Pink Floyd

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
Wat is nou een drugsforum zonder een topic over pink floyd?!

Welke nummers vinden jullie het beste als je onder invloed bent? Mijn favorieten zijn Echoes (&paddo's) en Money (&wiet). Omdat ik niet verwacht dat youtube een volledige versie van Echoes te bieden heeft, en omdat mijn luiheid sterker is dan de drang om een filmpje van money te zoeken moeten jullie het maar met mijn kale tekst doen. Dit hoeft natuurlijk geen voorbeeld te zijn :wink:

dfssdfde

Badass junkie
Shine on you Crazy Diamond is m'n favoriete triplied :) Er gaat geen trip voorbij of ik luister er minstens 1 keer naar.

Echoes is ook heerlijk, vooral in Live in Pompeii, die interviews tussendoor :hearteyes:

Andrew

Badass junkie
Heb nooit Pink Floyd geluisterd terwijl ik aan het trippen was, volgens mij. Moet ik nog doen.

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
zeker een aanrader. Als je aan het trippen bent en je luistert pink floyd is het gewoon alsof je er nog een extra drug bijflikkert.

Atom Heart Mother is trouwens ook een aanrader,

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
Ja die is ook lekker. Sterker nog, in mijn vorige post had ik die er ook bijgetikt, maar voordat ik op verzenden klikte haalde ik hem weg omdat ik anders vond dat ik wel erg veel aan het opsommen raakte :P.

Alleen jamemr dat dat nummer zo kort is :P.

Het hele album meddle is eigenlijk ook wel lekker.

dfssdfde

Badass junkie
Flameon zei:
Roze meid komt toch concert geven in nederland? Wanneer en waar?
Is enkel Roger Waters. Ik weet enkel dat hij in mei naar Antwerpen komt en dat ik kaarten heb :grin:
Dark side of the moon tour 2 jaar geleden was echt nice.

W.F.L.

Badass junkie
Ik wou al zeggen, Wright is dood dus Pink Floyd treedt nooit meer op normaal.. Maar goed Roger Waters denkt toch dat hij Pink Floyd is :grin:

dfssdfde

Badass junkie
Wie is eigenlijk jullie "favoriet"? Gilmour of Waters? Ik ben vooral een fan van goede teksten en albums zoals The Final Cut. Ik vind Waters zijn solo albums ook echt geniaal... Amused to Death :hearteyes:

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
Gilmour, geweldig gitarist. Een goede gitarist is niet iemand die zoveel mogelijk noten per seconde kan spelen, maar iemand die met een paar langzame noten een sfeer weet neer te zetten die dwars door je hart knalt. Gilmour is een van de weinigen die dat goed doet.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Naast de nummers die al zijn genoemd, vind ik Comfortably Numb ook erg relaxed om onder invloed te luisteren. Pink Floyd is erg relaxed :stoned:

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
ImmortalTech zei:
Naast de nummers die al zijn genoemd, vind ik Comfortably Numb ook erg relaxed om onder invloed te luisteren. Pink Floyd is erg relaxed :stoned:

Die vind ik ook geweldig, maar onder invloed toch liever iets met wat meer geleidelijke overgangen enzo.

Oom Klaas

Badass junkie
Alle albums zijn geniaal alhoewel animals en the wall toch al zwaar minder zijn dan de voorgaande.

Maar het blijft een meesterlijke band.

En het beste album blijft the piper at the gates of dawn voor me

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Alle albums zijn geniaal alhoewel animals en the wall toch al zwaar minder zijn dan de voorgaande.

Maar het blijft een meesterlijke band.

En het beste album blijft the piper at the gates of dawn voor me

Vind dat laatste stukje gitaarsolo in "sheep" wel lekker, met die korte akkoordjes zeg maar. Sowieso wel lekker nummer, maar de rest van dat album springt er niet echt uit.

Dopezilla

Badass junkie
ZOMG. Pink Floyd is ooit nog eens mijn grootste liefde geweest op muziekgebied. Daar ben ik nu wel overheen, maar nog altijd kan ik het zeer zeker wel waarderen.

Heb helaas maar bar weinig CD's/platen van ze. Enkel Meddle op CD en Dark Side of the Moon op plaat.

Atom Heart Mother, Wish You Were Here, Ummagumma en Piper at the Gates of Dawn wil ik ook nog eens aanschaffen. Lijkt me erg prettig om op vinyl te hebben. :hearteyes:

Vooral Atom Heart Mother wil mij nog al eens kippenvel bezorgen.

Oh ja, en als iedereen nu eens ophoudt met Dark Side of the Moon steeds aan te halen zou ik ook een stuk gelukkiger zijn. Gelukkig zie ik hier een hoop mensen die meer dan alleen dát album kennen. :rock:

Olle

Oom Klaas

Badass junkie
Dark side of the moon is gewoon een meesterwerk, daar kan je niet omheen.
Je hebt die zelf als enige op plaat, dus niet moeren.

Dopezilla

Badass junkie
Ik heb hem gekregen. :P

Overigens ontken ik niet dat het een goede plaat is, hij is alleen behoorlijk overrated.

Olle

drain bamage

Badass junkie
Kutband, kutmuziek.
Ongeïnspireerde bagger.
Muziek voor ouwe mannen.
Stonermeuk.
Kapotzagen die gitaren van die gasten.
Schuifknoop om bandleden hun nekken en wegtrappen die stoelen.
Stront op al die lp's.
Another Brick In The Wall, another bumm in the hall.
Matchsbeluste nazi's.
Dark Side Of The Moon ALLEEN MAAR ACHTERUIT DRAAIEN, dan hoor je satan zeggen dat dit het kutste album ooit is.

Maar ach, m'n pa luisterde het toen ik nog een klein brain damageje was dus ik heb wel een zwak voor hun muziek. Kan het zeker heel erg waarderen.
Wish You Were Here veelvuldig geluisterd onder invloed, beste plaat van hun imo.
:hearteyes:

Sjarel

Experimenterende gebruiker
Ik was tijdens een paddo trip, comfortably numb aan het opzetten maar ik vergat wat ik aan het doen was en iets anders doen later nog aantal keer geprobeerd maar lukte maar niet.

volgende keer maar in een automatische speelijst gooien. :grin:

Oom Klaas

Badass junkie
Sjarel zei:
Ik was tijdens een paddo trip, comfortably numb aan het opzetten maar ik vergat wat ik aan het doen was en iets anders doen later nog aantal keer geprobeerd maar lukte maar niet.

volgende keer maar in een automatische speelijst gooien. :grin:

Daarna verplicht the show must go on, anders is het nummer niet af.

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
Het verbaast me eigenlijk dat ik nog niemand the devision bell heb horen noemen (of ik moet er natuurlijk met een wazig hoofd overheen zijn gelezen). Ik vind dat daar zeker een paar geniale nummers op staan, hetzij iets minder bekend dan bijvoorbeeld Money. High hopes, en coming back to life vind ik persoonlijk zeer sterk.

Bovenaan