probleem met studeren...

Frisko

Badass junkie
hmmz een vraagje

ik ben dus met mn rijbewijs bezig(theorie leren)
en jawel ik heb dus een concentratie probleem...
nu heb al ondervonden dat ik onder speed(klein beetje maar) mij beter kan concentreren etc etc...
nu ik heb vroeger toen ik klein was ook rilatine moeten nemen om te kunnen leren(dus adhd)

nu was mijn vraag : werkt lexotan hetzelfde als rilatine?
of is het beter van mij bij speed te houden??

naja ik weet ook,het beste is niks natuurlijk!
maar dit is geen echte mogelijkheid tenzij het nie anders gaat....

iemand een antwoord hierop?

thx :grin:

Frisko

Badass junkie
Bal0n zei:
Lexotan is een benzodiazepine, en die werken zeker niet concentratie verhogend.
dus kan ik beter bij speed blijven of gewoon terug relatine,maar aangezien ik al een tijd speed ed gebruik zal ikdus maar gewoon wat speed nemen???

Bal0n

Badass junkie
Het is natuurlijke alle 2 niet echt goed, maar als je ADHD hebt zou ik gewoon een receptje relatine/ritalin vragen.

spacekonijn

Badass junkie
'Seks voor examen verbetert prestaties'

Uitgegeven: 25 januari 2006 20:29
LONDEN - Een nummertje maken voor een examen geeft een relaxed en voldaan gevoel waardoor mensen over het algemeen beter presteren. Orale seks en zelfbevreding heeft veel minder effect, blijkt uit een studie van Britse onderzoekers. Dat meldt het Britse wetenschappelijke tijdschrift New Scientist zaterdag.

Psychologen van de Universiteit van Paisley hebben de invloed van verscheidene seksuele activiteiten op de bloeddruk tijdens en na een examen vergeleken. Een testgroep van 24 vrouwen en 22 mannen moest twee weken lang een dagboek bijhouden over de seksuele handelingen die ze verrichtten.

De proefpersonen werden in die periode aan een aantal examens onderworpen, in de vorm van bijvoorbeeld het houden van een toespraak of hardop hoofdrekenen. De proefpersonen die regelmatig geslachtsgemeenschap hadden gehad, vertoonden duidelijk minder stress, ook na een langere periode. Verder bleek hun bloeddruk na een examen veel sneller weer normaal dan bij anderen.

De onderzoekers denken dat de stressvermindering te maken heeft met de aanmaak van oxytocin, het hormoon dat een rol speelt bij het gevoel van verbondenheid in relaties, het orgasme en voortplanting. Het vermoeden is dat dit hormoon wordt aangemaakt als geliefden elkaar veel aanraken.

Frisko

Badass junkie
spacekonijn zei:
'Seks voor examen verbetert prestaties'

Uitgegeven: 25 januari 2006 20:29
LONDEN - Een nummertje maken voor een examen geeft een relaxed en voldaan gevoel waardoor mensen over het algemeen beter presteren. Orale seks en zelfbevreding heeft veel minder effect, blijkt uit een studie van Britse onderzoekers. Dat meldt het Britse wetenschappelijke tijdschrift New Scientist zaterdag.

Psychologen van de Universiteit van Paisley hebben de invloed van verscheidene seksuele activiteiten op de bloeddruk tijdens en na een examen vergeleken. Een testgroep van 24 vrouwen en 22 mannen moest twee weken lang een dagboek bijhouden over de seksuele handelingen die ze verrichtten.

De proefpersonen werden in die periode aan een aantal examens onderworpen, in de vorm van bijvoorbeeld het houden van een toespraak of hardop hoofdrekenen. De proefpersonen die regelmatig geslachtsgemeenschap hadden gehad, vertoonden duidelijk minder stress, ook na een langere periode. Verder bleek hun bloeddruk na een examen veel sneller weer normaal dan bij anderen.

De onderzoekers denken dat de stressvermindering te maken heeft met de aanmaak van oxytocin, het hormoon dat een rol speelt bij het gevoel van verbondenheid in relaties, het orgasme en voortplanting. Het vermoeden is dat dit hormoon wordt aangemaakt als geliefden elkaar veel aanraken.
hmmz,mn madam eens aanspreken lijkt me :grin: :grin:

Frisko

Badass junkie
Bal0n zei:
Het is natuurlijke alle 2 niet echt goed, maar als je ADHD hebt zou ik gewoon een receptje relatine/ritalin vragen.
mjah,maar ik moet het ook nog krijgen van mn dokter...
ik koop wel een gram speed dan,in relatine zitten toch ook gewoon amphe???

Bal0n

Badass junkie
Nope, in relatine zit Methylphenidate. Wat wel een structuur analoog is van amphetamine met veel vergelijkbare eigenschappen.

Maar speed zou ook meoten werken ja :).

