Prijs voorgedraaid jointje?

Albatross

Experimenterende gebruiker
Ligt het aan mij of zijn de prijzen extreem gestegen afgelopen jaren.

Ik heb zo'n twee jaar niet gesmoked, voor die twee jaar was een joint 2 eu - 2,50 eu. Ik heb gister 1 voor 4 eu gekocht! :confused: Was een normale joint geen haze oid.

In groningen, damsterdiep

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dezelfde prijs ongeveer als hier. Maar het ligt er aan hoeveel wiet er in zit. Hier in de (verdere) omgeving zitten twee shops. De ene verkoop bv een White Widdow joint voor €4 en zit er maar 300mg wiet in. En bij de ander kost een Widdow joint €4,75 maar er zit wel 500mg wiet in. Een Haze hebben ze bij die ene niet voorgedraait en bij de ander is tie €5 met 500 mg wiet.
Maar volgens mij is het idd veel duurder dan vroeger ja. €2,50 kan ik mij niet herinneren maar €3 nog wel.

Narayani

Bewuste gebruiker
Ook hier in braboland is het me opgevallen dat ze wat duurder zijn geworden ja. Precieze prijzen weet ik niet, ik draai ze liever zelf om vele redenen en ben niet zo vaak meer in de shop te vinden nu ik beduidend minder blow... Maar toch kan ik me voorstellen als je niet kan draaien en je wilt gewoon een paar jointjes voor een avond met wat vrienden, dat het nog steeds een prima prijsje is.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Inmiddels is €4 voor een voorgedraaide niet raar meer inderdaad, terwijl je daar een paar jaar geleden nog minstens een goede haze of sterke hasj joint voor kocht. Wat ik eigenlijk nog opmerkelijker vind is dat de prijzen van wiet en hasj niet enorm gestegen zijn in die paar jaar.

Albatross

Ja dat is zo vreemd idd, de prijs van wiet of hash zelf is niet echt veranderd. De reden dat ik zelf bijna nooit draaide was dat de prijs verschillen niet erg groot waren. Meestal kochten we voor 5 - 7,50 eu 2 of 3 jointjes en waren we avond mee zoet, of we kochten voor 5 eu wiet en waren we avond mee zoet (nadeel is dat je dan ook vloei en tabak moet kopen, niemand van ons rookt). Nu was ik 12 eu kwijt, dus zelf draaien maar :stoned:

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
een jonko draaien hoort bij smoken. Ik heb een pijpje gekocht omdat ik zelf niet sigaretten rook maar ik vind de lol ineens minder leuk uit een pijpje, het draaien van een jonko heeft zo zn bezigheden en leuke aspecten.

Albatross

Ja het is ook wel leuk, maar ik rook niet vaker dan 1 of 2 keer per maand. Daarnaast rook ik ook geen sigaretten oid. Dus investeren in een grinder, vloei, tipjes en tabak is vaak meer dan eens in de zoveel tijd een voorgedraaide kopen. Tenminste... toen ze nog 2,50 waren.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Albatross zei:
Mwah, niet perse. Het draaien is soms wel ontspannend, dat wel!
Ah ok, nouja ik vind mijn eigen zelf gedraaide joints altijd veel lekkerder dan die voorgedraaide. Maar het verschilt ook wel heel erg per shop moet ik zeggen. Ik haal echt heel soms een voorgedraaide als ik ergens in de stad ben en een beetje haast heb maar toch wil blowen. Valt mij qua smaak en sterkte helaas vaak tegen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Psychedelibee zei:
Albatross zei:
Ah ok, nouja ik vind mijn eigen zelf gedraaide joints altijd veel lekkerder dan die voorgedraaide. Maar het verschilt ook wel heel erg per shop moet ik zeggen. Ik haal echt heel soms een voorgedraaide als ik ergens in de stad ben en een beetje haast heb maar toch wil blowen. Valt mij qua smaak en sterkte helaas vaak tegen.

