in het kader van: wij zijn niet vies van drugs het volgende nieuwsbericht:
Nja heb er zelf ook wel eens aan gedacht om een beetje proefdier uit te hangen, mja dit is dus wat er kan gebeuren. Nou heb ik in het verleden ook wel eens proefdier gespeeld om pillen te testen voor vrienden van me die ze wouden doorverkopen, mja ze wisten ook niet wat er allemaal inzat. Nja goed, wat ik dus zeggen wil: Wees voorzichtig met pillen, want het kan ook eens een keer zijn dat je toch echt iets te verkeerds binnen krijgt en tja, dan is het te laat...
bron
Je kent ze wel, die advertenties waarin je opgeroepen wordt fijn medicijnen te komen testen. Je krijgt er enorme bedragen voor en je hoeft zo goed als niets te doen. Een beetje rondhangen, met de spelcomputer spelen en eens in de zoveel tijd een lichamelijk onderzoek en een paar buisjes bloed af laten tappen.
Het klikt als een makkelijk bijbaantje. Maar het is wel heel risicovol. In Engeland liggen zes mannen op de intensive care. Ze waren medicijnen aan het testen die ontstekingen en leukemie tegen moesten gaan. De medicijnen waren eerst op muizen getest, die hadden nergens last van.
Met de zes mannen gaat het minder. Binnen een uur na het innemen van de medicijnen kregen ze moeite met ademhalen en stagneerde hun bloedsomloop. Er vielen ook organen uit.
Het bedrijf dat de medicijnen liet testen heeft zich aan alle richtlijnen gehouden die opgesteld zijn voor het testen.
Nja heb er zelf ook wel eens aan gedacht om een beetje proefdier uit te hangen, mja dit is dus wat er kan gebeuren. Nou heb ik in het verleden ook wel eens proefdier gespeeld om pillen te testen voor vrienden van me die ze wouden doorverkopen, mja ze wisten ook niet wat er allemaal inzat. Nja goed, wat ik dus zeggen wil: Wees voorzichtig met pillen, want het kan ook eens een keer zijn dat je toch echt iets te verkeerds binnen krijgt en tja, dan is het te laat...
bron