Pil zonder breuklijn, hoe breken?

Pillensnijder van de apotheek. Kan je ook makkelijk pillen mee verpulveren.

Stop eens met daarvanuit te gaan.... Ja soms hebben we ze liggen,
maar niet dagelijks dat er een groepje jongens met nektasjes een pillen vergruizer komen halen ofzo... of nouja niet elk uur.

maar niet dagelijks dat er een groepje jongens met nektasjes een pillen vergruizer komen halen ofzo... of nouja niet elk uur.
Gelukkig maar! Ik reageerde alleen op de vraag nergens anders op..

Ps waar ga ik vanuit volgens jou?

Ik heb deze al zeker meer of 15 jaar: 1639880304666.png
Kost geen fluit in de apotheek een werk prima.

Het is heel normaal dat je coördinatie afneemt bij benzodiazepines. Het is immers spierverslappend. Dus verstoord evenwicht/vermindering in motoriek is heel vanzelfsprekend.
Ja wel maar ik heb het eigenlijk alleen met RC bezno. Niet met “echte”.

Ja wel maar ik heb het eigenlijk alleen met RC bezno. Niet met “echte”.
Dit is met alle varianten benzodiazepines. Met de echte wel degelijk of je neemt een lagere dosis waarbij het niet opvalt. Sommige RC’s zijn potenter en valt het eerder op. Dit fenomeen is gewoon bij alle benzodiazepines, zit geen onderscheid in.

Dit is met alle varianten benzodiazepines. Met de echte wel degelijk of je neemt een lagere dosis waarbij het niet opvalt. Sommige RC’s zijn potenter en valt het eerder op. Dit fenomeen is gewoon bij alle benzodiazepines, zit geen onderscheid in.
Dan zal het tussen mijn oren zitten. Gisteren wiet en 15 mg Temazepam en nergens last van. Laatst nam ik bv 1,5mg Pyrazolam (is tussen light en medium dosis volgens psych-wiki) en had het echt flink. Zelfde met Broma, en met 1mg Alprazolam weer niet.
Misschien reageer ik op de bindmiddelen, i dunno!

Misschien reageer ik op de bindmiddelen, i dunno!
Bindmiddelen zorgen niet voor desoriëntatie en verminderde motoriek… 🤣 Bindmiddel zit niks in. Bindmiddel is om structuur te brengen.

Nogmaals, per benzo verschilt dit. Ligt aan potentie en hun afgifte.

bij benzodiapine met langere afgifte zal je hier minder snel iets van merken (afhankelijk van dosis) en met kortdurende kan dit eerder kenbaar worden.

Bindmiddelen zorgen niet voor desoriëntatie en verminderde motoriek… 🤣 Bindmiddel zit niks in. Bindmiddel is om structuur te brengen.

Nogmaals, per benzo verschilt dit. Ligt aan potentie en hun afgifte.

bij benzodiapine met langere afgifte zal je hier minder snel iets van merken (afhankelijk van dosis) en met kortdurende kan dit eerder kenbaar worden.
Kan best hoor, i dunno!
Maar met 1,5 mg Broma (langwerkende) had ik het heel erg. En met 20mg Temazepam niks…

Maakt ook niet uit, ik weet nu dat ik gewoon een helm, elleboog, knie en gebitsbescherming moet dragen als ik hoger doseer dan een light dosis. … 😂😂😂😂

(moet gelijk ALWEER aan @Spyro en die deur denken… Sorry! 😜)

Kan best hoor, i dunno!
Maar met 1,5 mg Broma (langwerkende) had ik het heel erg. En met 20mg Temazepam niks…

Maakt ook niet uit, ik weet nu dat ik gewoon een helm, elleboog, knie en gebitsbescherming moet dragen als ik hoger doseer dan een light dosis. … 😂😂😂😂

(moet gelijk ALWEER aan @Spyro en die deur denken… Sorry! 😜)
Het staat ook op mijn netvlies geprint. 😂😂😂

Gelukkig maar! Ik reageerde alleen op de vraag nergens anders op..

Ps waar ga ik vanuit volgens jou?

Sorry dacht even dat je het over mij en mijn apotheek had.

Nee , geen idee dat je dat überhaupt had.
Succes zal vast moeilijke tijden zijn daar!❤

Dit is zo’n schattig stukje gesprek. ☺️😁

(Denk niet dat ons Apotheker echt een apotheek heeft, maar ik kan me natuurlijk vergissen!)

Pillen zonder breuklijn kun je doormidden knippen met een schaar maar bij zulke pillen is de werkende stof niet goed verdeelt in de pil dus betekend een halve pil niet dat je de helft binnenkrijgt van wat er in zit

Terug
Bovenaan