1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Psychiaters en medicijnen voorschrijven. Mijn mening? Abnormaal.

Discussie in 'Drugs' gestart door Pompen, 10 sep 2018.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker Donateur

Ja ik ben sinds dag 1 eerlijk op dit forum waarom? uitlaatklep en waarom zou ik er om heen draaien.
    Zeker een probleem ook reden dat ik dit niet zo maar stop, en slik tegenwoordig voor al slaapbenzo's zal niet voor niks zijn toch.
    Om het inkoppertje "pep" maar even meteen op te reageren op nuchtere dagen slaap ik net zo min anyway.

Fenrir vindt dit leuk.
  2. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Dus wat is nou je punt?

3. Pompen

.

Fijne avond
    Lijkt me niet de moeite waard om me uberhaupt te gaan verduidelijken als je het niet snapt.
    En me kent?
    Misschien had ik het geprobeerd als ik niet al gaar was.

4. Zwijgrecht

Ik hoop voor je dat je inziet dat zoveel mogelijk drugs of voorgeschreven medicijnen in je hoofd duwen niet de oplossing is voor je, uiteindelijk kom je jezelf toch wel tegen. Hoop dat je afkomt van al je demonen, en dat bedoel ik niet sarcastisch.

Zal niet meer reageren,

Het beste

5. Pompen

Moet ik dit opvatten als een indirecte beleding op het feit dat ik anti-psychotica slik if so.
    Naar meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Maarja als jij het zo wilt even goeie vrienden.

6. Zwijgrecht

Beste jongen zal nog 1x reageren om wat dingen op te helderen,

Je post 3x per dag in het welke drugs gebruik je nu topic, verkondigt overal dat je zoveel gebruikt maar ook dat je psychiatrisch patient bent en zo zwaar depressief...wil je niet aanvallen, en gun je het beste maar komop. Lijkt wel alsof je trots ben hoeveel je gebruikt en hoeveel je "aan kan ". Is niet iets om trots op te zijn zeker niet op jou leeftijd.

De opmerking voordat je bewerkt hebt zal ik maar even geen woorden aan vuil maken.
    Heb ik met een woord gerept over je anti psychotica? ben ik onrespectvol of persoonlijk geworden? nee toch ? met afkomen van al je demonen bedoel ik je persoonlijke problemen, net als dat ik of wie dan ook zijn eigen demonen heeft. Misschien moet je proberen alles wat minder op jezelf te betrekken en ook de bigger picture in het oog te houden. De wereld draait niet om jou problemen, en daaruit voortkomend ben jij zelf de enige die wat aan je problemen kan doen. Niemand anders gaat het voor je doen.

Ik oordeel niet over jou problematiek noch over de situatie waar je inzit, zeg alleen rug recht en tanden op elkaar, zeker op jou leeftijd.

Het is een online forum gozer, meer niet...

Het beste :handok:

EDIT : ik ga hier geen nieuwe post aan vuil maken, maar het is wel heel makkelijk om achteraf, nadat je een antwoord hebt gekregen je posts aan te passen. Getuigd van weinig respect en/of incasseringsvermogen.

Laatst bewerkt: 11 dec 2018
    Pompen vindt dit leuk.
  7. Pompen

Klopt en toevallig wel een forum waarop ik me op me gemak voel anders zou ik niet zo eerlijk zijn.
    En ik heb maar een topic gemaakt over heel mijn verhaal rond-om depressie het is aan jou om het te lezen ik verplicht je het niet.

Zwijgrecht vindt dit leuk.
  8. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Technisch gezien waar, in de praktijk valt het tegen. Mensen die in de GGZ zitten zijn vaak kwetsbaar, wat veel moeilijkheden met zich meebrengt. Sommigen zijn niet mondig genoeg om het "uit te maken" met hun psy, anderen zijn niet cognitief vaardig genoeg om weloverwogen beslissingen te nemen, weer anderen hebben nauwelijks de energie om naar hun afspraak te komen - laat staan om tijd en emotionele investering te besteden aan het zoeken naar een andere behandelaar, laat staan er daadwerkelijk één te kiezen, de telefoon op te pakken, en naar een intake te gaan.
    Daarnaast zijn de wachtlijsten ellenlang, en ik ben ook wel eens te lang bij de verkeerde behandelaar gebleven omdat ik de komende maanden anders moest overbruggen zonder enige hulp.

