Plotseling ernstige bijwerkingen

pammetje82

Bewuste gebruiker
Goedenavond,

Ik ben een zeer ervaren GHB/GBL gebruiker (iets te ervaren helaas!)
Gebruik 7 jaar ghb.. waarvan de laatste paar maanden weer dagelijks (ongeveer 35 ml gbl of 70 ml ghb per dag) door psychische problematiek. Ben al vaker opgenomen geweest.
Maar nu heb ik ineens sinds 3 weken last van bijwerkingen die ik vroeger nooit had in de 7 jaar dat ik gebruik. En gebruikte eerder ook al zoveel als nu! Ik vind dit erg vreemd!
Ik heb sinds 2 weken last van extreem geheugenverlies, vooral als ik wakker word uit een g-slaapje. Ik weet dan niet meer waar ik ben geweest, welke dag het is, wat ik heb gedaan die dag,
waar ik werk, en niet eens meer waar ik woon! Dit duurt ongeveer 2 uur voordat mn normale lange termijn geheugen weer terugkomt. Ook heb ik nu ineens last van bedplassen (tijdens g-slaap) Ik vind dit erg raar dat deze bijwerkingen ineens komen na 7 jaar gebruik... heeft iemand daar een verklaring voor?? weet dat ik moet stoppen ben ook aan het afbouwen momenteel.
groetjes

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat soort bijwerkingen kunnen in principe altijd optreden, vooral bij langdurig gebruik. Misschien dat je lichaam eerder wat toleranter was wat betreft g. Het valt niet echt te verklaren waarom die bijwerkingen op dit moment komen en niet bijvoorbeeld twee jaar geleden al.

Je geeft wel aan dat je aan het afbouwen bent, met de hoeveelheden die je gebruikt is je lichaam waarschijnlijk flink afhankelijk geworden van de dagelijkse dosis. Als je dit gaat afbouwen kan je er goed last van hebben, je lichaam is gewend aan de dagelijkse dosis dus als je dit minder of niet meer krijgt raakt je lichaam van slag.

Ik neem aan dat je, aangezien je verteld dat je eerder hulp hebt gehad, weet dat je niet zomaar kunt minderen met een GHB verslaving. Anders wil ik toch nog even benadrukken dat het erg belangrijk is om het afbouwen onder begeleiding te doen. Op eigen houtje afbouwen kan levensgevaarlijk zijn.

Sterkte ermee.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Waarom maak je nou een nieuw,zelfde topic hier? Beviel mijn antwoord niet?

nathaniel zei:
Volgens mij ben je gewoon "kapot". Je kunt een elastiekje ook hartstikke vaak gebruiken zonder enig probleem en dan toch ineens...*knaps!*. Je zult toch wel gemerkt hebben dat het langzaam aan steeds slechter met je gesteld was(net zoals het elastiekje ook langzaam sporen van slijtage gaat tonen)? Anders zou je ook niet begonnen zijn met afbouwen..

Heel veel succes met stoppen! Red wat er te redden valt, je bent het waard (neem ik aan) :)

Het antwoord van Trimbos zal deskundiger zijn, maar echt niet positiever..

pammetje82

Bewuste gebruiker
nou idd ik dacht dat ik hier misschien van iemand van trimbos antwoord op kan krijgen...
maar nathaniel je hebt idd gelijk.. de enige remedie hiertegen zal zijn om te stoppen.
Zit nu al op de helft van mn oorspronkelijke dosis. Heb gelukkig nog een flinke hoeveelheid etizolam en diazepam liggen. Dit helpt me wel bij het paranoia en mensenschuw achtige gevoel dat je krijgt bij het minderen/stoppen

Nathaniel

Wijs gebruiker
Heb je wel professionele hulp voor je psychische problematiek? Zolang die bestaat zul je altijd op zoek zijn naar een roesmiddel lijkt me..(nu je dat eenmaal als "oplossing" hebt gevonden)

Nogmaals veel succes!

pammetje82

Bewuste gebruiker
ja heb hulp voor mn psychische problematiek ja! Het is gewoon nodig om lange tijd te stoppen om mn problemen ook te kunnen aanpakken. Maar het is zo makkelijk voor het moment om ff weg te vluchten in pammetjes of ghb als je je niet goed voelt. Normaal zou iemand zich goed voelen als ie stopt met drugs maar bij mij is het juist zo dat dan de problemen weer naar boven komen daarom is het gewoon moeilijk

someone

Belezen gebruiker
Als ik jou was dan zou ik de mogelijkheden eens onderzoeken die er zijn om door middel van Baclofen en/of Pregabaline (Lyrica) te ontwennen. Het is mijn ervaring dat dit veel makkelijker is dan afbouwen.

Succes!

Bovenaan