PMMA gevaarlijk?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Naar zeg... Het ergste vind ik nog dat er dus dealers bestaan die het bewust verkopen. Die mag je van mij gewoon voor moord berechten

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik volg de verhalen al even op in belgie en de laatste dode door xtc in oostende was in the oh door veel te hoog gedosseerde dominos en onverantwoord gebruik. Moet toch ook al even geleden zijn??

Als ik me het nieuwsbericht goed herinner ging het om een jongen van 15jaar die 3 dominos volgens omstanders naar binnen had gewerkt, heb destijds ook dominos laten testen op 200mg per stuk.

Als 15jarige zal hij wel niet meer dan 60kilo gewogen hebben, hij heeft dus waarschijnlijk een flinke overdosis (600mg) naar binnen gewerkt.

Degene die een jongentje van 15jaar aan MDMA helpt mag wat mij betreft wel met zijn gezicht tegen een stoeprand gezet worden.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Susanne zei:
MDMA an sich is al een MAO remmer hoor. Het laat niet alleen serotonine vrij maar het doet ook de afbraak remmen. Daarnaast heb ik er niks van meegekregen dat er de afgelopen maanden 4 mensen zijn doodgegaan aan PMMA hoor.

"De combinatie van XTC met bepaalde medicijnen kan het risico sterk vergroten. Echt gevaarlijk is de combinatie van XTC met MAO-remmers. MAO-remmers zorgen er ook nog eens voor dat serotonine niet afgebroken wordt."

Bron: http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/w ... -syndroom/

Van wat ik hier uit afleid werkt MDMA dus niet als een MAO remmer, lichaam kan serotonine niet meer heropnemen uit de synapse (endocytose wordt dus geblokkeerd) maar het lichaam kan serotonine wel nog steeds afbreken.

Vraag me echter wel af in hoeverre dit opgaat, of dat MDMA de afbraak van serotonine helemaal niet hindert of dat MDMA alsnog gedeeltelijk (weinig) de afbraak van serotonine belemmerd.

Fool

Badass junkie
JMThomas zei:
Susanne zei:
MDMA an sich is al een MAO remmer hoor. Het laat niet alleen serotonine vrij maar het doet ook de afbraak remmen. Daarnaast heb ik er niks van meegekregen dat er de afgelopen maanden 4 mensen zijn doodgegaan aan PMMA hoor.

"De combinatie van XTC met bepaalde medicijnen kan het risico sterk vergroten. Echt gevaarlijk is de combinatie van XTC met MAO-remmers. MAO-remmers zorgen er ook nog eens voor dat serotonine niet afgebroken wordt."

Bron: http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/w ... -syndroom/

Van wat ik hier uit afleid werkt MDMA dus niet als een MAO remmer, lichaam kan serotonine niet meer heropnemen uit de synapse (endocytose wordt dus geblokkeerd) maar het lichaam kan serotonine wel nog steeds afbreken.

Vraag me echter wel af in hoeverre dit opgaat, of dat MDMA de afbraak van serotonine helemaal niet hindert of dat MDMA alsnog gedeeltelijk (weinig) de afbraak van serotonine belemmerd.
Of dat MDMA een lichte MAO-remmer is en een extra MAO-remmer nog veel meer remt. :wink:

Bovenaan