Psychedelica oraal vs. nasaal

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Zijn de effecten (met name opkomst en duur) van psychedelica beduidend anders bij nasaal gebruik? Over nasaal gebruik van psychedelica hoor/lees je eigenlijk nauwelijks wat, behalve dan dat 2C-B snuiven blijkbaar nogal pijnlijk is...

Ik wil gaan microdoseren met 1P-LSD en wil daarvoor een maxidot van 150 ug oplossen in gedemineraliseerd water. Die oplossing zou ik dan oraal kunnen nemen als druppelvloeistof of nasaal als neusspray. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met beide en verschil bemerkt in opkomsttijd en duur van het effect. Nu ik toch bezig ben: ervaren jullie trouwens verschil tussen oraal en sublinguaal LSD? Velen slikken hun zegels gewoon meteen door...

Zelfde vraag voor wat betreft AMT. De (ongemakkelijke) opkomst hiervan is bij mij zéér lang, zo'n 3-4 uur. Is dit te verkorten door het nasaal te gebruiken? Iemand ervaring mee?

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Kan LSD überhaupt nasaal? Ik heb er nog nooit over gelezen eigenlijk.....
Ik zou niet weten waarom het niet nasaal zou kunnen. De reden dat je er nog nooit over hebt gelezen (ik ook niet) is denk ik omdat het meestal komt op blotters of in dots... en waarom zou je die normaal gesproken gaan 'bewerken' om het nasaal te nemen? Dat lijkt me heel erg moeilijk doen voor weinig extra's. Echter nu ik ze noodgedwongen toch aan het bewerken ben om te kunnen microdoseren speelde de vraag opeens op... :tonguewink: Met hetzelfde gemak doe ik het in een flesje met verstuiver in plaats van druppelaar. Ik kan natuurlijk zowel oraal als nasaal proberen en kijken of verschil bemerk. Toch wel benieuwd ergens. Op informatiewebsites over microdosing zie je eigenlijk ook niks staan over nasaal gebruik.

Laatst bewerkt:

Buu

Wijs gebruiker
2C-X brandt als de neten. Pluggen is wat dat betreft de way to go. 4-xx-Tryptamines nasaal doseren voegt zover ik weet niks toen, doet geen pijn ook IMO. Lysergines nasaal zouden niks toevoegen tegenover oraal, van wat ik heb gelezen. Het lijkt mij dat de comeup am aMT aanzienlijk wordt verkort, precies de reden waarom als ik ooit DOC nog zou proberen ik het nasaal zou doen.

Ik zou even op Bluelight zoeken, ongetwijfeld iemand daar die het heeft gedaan.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
In het geval van maxidots weet ik het niet maar blotters lossen in de regel ook niet op. Je moet ze laten soaken in water en dan kan je de blotter eruit halen.
Het was zo'n hard, rood dingetje. Het is nu vrijwel transparant en ruim driemaal zo groot geworden. Ik vermoed dus zoiets als jij zegt ja, dat dat ding zelf niet oplost, maar wel de 150 ug werkzame stof aan het water heeft afgegeven. Komen we maar op één manier achter hè... :tonguewink:

Buu

Wijs gebruiker
Het was zo'n hard, rood dingetje. Het is nu vrijwel transparant en ruim driemaal zo groot geworden. Ik vermoed dus zoiets als jij zegt ja, dat dat ding zelf niet oplost, maar wel de 150 ug werkzame stof aan het water heeft afgegeven. Komen we maar op één manier achter hè... :tonguewink:
Ah ja weet welke je bedoelt. M'n eerste keer 1p op een festival was die. Iets teveel van het goede lol.

Bovenaan