Prozac vs XTC

Lijnz

Newbie
Hoi!

Ik slik op recept fluoxetine (prozac). Nou las ik ergens dat dat eigenlijk precies hetzelfde als XTC is. Ik slik elke dag 20mg (1 pil). Nou vroeg ik mij af of als ik 3 pillen zou nemen (60 mg, ik weeg 60 kilo) ik hetzelfde effect krijg als bij XTC??

Alvast bedankt!
X

Paperplane.

Wijs gebruiker
Prozac is niet het zelfde als xtc. Ga hier niet off-recipe mee kloten, je zal ze niet hebben voorgeschreven omdat je mentaal zo gezond bent.

Om op je vraag in te gaan, prozac voorkomt inderdaad dat de sommige serotonine moleculen in je hersenen word afgebroken, en verhoogt hiermee dus de concentratie van sommige serotonine moleculen in je hersenen. Xtc doet dit ook, maar dan met veel meer verschillende serotonine moleculen, en laat daarbij ook nog meer serotonine vrij in de hersenen.

Prozac werkt misschien een klein beetje zoals xtc, maar je gaat je echt niet goed voelen als je meer prozac neemt.

Tufnut

Badass junkie
Waarbij de nadruk ligt op stuntelen en niet op voorgeschreven. Het gaat erom hoe je het doet en niet zozeer om wat je doet.

Dat je aan deze medicatie zit betekend dat je gewoon niets moet gebruiken. Niet een driedubbele dosis, maar ook geen xtc. Beiden geven geen wenselijk effect en kunnen zelfs gevaarlijk zijn, zeker in combinatie.
Beter zorg je dat je werkt aan de reden dat je de medicatie nodig hebt, zodat je er mss eens vanaf komt. Pas na stoppen en een rustperiode kun je weer eens voor de xtc gaan, al is dat ook oppassen vanwege je voorgeschiedenis.

Bovenaan