Precies hetzelfde hier, ik leg er dan liever paar Euro erbij voor een lekkere joint.
Prijzen schommelen tussen de 2.50 en 7.50 ik heb heter niet voor over.
Paar keer per jaar een voorgedraaide haze joint voor 2.50 kleine joint maar tenminste geen 90% tabak en 10% wiet. Draai zelf met 60 of 70% wiet en rest tabak , is mijn persoonlijke smaak :wink:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Tijdloos zei:
Psychedelibee zei:
Albatross zei:

Precies hetzelfde hier, ik leg er dan liever paar Euro erbij voor een lekkere joint.
Prijzen schommelen tussen de 2.50 en 7.50 ik heb heter niet voor over.
Paar keer per jaar een voorgedraaide haze joint voor 2.50 kleine joint maar tenminste geen 90% tabak en 10% wiet. Draai zelf met 60 of 70% wiet en rest tabak , is mijn persoonlijke smaak :wink:

OMG, €7,50 voor 1 voorgedraaide joint? Wat en hoeveel zit daar dan wel niet in? De duurste hier is €5,50 en dat is een mix-jointje. Hasj en wiet.

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
jesses waarom betalen jullie zo veel?

Tegenwoordig draai ik zelf maar toen ik nog doorgedraaide kocht hadden wij altijd een aanbieden, 4 joints voor 15 euro en dan had je haze. Werd er altijd wel goed stoned van dus zat genoeg in.

Albatross

En ik dacht dat 4 eu veel is...

Ik snap echt niet dat zo veel mensen zo beel betalen voor een jointje. Beter leren mensen draaien

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Albatross zei:
En ik dacht dat 4 eu veel is...

Ik snap echt niet dat zo veel mensen zo beel betalen voor een jointje. Beter leren mensen draaien

Jup helemaal mee eens :wink:

Dunnetjess33 zei:
OMG, €7,50 voor 1 voorgedraaide joint? Wat en hoeveel zit daar dan wel niet in? De duurste hier is €5,50 en dat is een mix-jointje. Hasj en wiet.
ice-olater jointje. Hoewel ik die niet lekker vind. Voor mij een goede (zelf gedraaide) haze joint en ik ben tevreden.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Moest dat opzoeken wat ice o lator is. En nu weet ik t nog niet 100% hahaha. Bewerkte wiet of hasj?

Dunnetjess33 zei:
Moest dat opzoeken wat ice o lator is. En nu weet ik t nog niet 100% hahaha. Bewerkte wiet of hasj?

Is een hasj soort die inderdaad bewerkt is. Hoe precies weet ik niet, heb er dacht ik eens een filmpje van het proces gezien met Haagse sjonnie :grin:
Heb het zelf 1 keer gerookt en moet zeggen dat het echt super spul was. :stoned:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
BramBoterham zei:
Dunnetjess33 zei:

Is een hasj soort die inderdaad bewerkt is. Hoe precies weet ik niet, heb er dacht ik eens een filmpje van het proces gezien met Haagse sjonnie :grin:
Heb het zelf 1 keer gerookt en moet zeggen dat het echt super spul was. :stoned:
Alle hasj is in feite bewerkt alleen op een andere manier.

Meestal wordt hasj gemaakt door wiet door een zeef te halen en wat je over houdt samen te persen. Marokkaanse hasj wordt bijvoorbeeld op deze manier gemaakt.

Iceolator wordt zoals de naam al doet vermoeden gemaakt met ijs. De wiet wordt in een zak met filters gedaan en die gaat vervolgens in een bak met ijswater en wordt er doorheen geroerd. Bij het opdrogen en samen persen van wat er uit de filters komt krijg je dan Iceolator. In feite lijkt het op normale hasj, maar vaak is het een stuk sterker. De sterkte hangt uiteraard wel van de fijnheid van de filters af.