Ik weet niet wat jouw ervaringen zijn natuurlijk. Zelf vind ik het in ieder geval allemaal behoorlijk lastig, die GGZ.

ZERO-, Albedo en Bas vinden dit leuk.
  9. Bas

Bas Wijs gebruiker

GGZ heeft de afgelopen paar jaar echter wel minder mensen patiënten gekregen, ongeveer 5 tot 20% minder. En zoals ik nu op die site zit te lezen, zijn er organisaties per bepaalde regio's, dus dan zou de wachtrij toch ergens anders korter kunnen zijn als ik het goed heb?
    Dat komt omdat mensen bij eerdere afspraken met een huisarts al met deze problemen zitten wat niet wordt waargenomen. Daardoor worden ze al zeer snel doorverwezen naar het GGZ en slaan ze eventuele andere behandelingen dat de huisarts kan regelen (medicijnen, modules, hup) automatisch over. Op zich zijn bepaalde mensen dan de dupe van andermans problemen wat niet wordt herkent bij eerdere huisartsbezoeken.

Verder naast dit weet ik niks over het GGZ btw :P

10. Fenrir

Dat wist ik niet!
    Er zijn zeker verschillen in wachttijd ja. In mijn ervaring wacht je bij grotere instanties sowieso twee keer zo lang als bij kleine instanties en zelfstandige psy's. Tilburg, Nijmegen of Oss was ook een groot verschil inderdaad.
    Ik weet er ook niet zóveel van hoor. Toevallig heb ik veel persoonlijke ervaringen met huisartsen, hulpverleners en POH-, B- en S-GGZ, van matige tot ronduit afschuwelijke. Hoewel ik veel op grote instanties en de overheid heb aan te merken, en op sommige (niet alle) zielenknijpers ook, ben ik zelf wel een beetje de constante factor in het verhaal.
    Hoe dan ook vind ik het raar dat het allemaal zo omslachtig en ontoegankelijk moet zijn. Of dat nou aan mij ligt of aan de GGZ.

11. Bas

Bas Wijs gebruiker

Ja dat herken ik ook bij andere instanties wat samenwerkt met de overheid. Naar mijn mening doen ze dit allemaal expres, maar om wat voor reden, i don't know. Ik heb wel een vermoeden dat ze dit doen om de toegang zodanig lastig te maken, dat bepaalde doelgroepen afvallen en geen moeite meer doen om in contact te komen. Om zo maar 1 soort groepje mensen binnen te krijgen die dezelfde normen & waarden hebben.

Net zoals, wel een vergelijking met heel iets anders, het UWV. Stel dat je iets qua geld nog moet ontvangen, dan gaat je dit moeite kosten. Zo haken sommige mensen al af en stoppen ze met het regelen van het nog te ontvangen bedrag. Dat levert het UWV weer geld op. Maar ook met geld vragen doen ze moeilijk en hanteren ze vele soorten voorwaarden en deadlines.

Maar bon, ik hou er over op, dit klinkt echt nu als bullshit lol. :mrgreen:

12. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Wat wil je nou eigenlijk met je verhaal? Je legt alleen maar de oorzaak van jouw problemen bij anderen en neemt geen enkele verantwoording voor je eigen daden. En wanneer mensen jou bekritiseren ga je alleen in de verdediging. Zelfreflectie, ooit van gehoord? Succes.

13. Bas

Bas Wijs gebruiker

Even rustig, niet alles wat te maken heeft met zijn situatie wordt openbaar gelijk gedeeld, dus de conclusie die je nu trekt is gebaseerd op de helft van de informatie. Niet dat dit jou fout is uiteraard, maar bon. De situatie van 'Pompen' is sinds zijn eerste bezoek aan DF tot heden verergerd en daarna verbetert, de rem is er op, maar moet nu alleen nog even verder ingedrukt worden, betreft zijn gebruik.
    Niet iedereen weet precies hoe die met bepaalde problemen om moet gaan. En een feit is dat je problemen graag aan de kant wilt duwen, wilt vermijden of zo snel mogelijk op wilt lossen. Niet iedereen kan dit direct in 1 keer hé. Pompen schuift de problemen liever even opzij naar iemand anders of wat dan ook om eerst de oplossing te kunnen vinden in rust. Om uiteindelijk die problemen terug te halen om op te lossen. Anders maak je je het jezelf lastiger dan het is, als je samen met de problemen de oplossing gaat zoeken, dat gaat botsen.

