probleem paddo's ???

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dat ze schuin groeien is niet zo erg. Dat komt omdat de kit vanaf een bepaalde kant (indirect) licht krijgt. Ook zul je hem (met opzet of niet)gedurende de grow ook een aantal keer draaien.

Verder ziet het er niet heel raar uit, afgezien van de aangewezen bruine bol dan.
Hier kan ik verder weinig over zeggen...

Het ziet er wel uit alsof je kit te koud/te schommeld staat.. Wat is de min (snachts) en max (overdag) temperatuur? En sinds wanneer zijn erpins verschenen?

kabouterke

Experimenterende gebruiker
PepTalk zei:
Dat ze schuin groeien is niet zo erg. Dat komt omdat de kit vanaf een bepaalde kant (indirect) licht krijgt. Ook zul je hem (met opzet of niet)gedurende de grow ook een aantal keer draaien.

ze hadden inderdaad licht vanuit één richting ik heb gisteren mijn opstelling veranderd ze hebben nu meer gelijkmatig licht en zal ze geregeld draaien

Verder ziet het er niet heel raar uit, afgezien van de aangewezen bruine bol dan.
Hier kan ik verder weinig over zeggen...

de bruine bol is eigenlijk een misvormde hoed die was de eerste die bovenkwam zonder steel :confused:

Het ziet er wel uit alsof je kit te koud/te schommeld staat.. Wat is de min (snachts) en max (overdag) temperatuur? En sinds wanneer zijn erpins verschenen?

de temperatuur overdag is 21-22 en snachts minimum 17-18 (nacht duurt maar 5u) de pins zijn nu 3 dagen verschenen heb hier nog een filmpje ,groeien doen ze wel :)
http://www.youtube.com/watch?v=fist0pQF ... yU198yuMMc

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je had je kit eigenlijk moeten inwikkelen in aluminium folie oid.
Paddo's groeien naar het licht toe, en komt er licht aan de onder- of zijkanten van de kit dan groeien ze daar ook.

Je kunt twee dingen doen.

1. Laten zitten, hopen dat ze niet gaan rotten en je de rest van je paddo's gewoon kunt oogsten.
2. Na het oogsten van de huidige flush het substraat uit de kit halen (steriele handen!) en daarna de ongewilde paddo's met een steriel mesje verwijderen.

En bij de volgende flush dus de kit rondom beschermen tegen licht.
Alleen in een kartonnen doosje plaatsen oid is niet voldoende.

Edit:

Je hoeft niet voor elke vraag die je hebt over je kweekje een nieuw topic op te zetten.
Aangezien er van jou al een aantal topics over dezelfde paddo kit bestaan heb ik je vraag even hier beantwoord en je (nog lege) topic met des betreffende vraag verwijderd.

Probeer dus even alle vragen hier (of in je andere topic) te stellen.

Groeise!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Vaak zijn die paddo's op onder- en zijkanten toch erg klein? Kun je daar zonder te veel wroeten met je vingers bij?

Draaien is wel beter ja, verwijder je een stuk meer mee (en heb je dus meer om op te eten :grin: )

Bovenaan