Psychedelische werking cannabis

Nilegoose

Newbie
Hallo beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en ondanks dat ik verder nog niets heb gepost of gecomment wil ik toch graag mijn verhaal delen. Het kan vrij lang worden, maar ik zal er voor zorgen dat er onderaan een samenvatting bij staat. Dit is voor mij vooral een middel om deze korte geschiedenis van me af te schrijven, omdat ik de afgelopen twee-en-een-halve week naar mijn gevoel ontzettend veel heb meegemaakt. Mijn schrijfstijl is misschien niet heel erg samenhangend, desalniettemin hoop ik toch dat jullie de moeite nemen het te lezen, want ik zou gaag willen weten of meer mensen meemaken wat ik meemaak.

Een jaartje geleden heb ik voor het eerst wiet gebruikt, ik was toen net 17 en in het verloop van het jaar heb ik sporadisch meegeblowt met mensen
Ik blowde niet veel, omdat ik mijzelf al die tijd heb aangepraat dat ik een soort thc-tolerantie zou hebben, want ik voelde namelijk nooit de welbekende effecten van wiet. Maar bijna precies een jaar na mijn eerste gebruik(twee-en-een-halve week geleden), voel ik de overweldigende, niet te beschrijven effecten van cannabis. Deze effecten zijn een keur aan emoties (voornamelijk euforie), openbaringen en hallucinaties( zowel met ogen gesloten als geopend). Dit is eigenlijk een soort langdradige tripreport, dus ik weet niet zeker of het op dit subforum thuishoort.

Het begon allemaal een maand geleden, net voor mijn centraal examens. Ik was bij vrienden en we hadden het erover dat ik een keer wiet uit een bong moest roken, want dan zou ik het eindelijk echt voelen. Ik stond hier wel voor open, ondanks het feit dat mijn allereerste gebruik ook met bong plaatsvond. Een paar dagen erna ben ik naar de smartshop gegaan en daar heb ik een kleine bong gekocht. Ondanks de lopende examens had ik met een vriendengroep afgesproken om op vrijdag te gaan truffelen(dat zou mijn eerste keer zijn) en met een andere groep om op zaterdag te bongen.
Die vrijdag had ik twee belangrijke examens, ik had weinig geleerd en ik heb toen de hele nacht doorgehaald. De volgende dag ben ik vroeg opgestaan. De hele dag heb ik toen geleefd van energiedrank en bijna geen eten. Die avond met een vriend naar de shop geweest en daar hebben we 2 gram NLX gekocht, niet wetend wat voor uitwerking deze soort zou hebben. Later die avond begon ik met een half zakje hollandia. Tien minuten later nam ik een paar hits met de bong. Al snel kreeg ik een enorme eetlust. Daarna voelde ik alles draaien, het gevoel van euforie volgde. 30 minuten na inname van de truffels zijn we met zijn allen in het donker gaan liggen. Opeens, toen ik mijn ogen sloot, zag ik allerlei geometrische vormen in allerlei felle kleuren. Het was het mooiste wat ik ooit had gezien en deze trip heeft zo'n zes uur aangehouden. Tijdens deze trip heb ik een ego-dood ervaren, maar ook allerlei andere openbaringen deden zich voor. De hallucinaties waren echt heel helder, intens en zelfs drie-dimensionaal. eigenlijk leek de trip niet op éen trip, maar op honderden aaneengeregen trips, maar misschien komt dit ook omdat ik telkens bongs hits deed tijdens de trip, wat duidelijk effect had. Niemand van de groep heeft het klaarblijkelijk zo sterk ervaren als ik. Een vriend had de verklaring dat ik door slaaptekort veel DMT aangemaakt zou kunnen hebben.
De dag erna ben ik met andere vrienden gaan bongen. Zij hadden dit nog nooit gedaan en waren beduidend minder openminded dan mijn andere vrienden. We hebben toen ongeveer anderhalve gram NLX genomen, iedereen werd stoned, ik ook, maar verder voelde ik niets.
Toen heb ik een weekje niet gerookt.
Tot vorige week maandag. Een vriend en ik hadden allebei net vakantie en wilden dit vieren, en hoe kun je dit beter nou vieren dan met wiet? We pakte eerst een jointje gruis, waarna we allebei een chille high ervaarden. Na een half uurtje te hebben gechilled, besloten we de bong te pakken. Nadat we samen een halve gram white widdow hadden opgemaakt begon al snel de trip. We zijn toen allebei gaan liggen, waarna ik steeds verder weggleed in een trip. Deze trip was bijna hetzelfde als die met truffels, vooral qua gevoel en hallucinaties. Het was eveneens weer een trip met veel openbaringen, waardoor wij allebei onze trip ervaarden als zeer spiritueel. Het gaf mij het gevoel eindelijk te kunnen doorzien wat realiteit precies inhoudt en ik kon mij distantiëren van mijn eigen identiteit(wat heel inderdaad heel vaag klinkt).
De vrijdag daarop rookten we met vier man drie gruisjointjes. Weer voelde ik me bijzonder opgewekt en vrolijk en ook zag ik CEV's. Op dit punt begon ik in te zien dat wiet voor mij een zeer psychedelsiche werking kan hebben, eenmaal thuis aangekomen na een vrij lange, enigzins paranoïde fietstocht, die ik toch als zeer bijzonder heb ervaren, heb ik er thuis nog eentje gerookt, waarna ik wegzakte in een diepe trance. Zaterdag was eigenlijk weer ongeveer hetzelfde verhaal.
Woensdag had ik vrij van werk, dus toen besloten we Dinsdagavond bij mij thuis te gaan blowen en bongen. Na vier jointjes (twee NLX, twee gruis) en een halve gram white widdow in de bong raakten we gezamelijk in een relaxte high. Al snel sloeg deze bij mij om in een trip. Alles leek op een stripverhaal, gevoel voor tijd vervaagde en als ik mijn ogen sloot zag ik zeer sterke CEV's. Ik had dinsdag een lange dag gewerkt en een vriend verklaarde mijn trip weer met het verhaal van slaaptekort en het aanmaken van DMT.
Gisteren was mijn vrije dag. 's Avonds had ik een lange sporttraining waarna we met het team heftig gingen zuipen (het was de laatste training). Ik kwam zwaar aangeschoten thuis en ging naar mijn kamer, waarop ik vervolgens twee gruisjointjes rookte in mijn eentje. CEV's kwamen in vlagen, maar waren vertroebeld door de alcohol. Ik kon niet fatsoenlijk in een trip komen en ik was voornamelijk dronken en stoned. Vandaag ben ik vrij laat gaan werken, nog kapot van gisteren. Tijdens mijn pauze gebeurde er toen iets heel frapants: Bij het sluiten van mijn ogen zag ik vrij scherpe CEV's in primaire kleuren. En zelfs as we speak zie ik af en toe nog CEV's als ik druk zet op mijn ogen, alhoewel ik mij al de hele dag gewoon nichter voel. Het is echt heel ziek en onwerkelijk.