Echt goede Iceolator is vrij zeldzaam en duur, maar kan qua sterkte en structuur in de buurt komen van hasj olie.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Psychedelibee zei:
BramBoterham zei:
Dunnetjess33 zei:

Alle hasj is in feite bewerkt alleen op een andere manier.

Meestal wordt hasj gemaakt door wiet door een zeef te halen en wat je over houdt samen te persen. Marokkaanse hasj wordt bijvoorbeeld op deze manier gemaakt.

Iceolator wordt zoals de naam al doet vermoeden gemaakt met ijs. De wiet wordt in een zak met filters gedaan en die gaat vervolgens in een bak met ijswater en wordt er doorheen geroerd. Bij het opdrogen en samen persen van wat er uit de filters komt krijg je dan Iceolator. In feite lijkt het op normale hasj, maar vaak is het een stuk sterker. De sterkte hangt uiteraard wel van de fijnheid van de filters af.

Echt goede Iceolator is vrij zeldzaam en duur, maar kan qua sterkte en structuur in de buurt komen van hasj olie.

Bedankt voor de uitleg! :wink:

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Albatross zei:
Ligt het aan mij of zijn de prijzen extreem gestegen afgelopen jaren.

Ik heb zo'n twee jaar niet gesmoked, voor die twee jaar was een joint 2 eu - 2,50 eu. Ik heb gister 1 voor 4 eu gekocht! :confused: Was een normale joint geen haze oid.

In groningen, damsterdiep

Zuiderdiep is voorgedraaide 3 euro volgens mij. Mag je kiezen welke wiet

Oxcyman

Newbie
Typisch, die prijzen tegenwoordig.
Hier in de omgeving van Eindhoven, kostte enkele jaren geleden een pakje met 5 voorgedraaide Haze joints (Silver Haze of Sweet Haze) 25, 50 euro.
Het waren joints met een kwart gram wiet.
Je kon er goed high van worden. Dat weet ik nog wel. (ik ben enige jaren geleden ermee gekapt) Maar ja. Ik vond de smaak van die Haze joints altijd buitengewoon smerig. Ik kreeg ze ook nooit helemaal opgerookt, want dat wilden mijn longen gewoon niet accepteren. Je hoestte jezelf een ongeluk! Al helemaal, als je net zoals ik in die tijden 4 a 5 joints per dag achter de kiezen werkte...

Ik rook ook altijd voorgedraaide. Ik ben gewoon slecht in zelf draaien. De joint klapt negen van de tien keer om na de tip als ik het zelf doe. En mijn vingers krijgen het gewoon niet voor elkaar om de joint fatsoenlijk dicht te rollen. Vroeger liet ik altijd anderen draaien, maar nu ik vaak alleen rook, vind ik het wel best zo.
Ik rook altijd mixjointjes, daar begin ik al helemaal niet zelf aan.
Ik ga ook naar de Damsterdiep. Prima jointjes :)

O ja, een jaar of twee geleden waren ze nog drie euro en toen ineens vier. Vind ik eigenlijk wel een flinke verhoging voor een jointje.

Jixx

Bewuste gebruiker
Is het noemen van prijzen van semi legale drugs tegenwoordig wel toegestaan op dit forum?

MeejheM

Badass junkie
Die kun je bij veel shops al via internet vinden. wat je precies koopt weet je niet, dat is een kwestie van vertrouwen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jixx zei:
Is het noemen van prijzen van semi legale drugs tegenwoordig wel toegestaan op dit forum?
Prijzen van coffeeshop en smartshop producten zijn toegestaan.

Prijzen van research chemicals niet daarentegen.

Jixx

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Jixx zei:
Prijzen van coffeeshop en smartshop producten zijn toegestaan.

Prijzen van research chemicals niet daarentegen.

Dat wist ik niet? Ik noemde 1 x het bedrag van een wietje op en kreeg toen gelijk modknips betreft de prijs.

Bovenaan