Ik denk dat niemand hier behoefte aan heeft.
Overigens is het heel simpel:
In de reportage willen we ingaan op vragen als: hoe werkt het als je repectmedicijnen via internet bestelt
Je mailt wat je wilt, wisselt telefoonnummer uit, spreekt een locatie af en je koopt het.
wat mag wel en wat mag niet
?
waar komen de medicijnen vandaan
Verschilt, sommige uit Azië, sommige Canada/VS, sommige Europa of gewoon een Nederlandse apotheek. Al denk ik dat een meerendeel uit Azië komt.
Elk object of elke substantie die je koopt van een bron waar je eigenlijk helemaal geen échte verificatie van kan krijgen is gevaarlijk. Zelfs als je een auto koopt van een louche dealer kan dit gevaarlijk zijn omdat deze niet werkt naar behoren, om maar een voorbeeld te noemen. En natuurlijk geldt dit ook, misschien in grotere mate, ook voor drugs. En dus ook medicijnen.
Echter is het risico klein als je geen losse tabletten koopt, veel worden gewoon geleverd in originele verpakkingen en blisters, van bekende farmaceutische fabrikanten als Roche, Sandoz, Bayer, Pfizer, etc.
Lees wel: Ongevaarlijk in die zin, dat het gepaard gaat met verantwoord gebruik.
Wij willen weten of er in de tussentijd iets veranderd is, zowel aan de aanbodkant als aan de vraagkant.
Ik denk dat medicatie in populariteit aan het winnen is bij recreatieve gebruikers, met name benzodiazepinen. Ik denk dat veel jongeren en jong-volwassenen door hebben hoe relaxt het kan zijn maar ook hoe het bepaalde ongewenste effecten kan dempen van andere drugs, zoals de 'crash' of 'coming down' bij MDMA of amfetamines of andere uppers. Of de spanningen/paranoïde bij bepaalde psychedelica of zelfs THC. En om het effect van opiaten te versterken.
in hoeverre heb je het gevoel dat je een bepaald risico neemt als de medicijnen bestelt via internet
Ik denk dat elke gebruiker van wat dan ook in zekere mate zich bewust is van een risico. Bij medicijn gebruik denk ik net wat meer. Ze kiezen bewust voor deze weg en het is vaak nog een wat lastigere weg dan een reguliere dealer. Er zijn relatief weinig dealers die ook medicijnen verkopen.
waarom kies je voor deze weg en ga je niet naar de huisarts
Omdat ik ze sporadisch recreatief gebruik. Als ik eens in de x-aantal weken of zelfs maanden een keertje een avond lekker wil relaxen met een benzodiazepine is het wel erg veel van het goede om mijn huisarts en eventueel een psychiater proberen te overtuigen van het feit dat ik een slaap- of angststoornis heb of iets in die trant.
Overigens zullen de mensen die veel van dit soort klachten hebben wel gewoon de 'verstandige' weg kiezen omdat zij professioneel advies willen en omdat het veelal vergoed wordt. Het is namelijk een dure grap. Het percentage dat daadwerkelijk medische achtergrond heeft om te gebruiken dat via internet koopt is er ongetwijfeld, maar lijkt mij nihil.
heb je een vast (web)adres waar je je medicijnen bestelt en wat voor ervaringen heb je met de levering van de medicijnen.
Heb ik maar noem ik niet. Ik heb er geen behoefte aan dat daar media-aandacht op wordt gevestigd. Zo kan de aandacht van justitie er ook op gevestigd worden. En voorlopig ben ik tevreden met de bron die ik gebruik. Lijkt me zonde als deze verdwijnt. Verder heb ik zelf slechts één keer een 'miskoop' gedaan bij medicijnen. De rest was altijd in orde.