Hebben jullie ooit zulk soort dingen meegemaakt? En wat voelde en zag je? Heb je een verklaring hiervoor?

Samengevat

Ik heb de afgelopen twee-en-een-halve week verscheidene keren wiet gerookt, zowel joints als met de bong, hier heb ik fantastische psychedelische effecten van gevoeld. De eerste keer dat dit zich voordeed was tijdens het truffelen, waarbij ik in een geweldige trip kwam met allerlei CEV's OEV's en prachtige emoties en gedachtes. De weken erna heb ik nog vaker geblowd, waarbij ik zelfs met een paar jointjes al gemakkelijk begon te trippen en vrijwel precies hetzelfde meemaakte als tijdens het truffelen. Het vreemde is dat dit de eerste keren zijn dat ik echt iets voel van wiet, want daarvoor werd ik nog niet eens high of stoned.

Smoken

Bewuste gebruiker
Yo man, ik heb hier zeker wel een gedachte over, maar heb nu even geen tijd.
Ik zal er later op terugkomen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Deaam. Ik zou zweren dat ik een reactie had geplaatst...Misschien niet bevestigd en later weg geklikt.

Maar beter laat dan nooit, bij deze mijn reactie.

Het topic staat hier wel goed, je beschrijft wel eens waar bepaalde gedeeltes van je trip maar het is geen report en je stelt vragen.

Ik vind je verhaal niet onsamenhangend en zelfs goed leesbaar.
Maar het is me nog wel een beetje onduidelijk of je nu mogelijke verklaringen voor de gebeurtenissen wilt of gewoon ervaringen delen?

Wat jij beschrijft klinkt voor mij herkenbaar, hoewel jij volgens mij wel erg gevoelig bent.
De dag erna zijn na verschijnselen nog mogelijk, hoewel dit ook placebo kan zijn. Omdat je je lichaam en geest als het ware aan het aftasten bent op nuchterheid komt je bepaalde dingen tegen. Wel zijn de CEV's met druk zetten op de ogen normaal, probeer dit maar eens na een paar dagen niets gebruiken. Wanneer je lichtjes met je vingertop op je gesloten oog drukt wordt het helemaal een kermis.

