Probleem met wiet

Niek1800

Newbie
Jo,

Ik rook nu 4maanden wiet zo'n 3x per week gemiddeld.

Het is al een paar keer gebeurt dat ik 10min na het roken, misselijk wordt, alles draait, ik krijg het warm, bewegen wordt zo moeilijk, en dan zit ik gewoon te denken; ik hoop dat dit rap over is... dan zo'n 10-20min na het misselijk worden moet ik overgeven en vanaf dat ik gedaan heb, voel ik me super, chill goed, ...
Ik rook geen sigaretten.

Ik vraag me echt af hoe dit komt want als ik dit thuis tegenkom, zal ik betrapt worden..
Dus aub, kan er mij iemand helpen?

alvast bedankt

psych-out

Bewuste gebruiker
wat voor wiet rookte je eerst toen je dit nog niet had?
Kan zijn dat de wiet die je onlangs rookte (die je misselijkheid,.. gaf) misschien een wat te hoog THC gehalte had waardoor je lichaam zich niet echt goed op zijn gemak voelde. heel vroeger had een vriend van mij dit ook. net zoals jij beschreef. in zijn geval gebeurde dit ook altijd maar eens hij wiet echt gewoon was om te roken. toen verdwenen deze negatieve zaken. sinsdien heeft hij niet meer overgeven door wiet. Doordat je zelf geen sigaretten rookt zal dit ook wel een grotere inpact hebben op je lichaam als je wiet rookt. (je wordt als het waren wat misselijk door de nicotine die in je joint zit) dan voor een persoon die sigaretten + wiet rookt. Ik zou het de volgende keer gewoon rustig aandoen. een paar trekken, effe neerleggen en zien hoe je je voelt. indien je je goed voelt dan kan je weer een aantal trekken nemen. gewoon een beetje bekijken hoe je lichaam erop reageert en dit ook respecteren. veel succes ermee en waarsschijnlijk komt dit net zoals bij die vriend van mij destijds ook wel goed met jou.

showiii

Experimenterende gebruiker
hey ik ken het probleem. had het in het begin ook wel is. maar het is na mijn mening het THC gehalte dat in het wiet verwerkt zit, ik weet niet wat voor wiet je rookt? zelf gekweekt? of shop wiet. shopwiet is natuurlijk altijd wat sterker.

en ik heb ook wel is als ik heb geblowd, en ik blow bijna elke dag wel. als ik stoned ben, en dan een shaggie of een sigaret ga roken, dat ik dan draaierig word.

ik zou gewoon ff rustig aan doen en laat je lichaam even wennen aan de THC.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Komt in mijn ogen niet door de hoge THC gehaltes in de wiet.

Verschijnselen lijken op een OD op nicotine..
Zeker omdat je ook niet gewoon rookt.

Probeer eens puur te roken (puur pijpje,bluntje, pure joint, waterpijp of bong).
Of met lichtere shag/sigaretten en minder tabak en meer wiet.

Neem dan wat rustigere hijsjes, en leg de joint na 3 hijsjes voor tien minuten weg.
En ga zo rustig door.

showiii

Experimenterende gebruiker
ja dat bedoel ik eigenlijk ook, maar het duizelig worden kan ook door de tabak komen, tenminste als ik een jointje draai met zware shagg. word ik duizelig, als ik het met halfzware doe of een sigaret niet .

je moet gewoon lichaam even laten wennen denk ik gewoon rustig beginnen met jointje. en idd een keer puur roken.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het duizelig worden komt 99% zeker van de tabak.
Van wiet alleen ben ik nog nooit duizelig geworden..

En idd, gewoon rustig laten wennen.
In het begin is het heel belangrijk een jointje gewoon rustig op te roken.
Geen stoer doenerij met vrienden, gewoon rustig en chill met mensen die je vertrouwt ipv. dat je indruk wilt maken.

psych-out

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Het duizelig worden komt 99% zeker van de tabak.
Van wiet alleen ben ik nog nooit duizelig geworden..

En idd, gewoon rustig laten wennen.
In het begin is het heel belangrijk een jointje gewoon rustig op te roken.
Geen stoer doenerij met vrienden, gewoon rustig en chill met mensen die je vertrouwt ipv. dat je indruk wilt maken.

+1
goede uitleg van PepTalk dus als je dit opvolgt dan zal je gewoon rustig van een lekker jointje kunnen genieten! veel succes ermee :wave:

Bovenaan