candymonster
Experimenterende gebruiker
Hoi lieve mensen!
Ik heb ooit op een ander account (waarvan ik 't wachtwoord niet meer weet) een berichtje omtrent mijn paranoia geplaatst. Om het nog even kort samen te vatten: Ik heb na mijn laatste XTC trip een gruwelijke paniekaanval gekregen wat niet bij 1 avond bleef, hierna nooit meer XTC gebruikt maar toch voor een jaar lang (begin april 2014-ongeveer eind april 2015) een paniekstoornis ontwikkeld, officiele diagnose was PTSS, agorafobie en een depersonalisatiestoornis, hiernaast had ik ook last van wat paranoia. Ik verdacht mensen er van iets in mijn drinken te hebben gegooid, om mij bewust kwaad te doen. Ik heb natuurlijk mijn xtc gebruik toen gestaakt en met het staken namen de paniekaanvallen af en ook de paranoia. Echter heb ik nu weer last van paranoia, al dan niet in lichtelijke mate. Zo had ik laats bijvoorbeeld ruzie met mijn huisgenoot en durfde ik daarna niet meer mijn drinken uit de koelkast op te drinken (pak was al open) omdat ik dacht dat zij na die ruzie mij wou vergiftigen. Is dit angst, of paranoia? Het is namelijk zo dat ik weet dat het niet klopt, en ik ga dan echt niet naar haar toe om te vragen waarom ze mij wil vergiftigen omdat ik gewoon weet dat ze dat echt niet gaat doen, maar toch spelen mijn hersenen dan een spelletje :P Ik heb nog nooit een psychose oid gehad maar ik ben toch bang dat het er uiteindelijk wel van komt, woon ook sinds kort in een nieuwe stad en heb nog niet echt kunnen socalizen hier dus de nodige stress is ook wel aanwezig. Anyhow, ik heb nog een open antidepressiva recept staan, die ik nooit heb gebruikt omdat ik er zonder medicijnen van af wou komen, wat toen lukte maar nu heb ik dus z''n duidelijke terugval dat ik niet weet wat ik moet doen. Med's nemen? Hoor graag jullie goedbedoelde advies xxxx
Ik heb ooit op een ander account (waarvan ik 't wachtwoord niet meer weet) een berichtje omtrent mijn paranoia geplaatst. Om het nog even kort samen te vatten: Ik heb na mijn laatste XTC trip een gruwelijke paniekaanval gekregen wat niet bij 1 avond bleef, hierna nooit meer XTC gebruikt maar toch voor een jaar lang (begin april 2014-ongeveer eind april 2015) een paniekstoornis ontwikkeld, officiele diagnose was PTSS, agorafobie en een depersonalisatiestoornis, hiernaast had ik ook last van wat paranoia. Ik verdacht mensen er van iets in mijn drinken te hebben gegooid, om mij bewust kwaad te doen. Ik heb natuurlijk mijn xtc gebruik toen gestaakt en met het staken namen de paniekaanvallen af en ook de paranoia. Echter heb ik nu weer last van paranoia, al dan niet in lichtelijke mate. Zo had ik laats bijvoorbeeld ruzie met mijn huisgenoot en durfde ik daarna niet meer mijn drinken uit de koelkast op te drinken (pak was al open) omdat ik dacht dat zij na die ruzie mij wou vergiftigen. Is dit angst, of paranoia? Het is namelijk zo dat ik weet dat het niet klopt, en ik ga dan echt niet naar haar toe om te vragen waarom ze mij wil vergiftigen omdat ik gewoon weet dat ze dat echt niet gaat doen, maar toch spelen mijn hersenen dan een spelletje :P Ik heb nog nooit een psychose oid gehad maar ik ben toch bang dat het er uiteindelijk wel van komt, woon ook sinds kort in een nieuwe stad en heb nog niet echt kunnen socalizen hier dus de nodige stress is ook wel aanwezig. Anyhow, ik heb nog een open antidepressiva recept staan, die ik nooit heb gebruikt omdat ik er zonder medicijnen van af wou komen, wat toen lukte maar nu heb ik dus z''n duidelijke terugval dat ik niet weet wat ik moet doen. Med's nemen? Hoor graag jullie goedbedoelde advies xxxx
dat lukte, maar nu weer een terugval. ik twijfel omdat het feit dat ik weet dat de dingen die ik denk juist NIET gelinked zijn aan psychose omdat je dan alles wat je denkt maar als de realiteit aanziet, ik kan dat allemaal nog wel onderscheiden maar het beangstigd me wel
Ik zou het eigenlijk ook gewoon los moeten laten, die drang (geen verslaving hoor) maar de nieuwsgierigheid van: 'Kan ik het niet een keertje proberen' blijft. Ik weet dat als ik het een keer ga proberen, en dit goed gaat het een deur opent naar meerdere xtc avontuurtjes en mocht ik dan alsnog goed gaan, dan kan het de volgende keer wel fout gaan. Geen garantie dus. Ik heb veel in mijn leven meegemaakt waaronder seksuele intimidatie, auto-ongeluk en pesten. ben vroeg met drugs begonnen (Net 17) en blabla en ben er eigenlijk altijd 'redelijk' boven op gekomen, nog meer een reden waarom ik denk dat ik dit wel aankan
Heel ernstig, iknow. Ik wil natuurlijk geen psychose op me afroepen ofzoiets. Dat van die koffie herken ik, ligt aan het caffeine gehalte gok ik. Word er zelf altijd onrustig van, maar ik heb geleerd dat dat gewoon het effect van caffeine is. Je zus drinkt dat helemaal niet meer toch? Dronk zelf betreft caffeine-houdende dranken altijd de gouden fles van coca-cola die geen caffeine bevat, was een prima uitkomst
Ik zou je ook adviseren om te stoppen met blowen, wat mij betreft is wiet echt iets wat je hoofd opfokt, maarja wie ben ik? Anderen advies geven, maar zelf wel graag xtc nemen... gelukkig heb ik een goede vriend die uit voorzorg mij weigert xtc voor te schotelen
Wat voor harddrugs gebruikte jij als ik vragen mag, en wat voor medicatie? Ik wil je echt op je hart drukken dat ondanks je klachten verergeren bij sociale afspraken je dat toch echt moet doen. Ik had pleinvrees en ben toen alsnog naar feesten gegaan ook al wist ik toch dat het kut zou gaan. Gewoon gedaan, en ik wist dat ik eventueel naar huis kon als het niet ging. Neem een persoon mee met wie je alles deelt en die er een beetje van af weet, klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar het begin van genezing met dit soort stoornissen ligt in het onder ogen komen van de angst, want nu heb jij waarschijnlijk last van angst voor de angst (een mooie vicieuze cirkel) dus.. ik hoop dat je er uit komt, nog meer dan ik zelf want ik heb het niet in die mate... stay strong
heb vrijdag een afspraak bij de huisarts, dus kijk wel wat daar uit komt, thanks iedereen.