probleem door wiet

Mr.W

Newbie
Hallo,
ik heb een soort van probleem, eigenlijk is een goede vriend degene met het probleem.
Deze zomervakantie heeft die vriend van me ongelooflijk veel geblowd, iedere dag wel zo'n beetje.(veel voor iemand van 17) Sinds deze vakantie is hij zich heel erg raar aan het gedragen, hij doet alsof hij een heel wijs persoon is, die al weet hoe hij zijn leven gaat leiden en doet daarbij alsof ik ook zoals hem moet zijn. Hij geeft mij hierbij de indruk dat hij mijn vriend niet meer wil zijn als ik dat niet doe.
Ook zorgt hij ervoor dat hij een enorme afstand creert tussen hem en zijn vrienden, daarmee irriteert hij iedereen.
Het gaat zover dat hij een backstep van P. (iemand uit de vriendenkring) heeft gekregen.
Ik en mijn maten maken ons een beetje zorgen om hem, want voorheen was hij totaal anders en nu is hij een onbegrijpbaar persoon geworden dat doet alsof hij 'de waarheid' heeft berijkt/
Ik vroeg me af, zit hij niet in een lichte psychose???

Grz, W.

Flameon

Badass junkie
Kan dat hij in een lichte psychose, grootheidswaantype, zit.
Laat hem beginnen met voorlopig niet meer te blowen en als je je echt zorgen maakt dan is het niet verstandig om eens met zijn ouders en of arts te kleppen

Chris Pontius

Badass junkie
Mr.W zei:
Hallo,
Ik vroeg me af, zit hij niet in een lichte psychose???

Sommige punten uit je beschrijving komen inderdaad overeen met dan van een schizofreen, maar het is natuurlijk onmogelijk voor ons om vast te stellen wat er nou precies aan de hand is. Het hoeft natuurlijk niet schizofrenie te zijn; het kunnen ook gewoon (zoals in de meeste gevallen) vervelende gedragskenmerken zijn zoals hierboven werd verteld.

-Rookt hij nu nog steeds wiet?
-Hoe reageert hij als je hem hiermee confronteert?
-Is er in zijn Familie sprake van schizofrenie?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Wat nemen jullie het allemaal zwaar op zeg. Hij is zich aan het ontwikkelen, profileert zichzelf als iemand waar naar opgekeken dient te worden, probeert z'n onzekerheid weg te stoppen. Typisch gevalletje einde van de puberteit.

Flameon

Badass junkie
Dat zal zeker meespelen EI maar ik denk dat er echt wel meer aan de hand is.
Blijven hangen in een backstep, denken dat hij alles aan kan, zich vervreemden van vrienden. Hoeft niks te betekenen maar denk dat je het niet te luchtig mag opppakken

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Flameon zei:
Dat zal zeker meespelen EI maar ik denk dat er echt wel meer aan de hand is.
Blijven hangen in een backstep, denken dat hij alles aan kan, zich vervreemden van vrienden. Hoeft niks te betekenen maar denk dat je het niet te luchtig mag opppakken

Project Backstep was initiated by the National Security Agency (NSA) after the Roswell incident of 1947. The crashed alien saucer was taken to a secret base called "Never Never Land" (inspired by Groom Lake in Area 51, nicknamed in real-life as "Dreamland") in the Nevada Desert where it was reverse-engineered (similar to Bob Lazar's story about his job at the S-4 base).
Gevaarlijke shit inderdaad. Enkele isoleercel!

Chris Pontius

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Wat nemen jullie het allemaal zwaar op zeg.

Lezen chef:
Chris Pontius zei:
het kunnen ook gewoon (zoals in de meeste gevallen) vervelende gedragskenmerken zijn zoals hierboven werd verteld.

Ik neig naar die ^ kant, maar ik trek gewoon nog geen conclusies als ik niet meer weet.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Chris Pontius zei:
Exceptional Insight zei:
Wat nemen jullie het allemaal zwaar op zeg.

Lezen chef:
Chris Pontius zei:
het kunnen ook gewoon (zoals in de meeste gevallen) vervelende gedragskenmerken zijn zoals hierboven werd verteld.

Ik neig naar die ^ kant, maar ik trek gewoon nog geen conclusies als ik niet meer weet.
Kindertjes die van niks weten zien schizofreen staan en dat klinkt natuurlijk keivet, dus waarschijnlijk is die hele vriendengroep er inmiddels van overtuigd dat die gozer schizo is.

Chris Pontius

Badass junkie
Exceptional Insight zei:
Kindertjes die van niks weten zien schizofreen staan en dat klinkt natuurlijk keivet, dus waarschijnlijk is die hele vriendengroep er inmiddels van overtuigd dat die gozer schizo is.

Volgens mij weet TS wel iets van schizofrenie/psychoses af, anders komt hij ook niet met die vraag. Ik ga er vanuit dat bijna iedereen hier zijn eigen reet kan afvegen en dus ook mijn post als onderzoekend/informerend kan opvatten; niet als diagnose.
Zeker als dit er in staat:
Chris Pontius zei:
maar het is natuurlijk onmogelijk voor ons om vast te stellen wat er nou precies aan de hand is. Het hoeft natuurlijk niet schizofrenie te zijn; het kunnen ook gewoon (zoals in de meeste gevallen) vervelende gedragskenmerken zijn zoals hierboven werd verteld.

Oom Klaas

Badass junkie
Er komt wel vaker slecht Engels hier voorbij, ik verbaas me er al niet meer over.

dit is wat ik over backstep vind:

Back step
(Mil.) the retrograde movement of a man or body of men, without changing front.

:P

Mr.W

Newbie
Nee man, een backstep, daarmee bedoel ik dat mijn maat P. hem uit frustratie heeft gevloerd, hij vertelde me dat het niet veel had gescheeld of P. had hem in elkaar geslagen. Dat is dus wat die vriend van me bij anderen kan opwekken sinds deze vakantie, hij kickt erop anderen zich kut te laten voelen...
En schizo shit dat is echt niet aan de hand, zo ver gaat het nou ook weer niet. Ik blow nog af en toe met hem, en hij gedraagt zich tijdens het blowen gewoon prima, maar zijn hele karakter is gewoon in negatieve zin veranderd nadat hij zoveel had geblowd deze vakantie.

En het meest voor de hand liggende vind ik idd dat hij zijn onzekerheid probeert weg te stoppen, maar hij gaat daar gewoon ongelooflijk veel te ver in...

Bovenaan