Plafonddienst

StukjeBami

Experimenterende gebruiker
Jooo allemaal,

Ik had even een vraagje over plafonddienst, want iets klopt hier niet. Als ik gebruik heb ik vaak heel veel last van wakker liggen, veel meer dan bijvoorbeeld mijn vrienden. Veel vrienden van mij slikken een aantal XTC pillen of gebruiken goed veel 4mmc. Vervolgens komen ze thuis, ploffen ze op bed en binnen een kwartiertje zijn ze weg!!! Maar hoe?? Even geleden was ik op een feest waar ik voor het laatst om 21:15 een puntje 4mmc had gepakt, maar ik heb de klok nog op 7:40 zien staan. Nee, dit was geen speed en ik praat over een paar puntjes. Ik snap dat ieder mens anders is, de een kan er nou eenmaal beter tegen dan de andere, maar is er nou helemaal niks dat ik kan doen?? Iemand misschien tips?? Ik drink gewoon voldoende water, pak wat frisse lucht, luister naar regengeluiden en wacht vervolgens tot het uit mijn systeem is. Maar nogmaals, als ik het met mijn vrienden vergelijk is dit echt niet goed. Ik ben nu ook al weer 68 uur wakker.... tegenwoordig probeer ik niet eens meer :/

Ik hoor graag of jullie iets weten, of wellicht hebben jullie hier ook last van.

Cerberus

Wijs gebruiker
Is jouw gebruik ook hetzelfde als je vrienden qua frequentie? Misschien hebben zij een grote tolerantie omdat ze misschien veel vaker doen.
Als je van nature een grotere piekeraar bent kunnen drugs ook je dat zetje geven die je nodig had om wakker te blijven, je net over de grens brengen.
Ik heb het zelf ook bij drugs die op dopamine werken.
Het enige wat je kunt doen is een benzo nemen waar het schijnt schadelijker te zijn dan wachten tot je vanzelf in slaap valt.

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Is jouw gebruik ook hetzelfde als je vrienden qua frequentie? Misschien hebben zij een grote tolerantie omdat ze misschien veel vaker doen.
Als je van nature een grotere piekeraar bent kunnen drugs ook je dat zetje geven die je nodig had om wakker te blijven, je net over de grens brengen.
Ik heb het zelf ook bij drugs die op dopamine werken.
Het enige wat je kunt doen is een benzo nemen waar het schijnt schadelijker te zijn dan wachten

benzodiazepine bij je hebben ,bij uppers is tog wel een goed plan
Nee dat gelukkig niet, had ik er niet bij gemeld.
ah oke hehe
wat cerberus zegt sluit ik me ook bij aan

ljuv

DF-koningin
Hmmmmm bepaalde mensen zijn hier ook gewoon gevoeliger voor dan anderen toch? Ik val (tot dus ver) ook gewoon altijd in slaap als ik dat wil... Wat ik ook gebruik. Mijn vriend had daarentegen al de 2e kutnacht na met oud en nieuw vooral flink wat mdma, maar ook sos en ket te hebben gebruikt. Ik heb hetzelfde gebruikt, zelfs iets meer dan hij. We houden ons allebei gewoon netjes aan hoeveelheden en ook 3 maanden tussen gebruik, etcetera dus dat ken het nie weze🤷🏻‍♀️ I'm just a lucky one, hij vrijwel het tegenovergestelde. Hij pakt na drugsgebruik soms wat natuurlijke slaapmiddelen zoals melatonine of valeriaan. Helpt alleen niet altijd. Je kan ook benzo's pakken, maar dik verslavend en zorgt niet per se voor "goeie" nachtrust vgm. Maar voor dat laatste hoef je niet bij mij te zijn... Geen verstand van. Succes😘

De Zeemeerman

Badass junkie
Jooo allemaal,

Ik had even een vraagje over plafonddienst, want iets klopt hier niet. Als ik gebruik heb ik vaak heel veel last van wakker liggen, veel meer dan bijvoorbeeld mijn vrienden. Veel vrienden van mij slikken een aantal XTC pillen of gebruiken goed veel 4mmc. Vervolgens komen ze thuis, ploffen ze op bed en binnen een kwartiertje zijn ze weg!!! Maar hoe?? Even geleden was ik op een feest waar ik voor het laatst om 21:15 een puntje 4mmc had gepakt, maar ik heb de klok nog op 7:40 zien staan. Nee, dit was geen speed en ik praat over een paar puntjes. Ik snap dat ieder mens anders is, de een kan er nou eenmaal beter tegen dan de andere, maar is er nou helemaal niks dat ik kan doen?? Iemand misschien tips?? Ik drink gewoon voldoende water, pak wat frisse lucht, luister naar regengeluiden en wacht vervolgens tot het uit mijn systeem is. Maar nogmaals, als ik het met mijn vrienden vergelijk is dit echt niet goed. Ik ben nu ook al weer 68 uur wakker.... tegenwoordig probeer ik niet eens meer :/

Ik hoor graag of jullie iets weten, of wellicht hebben jullie hier ook last van.
Ik doe ook geen oog dicht na 3-mmc en 3-fa bijv

Spyro

DF-koning
Iedereen is gewoon anders.