Jeller

Badass junkie
als je een kleein dosis speed neemt (dus 1/5 van ene lijn ofzo) zal het wel op het zelfde neer komen denk ik

Frisko

Badass junkie
Jeller zei:
als je een kleein dosis speed neemt (dus 1/5 van ene lijn ofzo) zal het wel op het zelfde neer komen denk ik
was eerder aan ut denken aan een halve lijn,maar ik zal deze raad wel in acht nemen denk ik....want ik ken mn eigen!,als ik 1maal de speed voel kan ik moeilijk stoppen :flushed: :flushed:

Elektronik_dynamite

Badass junkie
gewoon vis olie capsules slikken mensen... veel gezonder :)
bewaar je geld die je uit zou geven aan drugs gewoon voor feesten kan je lekker feesten en los gaan :grin:

Razar

Belezen gebruiker
Ik heb een vorm van ADD ( die variant van ADHD ), en als ik xtc heb gebruikt een avond, dan kan ik me de volgende paar dagen beter concenteren echt cool. Enja neem ook zo'n visolie-omega3 toestanden :)

Elektronik_dynamite

Badass junkie
Razar zei:
Ik heb een vorm van ADD ( die variant van ADHD ), en als ik xtc heb gebruikt een avond, dan kan ik me de volgende paar dagen beter concenteren echt cool. Enja neem ook zo'n visolie-omega3 toestanden :)
ik ken het razar ik heb ook add
ik heb precies hetzelfde met xtc en slik ook die visolie shit, het klinkt heel vis als je het hoort maar smaakt naar niks :P

Bal0n

Badass junkie
Frisko zei:
Jeller zei:
was eerder aan ut denken aan een halve lijn,maar ik zal deze raad wel in acht nemen denk ik....want ik ken mn eigen!,als ik 1maal de speed voel kan ik moeilijk stoppen :flushed: :flushed:

Ik zou ook laag beginnen, dusdanig laag dat je je iig niet euforisch gaat voelen.

Jeller

Badass junkie
o pde xtc afkik heb ik ook al eens een site gemaakt voor school in een behoorlijk hoog tempo.. kwas niet geconcentreerder maar ik kan gelijk verleiding weerstana om andere dinge te doen op pc

Frisko

Badass junkie
Bal0n zei:
Frisko zei:
Jeller zei:

Ik zou ook laag beginnen, dusdanig laag dat je je iig niet euforisch gaat voelen.
idd,en dit is redelijk gelukt tot mn examen,erna was een ramp,door gesnitst,want was gebuisd,maar ik maandag alweer een poging doen!! :rolleyes: :stoned: :grin:

Flashing Moments

Belezen gebruiker
door speed heb ik geleerd me te kunnen concentreren
nu kan ik me ook concentreren zonder speed :grin:

eens een paar dagen speed gebruiken voor je theorie examen/tentames moet wel kunnen vind ik (mits je t goed plant en niet teveel neemt.. je moet natuurlijk niet brak zijn op de dag dat je examen is :P )
maar er een gewoonte van maken lijkt me weer nietzi handig

Deranged

Badass junkie
Ik had laatst ook examen. Toen kreeg ik het geweldige idee om de avond ervoor om 23 uur aan de snelle te gaan om vervolgens de hele nacht te leren. Ik raakte al snel verstrikt in hele andere actviteiten en bleef het leren maar uitstellen. Net zolang totdat het ineens tijd was om naar school te gaan en uiteindelijk heb ik dus nog geen seconde geleerd. Voor mij dus niet echt een succes deze combinatie.

BacingsPen

Badass junkie
haha ik bedoelde eigenlijk MINDER schadelijke. Aangezien cafeine ook een speedachite stof is lijkt me dat de minst schadelijke variant?!

BacingsPen

Badass junkie
Bal0n zei:
Nee, cafeine is een compleet andere stof. En waarom is ephedra minder schadelijk? :wink:

haha ow ik las in uit je bol: Cafeine, de legale speed. Nou goed, zal wel weer met manier van werken te maken hebben wat dan hetzelfde is :grin:

Waarom ephedra minder schadelijk is dan speed? Omdat ephedra anders nooit legaal was geweest? Omdat ik mijn smartshophouder wel wil geloven?

Kan jij bewijzen dat het NIET minder schadelijk is?

In feite kan je over drugs helemaal niks bewijzen. Hoe slecht het is hangt altijd nog af van de omstandigheden. (gezond lichaam of niet bijv.)

Bal0n

Badass junkie
Speed is ook lange tijd legaal geweest. DUs dat slaat nergens op wat je nu zegt :). Je doet gewoon een aanname, waarschijnlijk omdat die smartshop dude het wilt verkopen en het erbij heeft gezegd.

Ik zeg niet dat het wel schadelijker is, maar ik zie niet in waarom het minder schadelijk zou zijn.

BacingsPen

Badass junkie
ja nouja goed, ik weet het bijna zeker. Helaas kan ik het alleen niet bewijzen. (bijna alles wat ik weet kan ik niet bewijzen.)

en die smartshop gozer wilde mij juist GEEN ephedra geven. Ik moest juist met iets anders beginnen dat minder sterk is.

Dat betekent dus inderdaad wel dat hij het niet iets 'onschuldigs' vindt. Maar dat hij tegen me loog toen ik vroeg of het net zo schadelijk was als speed? Ik ben blij dat ik hem nog kan geloven. Anders ben ik namelijk bijna net zo'n wantrouwige zak als m'n pa! :openmouth:

Bovenaan