Psilocybe Equadorian

Antow

Experimenterende gebruiker
Yo peeps; ik heb gistere een kweeksetje gekocht voor paddo's ( Equadoriaanse ) ik heb de zak gevuld met lauw water tot ongeveer de hoogte van het bakje( advies van de smartshop ) & het doosje nog NIET gesoakt ( ook op advies van de smartshop ). Ze hebben mij aangerade om pas NA 24 uur te soaken. Is dit een juiste manier? of al dan niet effectiever ?? In de smartshop zelf zeide ze van wel desondanks het anders vermeld stond in de handleiding ( ik heb nl een handleiding vn de shop zelf gekregen ). Foto's van het groeiproces volgen nog. Feed is welkom!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zelf nog weinig gelezen over equadoriaanse paddo's kweken, maar lijkt mij omdat je eigenlijk elke soort moet soaken het bij deze ook het geval is.

Zou geen reden kunnen bedenken waarom je dit pas zou doen na 24 uur.
Zorg wel dat je niet te warm water gebruikt! Lauw voor je vingers (ong. 30graden) betekend dus dat het warmer is dan dat. Het water moet de zelfde temperatuur hebben dan de ideale kweek temperatuur.

KoxBox

Badass junkie
Pas na 24h soaken??? Die ongelooflijk belachelijke adviezen blijven mij verbazen. En dan nog een handleiding meegeven waar het helemaal anders in beschreven staat, ongelooflijk!

1: Soaken is zeker aan te raden voor je ze echt begint te kweken, in het begin kan het misschien niet zoveel kwaad als je dat niet doet maar na elke oogst is dit echt noodzakelijk!

2: Water in de zak is in principe ook niet nodig, als er pins worden gevormd kan je wel 1/2 maal daags wat water verstuiven in de zak als de luchtvochtigheid echt te laat is.

3: Veel succes!!

Antow

Beste mense, mijn growbox staat nu 5 dagen en er beginne zich witte spinneragge sorta thing like te vormen net iets bover de ondergrond.. Is dit al het begin van vorming vn schimmel ?? is dit goed of slecht ?? Het spijt me dat ik nog geen foto's heb kunne plaatse... Ze komer eraan!

Antow

Paddo's zijn uit, gepukt en staan nu te drogen .. ik zal binnekort de foto's uploaden.
Ze zien er in ieder geval super lekker uit!

Bovenaan