Probleem greengo joint

Purple haze

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal!

Ik gebruik sinds kort geen tabak meer in mijn joints maar Greengo, dat is een tabak vervanger. Ik mag namelijk geen nicotine meer binnenkrijgen van mijn dokter ivm een ziekte die ik heb. In greengo zit geen nicotine. Alleen nou viel me het volgende op, een aantal keren toen ik ging blowen, ging die joint heel snel branden, zo snel dat na 6 hijsjes of zo, er een enorm stuk ging gloeien ipv alleen het klein uiteinde, blijkbaar brand dat spul heel snel of zo. Wat hier tegen te doen? Voortaan iets meer erin doen zodat het minder snel brand? Of moet ik juist dikke of dunne vloei gebruiken? Ik hoor het graag van jullie.

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Google is op greengo tabak brand snel
Veel besproken klacht
Terwijl andere er weer bij zweren
Dus ja denk proef ondervindelijk achter komen
Hoe strakker hoe minder snel het brand heb ik het idee
Uitgaande van mijn ervaring met meerdere soorten shag
Nogal ver***^^ als je hem te strak draait

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Daarom gebruik ik greengo niet. Ik had hetzelfde.

Wat je ook kan doen is naar de smartshop gaan, koop een houten pijpje voor max 10 euro en rook je hasj of wiet erin. Geen nicotine en een puurdere high heb ik gehoord.

Purple haze

Bewuste gebruiker
Ik zag dat je nicotine kan verwijderen uit tabak door het eerst te wassen in water en daarna drogen. Als het goed is is nicotine goed oplosbaar in water dus in theorie zou dit moeten werken. Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik vraag me af hoe ik het beste kan drogen. Gewoon in de open lucht of in de oven? En als het in de oven moet, op welke temperatuur?

Purple haze

Bewuste gebruiker
Ik heb net 10 sigaretten leeg gemaakt en deze in water gewassen. 3 keer zelfs, nu zit het in de oven op 40 graden om te drogen. Ben benieuwd of het werkt.

Fool

Badass junkie
Je mag van de dokter geen nicotine meer binnen krijgen, maar toch ga je iets proberen waarbij de kans behoorlijk aanwezig is dat je toch nicotine rookt?

Fool

Badass junkie
12+ uur laten weken in water
Nicotine komt dan boven drijven
En je tabak is zo goed als nicotine vrij
Verre van lang genoeg om je tabak praktisch nicotinevrij te krijgen, als ik deze patenten mag geloven.
R. Sayre & E. Yanovsky - US1294310 A: Method of removing nicotin from tobacco. Deze legt het basisproces uit, waarbij er een speciaal soort oplosmiddel ipv water wordt gebruikt om selectief nicotine te verwijderen en de andere alkaloïdes te behouden.

M. Severi - US 2582075 A: Process for removing nicotine from tobacco. Deze grijpt in op het vorige patent, en geeft aan dat we geen ingewikkeld proces nodig hebben om aan bovenstaande oplosmiddel te komen. Gewone Ceylonthee werkt hier schijnbaar prima voor.

Zoals je in beide patenten kunt lezen schijnt het van belang te zijn om meerdere malen echt lang(5 tot 10 keer ~12 uur) te weken met de thee, om na elke keer weken de tabak af te spoelen met kokend water.

Als je echter genoegen neemt met een laag percentage van de originele hoeveelheid nicotine, dan zal éénmalig weken al een flink verschil maken. Maar om in de buurt van nicotinevrij te komen zul je zeker een stuk harder je best moeten doen.

Hasjkikkert

Newbie
Hallo allemaal!

Ik gebruik sinds kort geen tabak meer in mijn joints maar Greengo, dat is een tabak vervanger. Ik mag namelijk geen nicotine meer binnenkrijgen van mijn dokter ivm een ziekte die ik heb. In greengo zit geen nicotine. Alleen nou viel me het volgende op, een aantal keren toen ik ging blowen, ging die joint heel snel branden, zo snel dat na 6 hijsjes of zo, er een enorm stuk ging gloeien ipv alleen het klein uiteinde, blijkbaar brand dat spul heel snel of zo. Wat hier tegen te doen? Voortaan iets meer erin doen zodat het minder snel brand? Of moet ik juist dikke of dunne vloei gebruiken? Ik hoor het graag van jullie.

Hai, je kan ook proberen wat de Denen altijd doen; ze pakken een sigaret en verwarmen deze met een aansteker. Je beweegt de aansteker onder je sigaret heen en weer voor ongeveer 30 seconden. Als je merkt dat je sigaret begint te stomen/roken blaas je erin(gwn via het filter naar binnen blazen) en blaas je zo de nicotine en nog wat additieven eruit. Er staan ook tutorials op youtube, moet je zoeken naar "toasting a cigarette"

Illusionist

Experimenterende gebruiker
Je kunt in plaats van Greengo roken ook bepaalde kruiden roken. Deze zijn in de smart shop verkrijgbaar. Ik weet alleen niet of je dit ook in een vloeitje kan doen aangezien de meeste consumenten het gebruiken in vaporizers.

Bovenaan