in dit geval is kennis geen macht maar denk ik een te grote valkuil en creĆ«ert het te hoge drempels. Dit heb ik zelf ervaren in mij tweede keer. Toen heb ik een paar maanden een halve liter G per week gebruikt en uiteindelijk ben ik zonder diazepam; en alleen seroquel om de Dopamine rebound op te vangen gestopt. De dopamine rebound zorgt voor de psychoses dat is algemeen bekend. Dat is waar je bang voor moet zijn. Diazepam achter de hand, maar dus niet op voorhand gebruiken vanwege de angst in te stoppen want is ook een gaba product is en verlengt je afkick alleen ā€œ. Als je drugs wil gebruiken als een baas ook stoppen als een baas. Is niet lullig bedoeld.
Ik moest dit een aantal keer opnieuw lezen.
Mijn conclussie is dat je bedoeld dat wanneer je een medicijn gebruikt die op de gaba werkt de afkick alleen maar langer duurt.

Maar dat is niet hoe ik het zie.
Wat ik vaker zie is als je bv zwaar misbruik maakt van je gaba b door ghb te gebruiken voor een langere tijd kan een andere gaba b product dat opvangen en helpen de waard omlaag te halen.
Baclofen is een veel lichter middel en phenibut wat zwaarder maar lichter.
Waardoor je niet door een zware afkick heen moet maar dat het middel er voor zorgt dat het dragelijk word en makkelijker om er af te komen.

John78

Newbie
ik ben jaren verslaafd geweest aan ghb .me vriendin ook .die was naar de bouman ggz gegaan om af te kicken .werd in een gesloten afdeling geplaatst en volgedouwd met diazepan 80mg per dag .vervolgens werd ze ineens zonder gezet van de dia en werd er lorazepan gegeven omdat dat minder verslavend is
Nou die had er dus een verslaving bij dan woord je verslaafd gemaakt aan de benzodines .kreeg psygoses tot er met .
Daar hebben ze totaal geen verstand van ghb verslavingen .wat ik kan aanraden is baclofen te nemen 40mg per 4uur als je zwaar verslaafd ben aan ghb die net als ik een halfe liter per 5dagen nodig had max 7dagen .en anders 20mg per 4uur .als je echt last van ontwenning krijg neem je af en toe een diazepan erbij .maar. Niet elke dag eerste paar dagen.naar de derde of 4de dag kan je afbouwen met baclofen .en mijn is het 3x gelukt zonder dat ik in een kliniek ben geweest er af te komen .was zo dom om terug te vallen 2x maar ben nu 3jaar clean en gebruik nooit meer die zooi. Het kan wezen dat je psychisch te erg beschadingd ben .dat je wel hulp nodig heb .maar mijn is op gelukt heb nergens last van .en dat pinut zooi doet dat helemaal niet dat is nog erger als ghb en diazepan ook die ontwenning .voor degene wie echt wil stoppen gewoon baclofen alleen met uitzondering een diazepan en heel kort maar hooguit een week en je ben er van af serrieus .veel succes voor degene die wil stoppen .want als je eenmaal zo verslaafd raak kan. je zo erg psychische klachten krijgen die nooit meer weg gaan .

Bovenaan