Ik vind het fijn om te lezen dat je zulke intense en spirituele ervaringen hebt met wiet en truffels. Let er wel op dat je dit blijft behouden door de ervaringen speciaal te houden en het dus niet te vaak te doen. Blijf verstandig in je gebruik. Een hele nacht leren en daarna op de been blijvend door energy gaan blowen (wat je een lange tijd niet had gedaan) en truffelen (wat je nog nooit had gedaan) vind ik daar niet bij horen.
Het verhaal van je vriend over DMT kan kloppen, hoewel er bij vermoeidheid (+trippen+blowen) meerdere aspecten hebben kunnen meespelen waarom het bij jou zoveel intenser was als bij de andere. De hersenen werken erg ingewikkeld en DMT is een bijzonder stofje.
Maar zeker wanneer je niet vaak gebruikt kan wiet erg psychedelisch zijn en een hele bijzondere synergie hebben met andere drugs.

Een verklaring voor wat je voelt of ziet onder invloed voor wat dan ook is erg lastig. Fysiologische effecten (die je lichamelijk kunt aantonen) zijn makkelijk te beschrijven, maar waarom de ene persoon een CEV heeft over grote driehoeken die op een onmogelijke manier in elkaar draaien ziet de andere hele fijne vierkante patroontjes. Hoe er überhaupt hallucinaties optreden is te verklaren (fysiologisch) maar waarom je ziet wat je ziet niet (psychologisch).

Ik hoop dat je nog wat aan mijn reactie hebt.

Smoken

Bewuste gebruiker
Wow, wat een schijtjong ben ik ook.... Ben dit topic helemaal vergeten...
Maar eigenlijk wou zo iets zeggen als peptalk, dus dat komt goed t :')

Ik sluit me helemaal aan bij hem. En wees inderdaad voorzichtig met al die psychedelica, want als jr lichaam en geest ook nuchter raar gaan doen, dan moet je uitkijken dat je geen gezellige feestjes als een psychose opwekt.

Peace

Frank123

Wijs gebruiker
Heb toch al behoorlijk wat geblowd, maar nog nooit visuals gehad.

Maar als je een joint al zo uitgebreid ervaart zou ik oppassen met zwaardere drugs.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ook (grotere hoeveelheden) puur gerookt Schildpaddo? Merk bij mezelf dat dit een pak psychedelischer kan zijn.

Daarnaast is het krijgen van visuals bij het blowen bij mij van een aantal factoren afhankelijk:

- Tolerantie, vaak en veel blowen zorgt er bij mij voor dat de mogelijkheid tot trippen op wiet verdwijnt.
- Dosis.
- Manier van inname ('t best puur, oraal heeft ook weer een net iets andere werking kan ook)
- Ik moet alleen zijn, dus geen sociaal stoners kringetje maar lekker alleen thuis op de bank of in bed.
- Er moet muziek zijn. Als die later uitgezet wordt, geen probleem. Maar ik moet in die juiste 'trance' komen met muziek.

Maar het is nu eenmaal zo dan de een er gevoeliger voor is als de ander. Zulke heftige visuals van niet zo heel veel wiet heb ik ook nog nooit mogen meemaken.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb best ook wel eens 'tripeffecten' ervaren na het roken van wat hits uit een bong, dit uitte zich dmv mooie kleuren zien, vervormingen op tv, dieper niveau van muziek te beluisteren wat ik overigens bijna altijd heb na het roken van wiet.

Gekleurde CEV's die de gekste vormen aannamen, dacht toen dat het miss kwam doordat ik heel wat tripervaring heb door gans mijn leven, dat wiet dit soms terug oproept bij me.

Na het roken van een joint heb ik deze effecten vrijwel nooit behalve dat je dieper in muziek kan gaan dan nuchter en wat 'mistigheid' doorheen de kamer ervaren :stoned:

Hazekees

Experimenterende gebruiker
Haha eerste keer truffelen en Hollandia's eten :P lekker, meteen een zeer sterke truffel.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Maakt vrij weinig uit als je iets minder pakt.

Overigens heb ik van een lage dosis 'minder intense' truffels harder getript dan van bijv. dragons dynamite oid. Het is een natuur product en dat wisselt dus enorm sterk.

Het is niet als bij wiet (en zelfs daarbij zegt het nog niet alles) dat de haze variantjes vaak veel sterker zijn, de genen van een schimmel werken nogal anders dan die van planten en dieren. Het is daarom lastig te zeggen welke truffel nu het sterkste is, verschilt per kweker/flush.

Bovenaan