pil werkt heel kort

Dropje19

Newbie
Ik vind het de laatste tijd steeds minder leuk om een pil te slikken op een feestje, het gevoel vind ik super, alleen het duurt steeds korter! de eerste paar keren kon ik een nacht doorgaan op 1 pil.. nu is hij bij mij standaard na 1,5 uur uitgewerkt. ( inclusief de uitwerking, dus het echte 'lekker gaan' duurt hooguit een uurtje, nog niet eens ) Het ligt niet aan de pil, ik heb het met alle pillen en de mensen met wie ik ben en die nemen dezelfde die hebben er geen last van. De laatste uurtjes van een feest zijn dus echt nooit leuk meer, want na 3 pillen ga ik me gewoon verrot voelen en kan ik blijven slikken wat ik wil, maar dat werkt niet meer.
Ik weet dat het normaal is dat je steeds meer nodig hebt, en het minder lang en heftig duurt ( nooit meer zoals de eerste keer ) maar het is niet zo dat ik elk weekend gebruik ofzo, gemiddeld eens in de maand.

Hebben meer mensen dit of is dit eigenlijk heel normaal? Of hebben jullie oplossingen?

mick swagger

Belezen gebruiker
Hallo,

Ik denk dat het telkens korter duurt, omdat jij je lichaam niet genoeg tijd geeft, om de neurotransmitter die het gevoel geeft, serotonine, bij te vullen.

Om na een keer gebruiken je lichaam weer helemaal te laten herstellen zul je ongeveer 3 maand pauze moeten houden. Maar wel met de voorwaarde dat je gezond eet en slaapt.

Wat bij mij erg geholpen heeft was het gaan gebruiken van een supplement, 5-HTP. Dit is een precursor van serotonine en zal dus gemakkelijk omgezet worden. Het passeert ook gemakkelijk de hersenbarrière. Hierdoor laad mijn lichaam een heel stuk sneller op en ben ik bovendien altijd een stuk sneller van het brakke gevoel af.

Dropje19

Newbie
dankjewel voor de tip, ga ik zeker proberen!

zou het ook kunnen komen door de dosering? ik neem nu meestal een hele, nog een hele, halve en nog een halve.. zoiets

Zou ik beter elke keer maar een halve kunnen nemen? dit durf ik nu niet zo goed omdateen hele al maar een uurtje werkt.. wat heb ik dan aan een halve.. maar misschien werkt dat?

Ybez

Experimenterende gebruiker
Dropje19 zei:
dankjewel voor de tip, ga ik zeker proberen!

zou het ook kunnen komen door de dosering? ik neem nu meestal een hele, nog een hele, halve en nog een halve.. zoiets

Zou ik beter elke keer maar een halve kunnen nemen? dit durf ik nu niet zo goed omdateen hele al maar een uurtje werkt.. wat heb ik dan aan een halve.. maar misschien werkt dat?

dat is idd zo je kan beter opbouwen dan afbouwen als je lang wilt blijven 'trippen* dat doe ik namelijk ook altijd

Bovenaan