Ik slaap de ene keer wel meteen en andere keren heb ik ook gehad dat ik dágen niet kon slapen.

Lekker uitzitten en zou vooral niet naar benzo’s grijpen.

Laatst bewerkt:

TeveelKaas

Belezen gebruiker
Ik heb zelf altijd dat als ik denk aan dat ik slaap moet krijgen ik lastiger in slaap val. Soms werkt het bij mij om een korte zin die nergens op slaat steeds opnieuw te zeggen in mijn hoofd tot ik nergens anders meer aan denk en in slaap val maar dat werkt ook niet altijd. Ik gebruik ook vaak etizolam om in slaap te komen na uppers maar benzos zijn gevaarlijk dus gebruik dat als laatste optie en als het echt moet.

klxaasx

Belezen gebruiker
Jooo allemaal,

Neem een 100mg tramadol wil t meestal wel ( bij mij dan)

MaddMonkey

Badass junkie
Uhm. Nee, want dit is wel wat anders. Tramadol icm met bijvoorbeeld een serotonineslurper kan tot levensgevaarlijke bijwerkingen leiden. Wellicht dat iemand als @Neo-Shulginist me hier even in bij kan staan?
Klopt.

Met bepaalde medicatie is het ook oppassen geblazen (ssri's bijvoorbeeld). Tramadol is een pijnstiller, maar werkt ook op sero. Dit kan voor het serotonine syndroom zorgen. Echt geen pretje en zelfs levensgevaarlijk.

klxaasx

Belezen gebruiker
Tramadol van zichzelf kan toch ook al op je serotonine gaan werken? Zonder combinatie van andere middelen?

MDMAZIING

Badass junkie
Met pep slaap ik niet, maar nu ik 3fa aan het proberen ben, kan ik gwn pitten. Gisteravond rond 11 uur nog 2 nakkies genomen, en rond 2 uur snachts kon ik al pitten. Wel met 100mg seroquel. Gisteren over de heledag wel steeds bijgenomen. Misschien komt dat omdat 3fa veel minder stimulerend is?

Zoraa

Wijs gebruiker
Tramadol van zichzelf kan toch ook al op je serotonine gaan werken? Zonder combinatie van andere middelen?
Maar dan loop je geen kans op het serotine syndroom omdat het niet overmatig op je serotine drukt. Als je andere serotine middelen erbij gebruikt wordt er veel te veel serotine vrij gegeven en loop je dus wel kans erop. Dus combineren is gewoon NOG gevaarlijker dan los van elkaar innemen

FerdFatoehaus

Badass junkie
Een benzo nemen of eerder stoppen met snuiven. Maar ik herken het wel, vind slapen ook vaak erg lastig, tenzij ik er veel alcohol bij drink maar dat is ook weer niet goed uiteraard.

Redneck-91

Newbie
Wat voor mij persoonlijk vaak werkt (na sos) is een podcast, alleen audio van een bv een comedyshow aanzetten. Als het maar geen muziek is maar een stem / onderwerp welke je fijn vind en zelf al kent. Lichten uit, onder de dekens, gewoon luisteren.
Vaak word ik (blijkbaar) wakker en dan denk ik hey.... ik heb een stukkie gemist... ook al zou je niet slapen, je gunt je lichaam toch een soort rust.

