pijpje schoonmaken

matthijs

Badass junkie
Geloof echt dat ik dit topic al eens eerder had aangemaakt maar ik kan het in ieder geval niet meer vinden dus bij deze nog maar eens...
Hoe maak ik mijn hasjpijpje schoon? Iemand heeft er hasj in zitten roken zonder gaasje dus het buisje is helemaal verstopt en verder is dat ding ook gewoon ongelofelijk smerig...overal teer enzo.
Ik heb geen goedje in huis waarmee ik hem kan schoonmaken en volgens mij is dat ook niet te koop in groningen. Heb wel eens gehoord dat het met olijfolie kan... heeft iemand hier ervaringen mee?

pepito

Bewuste gebruiker
Wat werkt is lang spoelen met kokend heet water, dan verder reinigen met doeken o.i.d.
Wil je hem echt schoon gebruik dan kettingreiniger/ontvetter, te verkrijgen in iedere fietsenwinkel. Naspoelen met water....

matthijs

Badass junkie
Het is een (semi) houten pijpje met een hele dunne nek waar ik dus niet echt makkelijk vanalles doorheen kan spoelen.

Happydude

Belezen gebruiker
hout is in priciepe NIET te reinigen ... alle elelende trekt in het hout en zul je blijven proeven ... uitboren kan misschien ?? :wave:

Bewild

Bewuste gebruiker
En hoe reinigt men dan een metalen pijpje? Gewoon ook met het reinigingsmiddel of is dit slecht voor men pijpje?

pepito

Bewuste gebruiker
Bewild zei:
En hoe reinigt men dan een metalen pijpje? Gewoon ook met het reinigingsmiddel of is dit slecht voor men pijpje?

je geeft zelf al antwoord...kettingontvetter...maar alhier kun je hoop tijd besparen door nieuwe te kopen, al vanaf 2,50, zie ook aanbod Azarius.........

Happydude

Belezen gebruiker
ligt inderdaad erg aan de kwaliteit van je pijp ... heb je een dure goede pijp dan gewoon de cleaner eroverheen .. :wave: heb je en K.. ding dan een nieuwe nemen :wave:

Bewild

Bewuste gebruiker
Nee,nee het is niet een ik smijt ze weg pijp, was realtief duur, maar wel van goede kwaliteit.

Met kettingontvetter kan ik ze dus gewoon proper maken?
OK, bedankt dan :P

Sc0rp10n

Newbie
3 watten erin... sodakorrels... dan in KEI warm water laten weken...

daarna schudden, de natte zwaardere watten maken elk puntje proper...

Bovenaan