psilocybe semilanceata?

de laatste afbeelding: http://imgur.com/G77tYRC

Zijn dit kaalkopjes? Ik vond ze in het bos wat van de rand van een grasveld.

Bijlagen

• IMG-20130701-WA0003.jpg
    IMG-20130701-WA0003.jpg
    93 KB · Weergaven: 596
  • IMG-20130701-WA0004.jpg
    IMG-20130701-WA0004.jpg
    128,9 KB · Weergaven: 596
  • IMG-20130701-WA0005.jpg
    IMG-20130701-WA0005.jpg
    187,7 KB · Weergaven: 596

dernael

Bewuste gebruiker
Ga daar maar niet vanuit.

De kaalkopjes groeien namelijk in de herfstperiode. Tenzij het vreemde weer van de afgelopen tijd met de biologische klok van de shrooms heeft lopen kloten. :P

Als je in de steel knijpt, krijgt de paddestoel dan een blauwige gloed over zich? Als dat zo is, heb je een grote kans dat je geluk hebt. Maar desondanks, zou ik toch erg uitkijken met wat je allemaal plukt en oppeuzelt. Sommige stoeltjes lijken namelijk verdomde veel op elkaar, maar de uitwerkingen zijn niet altijd even prettig. :wink:

Groetjes,
Dernael. :stoned:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Je hebt de verkeerde te stekken (ze lijken er zelfs niet op), zonde van de stoeltjes die je nu ontworteld hebt :wink: .

De 'semilanceata', hebben een lang mager steeltje, kegelvormig 'relatief smal' hoedje, puntje op de hoed en een meer bruingrijs tot purperbruine lamellen.

In de vroegste stadia hebben ze een ingerolde rand.

Ga zoeken 'tijdens paddotijd' op een weide/grasveld waar vee graast of gegraast heeft.
De meeste kans heb je in de ochtend na een regenachtige dag.

Eens je er eentje hebt gevonden zal je versteld staan hoeveel je'r op dat 'veld' nog gaat vinden.

Pluk alleen wat je nodig hebt!

Als je een paddenstoel aan de steel uit de grond trekt, dan trek je ook een groot deel van het mycelium(ondergronds web van draden) mee. Daardoor groeien er minder of geen nieuwe paddenstoelen meer. Als je de steel met een mesje afsnijdt 'of afpitsen' dan blijft het mycelium intact. Er zullen dan ook weer nieuwe paddenstoelen groeien.

Succes ermee!

dernael

Bewuste gebruiker
mandragora zei:
Je hebt de verkeerde te stekken (ze lijken er zelfs niet op), zonde van de stoeltjes die je nu ontworteld hebt :wink: .

De 'semilanceata', hebben een lang mager steeltje, kegelvormig 'relatief smal' hoedje, puntje op de hoed en een meer bruingrijs tot purperbruine lamellen.

In de vroegste stadia hebben ze een ingerolde rand.

Ga zoeken 'tijdens paddotijd' op een weide/grasveld waar vee graast of gegraast heeft.
De meeste kans heb je in de ochtend na een regenachtige dag.

Eens je er eentje hebt gevonden zal je versteld staan hoeveel je'r op dat 'veld' nog gaat vinden.

Pluk alleen wat je nodig hebt!

Als je een paddenstoel aan de steel uit de grond trekt, dan trek je ook een groot deel van het mycelium(ondergronds web van draden) mee. Daardoor groeien er minder of geen nieuwe paddenstoelen meer. Als je de steel met een mesje afsnijdt 'of afpitsen' dan blijft het mycelium intact. Er zullen dan ook weer nieuwe paddenstoelen groeien.

Succes ermee!

Ik sluit me hier volledig bij aan! :)

Ik kwam er helaas ook pas later achter dat dit ze niet waren, ik was alleen erg stoned toen ik ze plukte en dacht dat het ze, maar in een latere stadia, waren.

Daarbij, bedankt voor de tip, ik ga binnenkort naar mn neef die in Friesland op het platteland woont, dus wie weet heb ik geluk :grin:

Bovenaan