Flower123

Badass junkie
Wat voor mij persoonlijk vaak werkt (na sos) is een podcast, alleen audio van een bv een comedyshow aanzetten. Als het maar geen muziek is maar een stem / onderwerp welke je fijn vind en zelf al kent. Lichten uit, onder de dekens, gewoon luisteren.
Vaak word ik (blijkbaar) wakker en dan denk ik hey.... ik heb een stukkie gemist... ook al zou je niet slapen, je gunt je lichaam toch een soort rust.
plus, als je voor de duizendste keer met je koppie naar weet ik veel waarheen bent afgedwaald, wanneer je iets jn ne oren hebt realiseer je dat sneller en denk je van “ohja, daar was ik…” en dan luister je verder. Anders heb je dat meestal pas na heel wat keren al die gedachten maar in de ronte te laten gaan door, en naja simpel rekenen duurt het langer steeds voor je je focus of gedachten weer focust op slapen. Vooral met stims kunnen die hersenen in de bovenkamer echt oprecht de méééést random dingen verzinnen, idiote ideeën, grootse plannen, en (bij mij iig zo, haha) je kop maakt ineens de alllllller minst voordehandliggende bruggetjes naar het volgende onderwerp.
Idk, just my theory but it may help. Mij helpt het iig om niet telkens weer af te dwalen, oké eerder: te ver af te dwalen 🙄

edit: echt heel persoonlijk, sommigen kunnen hierdoor juist weet niet tot rust komen, but it’s worth the try

Redneck-91

Newbie
plus, als je voor de duizendste keer met je koppie naar weet ik veel waarheen bent afgedwaald, wanneer je iets jn ne oren hebt realiseer je dat sneller en denk je van “ohja, daar was ik…” en dan luister je verder. Anders heb je dat meestal pas na heel wat keren al die gedachten maar in de ronte te laten gaan door, en naja simpel rekenen duurt het langer steeds voor je je focus of gedachten weer focust op slapen. Vooral met stims kunnen die hersenen in de bovenkamer echt oprecht de méééést random dingen verzinnen, idiote ideeën, grootse plannen, en (bij mij iig zo, haha) je kop maakt ineens de alllllller minst voordehandliggende bruggetjes naar het volgende onderwerp.
Idk, just my theory but it may help. Mij helpt het iig om niet telkens weer af te dwalen, oké eerder: te ver af te dwalen 🙄

edit: echt heel persoonlijk, sommigen kunnen hierdoor juist weet niet tot rust komen, but it’s worth the try
Is zeker zo! Voor mij ook persoonlijk dan natuurlijk. Soms helpt het juist die gedachten lekker te laten gaan in stilte. Probeer dan wel aan leuke dingen te denken maar het is voor iedereen trial and error denk ik.
Het andere wat ik wel eens doe is een gesprek met mezelf aanknopen, vragen hardop stellen en antwoord geven, je leert een hoop over jezelf

Flower123

Badass junkie
Alcohol, xtc, cocaine, ghb en speed noemen ze ook weleens de schijf van 5
Hahahaha die schrijf van 5 bedoeld ik ook. Maar je hebt er 3 iig goed geraden. (Maar... nog niet eens één heel biertje, en precies één lijn coke). Maar haha peplto's zaten er onder andere wel tussen
Hahahaha fuck nu wil je de rest ook raden nu zeker

Ape

Badass junkie
Hahahaha die schrijf van 5 bedoeld ik ook. Maar je hebt er 3 iig goed geraden. (Maar... nog niet eens één heel biertje, en precies één lijn coke). Maar haha peplto's zaten er onder andere wel tussen
Hahahaha fuck nu wil je de rest ook raden nu zeker
Als het maar geen mdphp, aphp of apihp is.. ik ben je moeder niet maar kijk je wel een beetje uit?

ik zou het niet kunnen raden, 4fma? 3bps? 4fps? Mijn hoofd is nog niet genoeg opgestart voor al die cijfers en letters maar ik denk iets met cijfers en letters 🤣

Oké, heb niet goed onderzoek gedaan en best wat sos gebruikt en zojuist gooi ik 100mg bruis tramadol naaf binnen want ik wil 1 slapen en 2 m’n keel en oren doen zeer. Moet ik alvast de huisartsenpost bellen of kan het ook meevallen?

OtherShore

Badass junkie
Oké, heb niet goed onderzoek gedaan en best wat sos gebruikt en zojuist gooi ik 100mg bruis tramadol naaf binnen want ik wil 1 slapen en 2 m’n keel en oren doen zeer. Moet ik alvast de huisartsenpost bellen of kan het ook meevallen?
Waarom zou je de huisartsenpost bellen? Vanwege de keel- en oorpijn?

Het risico op een overdosis lijkt me vooralsnog klein.

Waarom zou je de huisartsenpost bellen? Vanwege de keel- en oorpijn?

Het risico op een overdosis lijkt me vooralsnog klein.
oh top, normaal pak ik gewoon een paracetamol maar dat was op. Ik wist eigenlijk niet een dat tramadol recreatief gebruikt kan worden. Lekker blue ook.
Hoe dan ook, internet is een enge plaats als je de combo coke en tramadol opzoekt..

Bovenaan