Psychedelica en ontwikkeling.

jcutter

Badass junkie
Is het mogelijk dat je als persoon sneller ontwikkelt met psychedelica? En zo ja dan zou ik graag willen weten hoe dat mogelijk is en waarin je als persoon nou sneller ontwikkeld of je dus niet ergens wel kinderlijk in blijft en in sommige dingen jij jezelf wel erg volwassen uit.

Wacky

Badass junkie
Antwoorden zullen uiteenlopen.

Sommigen gebruiken het, hebben lol en noemen iedereen die er meer in ziet zweverig en vaag, anderen denken dat psychedelica de oplossing is voor alle vragen in het leven

Ik denk iets er tussen in, psychedelica, maar in wisselende mate ook andere drugs, leren je de extremen van je emoties kennen. Met mdma krijg je bijvoorbeeld extreme vreugde, met coke of pep voel je je extreem zeker en energiek, met psychedelica kun je alle emoties tegenkomen.

Dit is leerzaam op verschillende manieren. Je kan gewezen worden op angsten die je hebt weggestopt, maar ook kun je leren hoe gelukkig je eigenlijk wel niet kan zijn, en dat gevoel kun je ook voor een deel terug krijgen op de nuchtere momenten in het leven, gewoon doordat de drugs je geleerd heeft hoe het voelt en hoe simpel het eigenlijk wel niet is.

Zolang je op deze manier tussen je drugsgebruik door positieve effecten hebt van de drugs die je gebruikt hebt denk ik dat je goed bezig bent. Wanneer je het teveel doet en het dagelijks leven saai gaat lijken omdat je het vergelijkt met je drugservaringen, dan ben je tever gegaan.

azgaza

Badass junkie
Ik denk dat het vooral persoonlijke en emotionele en filosofische ontwikkelingen wel degelijk kan versnellen, maar toch alleen als je er als persoon voor openstaat en wat er zal veranderen hangt toch echt volledig van de persoon af.

Fractal

Belezen gebruiker
Wacky heeft dat mooi verwoord.
Vooral zijn laatste paragraaf vind ik van toepassing. Als je nog jong en volop in ontwikkeling bent (puberteit, bijvoorbeeld) zou ik psychedelica mss niet zo'n goed idee vinden. Je moet dan al genoeg leren en opnemen zonder dat je er ook nog eens de ingrijpende invloeden van psychedelica bij moet nemen.

jcutter

Badass junkie
Kan het zo zijn dat ik door de lsd nu veel bewuster ben geworden van de werking van mijn hersens? In zin van het leggen van aspecten en het veel dieper in laten dringen bij het lezen van woorden of het zien van plaatjes.

jcutter

Badass junkie
Ik gebruik het trouwens wanneer ik alleen ben. Ik vind het gewoon reuze interessant wanneer ik heel diep in mezelf kan denken. Sinds lsd ben ik zeer geinteresseerd geraakt in nederlandse woorden, lezen en het gedrag van mensen; provocatie, reactie, manipuleren enz. Daarnaast ben ik ook zeer bewust geworden van het feit dat de manier waarop jij je zelf presenteerd zeer veel invloed heeft op je omgeving. Ik kan bevoorbeeld ook inzien waarom mensen zijn zoals ze zijn. Hoe het leven nou echt in elkaar steekt. Ik vind het reuze interessant, maar ik wil het wel leuk houden aangezien ik nog 18 jaar ben.

Beseme

Experimenterende gebruiker
Tja de meeste dingen zijn al gezegd denk ik. Ik denk dat als je LSD op de goeie manier gebruikt je jezelf gewoon beter leert kennen en jezelf daardoor ook sneller ontwikkeld. Wat ook helpt is dat als je met een goeie vriend of vriendin LSD neemt en dan naar elkaar gaat kijken dat je elkaars zwakke punten gaat zien en dat kan gaan uitleggen... Daardoor kun je jezelf ook weer verder ontwikkelen. En je ziet elkaars mooie punten ook extra goed waardoor je weet wat je 'moet blijven doen'.

Tenminste... Dat is mijn ervaring^_^

azgaza

Badass junkie
Je leert ook elkaar beter kennen, als je het met vrienden doet, en als je écht goede vrienden bent zal je de vriendschap ook meer en meer waarderen.

Allolalie

Bewuste gebruiker
Je ontwikkelt je altijd, maar ik denk dat men vooral leert uit een crisis. Crisis hoeft niet extreem uitgelegd te worden. Wanneer je dan tript zorg je in mijn ogen voor een soort van crisis. Je wordt met jezelf geconfronteerd en dagelijks wordt bijzonder. Door zulk nieuwe perspectieven is het voor de hand liggend dat je tijdens het trippen je ontwikkelt, het kan klein en onbeduidend zijn, maar ook groots en levens veranderend.

Jeller

Badass junkie
Delirium zei:
jcp zei:
Dit filmpje op youtube laat kinderen zien onder de invloed van lsd (toen het nog legaal was).

http://www.youtube.com/watch?v=kjSoFCj-t5I

Die lult aardig wijs voor zijn leeftijd :wink:

Leuk, maar oud filmpje :wink: Dat gesprek met die jongen zit trouwens ook in het nummer LSD, van Hallucinogen (begint rond 01:03); download hier
idd, een goaklassieker :wink:

en ik denk dat LSD enzo wel wat dingen versneld zoals hier al gezegd, maar dat kunnen ook negatieve dingen zijn of je kan er ook anders door worden, dus dan is je persoonlijkheidsgroei niet versneld maar veranderd

Bovenaan