Nja, om dit af te ronden; Pompen is buiten DF om (naar wat hij laat weten buiten DF) goed op weg naar herstel, de doelstelling is aanwezig en die wilt hij graag bereiken, de manier waarop dit bereikt zal worden is bij hem anders dan bij anderen. Niet iedereen loopt met zijn problemen te koop. Hij neemt zeker wel verantwoording voor zijn daden. Maar zoals ik al probeer te vertellen, die verantwoording die hij aflegt brengt hij d.m.v. verkeerde woorden naar buiten waardoor de boodschap vervormt.
    Onthoud ook even dat dit nog maar kleine positieve stapjes zijn, Pompen's z'n gebruik is nog aanwezig zoals hij vertelt, dus zijn reacties zijn regelmatig onder invloed vertelt. Dat verklaart zijn uitingen.

En nu de echte afsluiting; laat Pompen zoals hij zelf wilt, DF gebruiken als uitlaatklep. Respecteer zijn manier van het omgaan en aanpakken van zijn problemen. :handok2:

Pompen, שמש en Fenrir vinden dit leuk.
  14. Fenrir

Ik denk niet dat er boze overheidtrollen zijn die het leven kut maken om ons te pesten; wel dat de bedrijfstop, hoger management, ambtenaren en politiek vooral bezig zijn met zichzelf indekken en hoe ze er beter van kunnen worden, en dat wij daar de vruchten van plukken :cheerpompom:

En inderdaad, als je dan niet weet door welke hoepels je moet springen of het niet kunt, dan heb je dikke pech en de directeur een dikke BMW.

15. Bas

Bas Wijs gebruiker

Hoe slecht die gedachtegang van zaken ook lijkt, ik ben er nog altijd van overtuigd dat ze dit soort aanpak echt doen omdat het belangrijke voordelen heeft waar over nagedacht is. Wel een beetje offtopic nu, maar door dit soort slechte toegankelijkheid, weren ze zeer snel de groep mensen die alleen uit zijn op misbruik van de hulp en het geld wat wordt aangeboden.

Edit: dit soort mensen doen vaak maar 1 poging omdat ze eigenlijk gelijk door willen naar een ander doelwit om tijd te besparen. Net zoals een inbreker een tijdlimiet heeft met inbreken. Duurt het te lang, dan gaat ie door. Die mensen die de dupe zijn van de wachtrijen omdat te veel mensen dus makkelijker in aanraking mogen komen met GGZ, zullen zoals ik zei afhaken uiteindelijk en ... nu weet ik serieus niet meer waar het over gaat. Ik ben half bezig over mn voorbeeld die ik gaf over het UWV en voor een nog kleiner deel over het juiste onderwerp van dit gesprek: het GGZ en voor het resterende deel heb ik het over van alles en nog wat, lol.

Laatst bewerkt: 12 dec 2018
  16. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Natuurlijk mag hij zijn wie hij wil zijn hoor. Maar aangezien ik dat ook doe en dit een open forum is, geef ik mijn open mening... Wat hij daar al dan niet mee wil doen is natuurlijk aan hem en hij hoeft daarover zeker niet met mij of wie dan ook in discussie te gaan...
    Verder: kritiek moet je opvatten als opbouwend. Koppel het los van je eigen ego om het voor jezelf (de 'algemene zelf' niet TS persoonlijk) helder te houden.
    En het lijkt mij persoonlijk alleen maar goed wanneer lezers van dit topic reflecteren op hetgeen TS schrijft. Voorál wanneer mensen het niet met TS eens zijn. Op die manier kan TS zijn situatie ook beschouwen vanuit een ander perspectief ipv zijn eigen perspectief. Daar kan hij EVT zijn voordeel mee doen.

Pompen vindt dit leuk.
  17. Bas

Bas Wijs gebruiker

Kan je dit wat anders formuleren zodat het voor mij wat duidelijker wordt? :P
    Klopt, maar jij haakte zeg maar in op zijn berichten, waardoor je van hop naar her gaat en elkaar blijft meeslepen. :tongueout:
    Dat je je mening geeft, prima en dat je de discussie wilt aangaan, ook prima. Maar het was volgens mij al wel vrij duidelijk, omdat je oude berichten van hem al las, dat de manier van hoe Pompen praat hier op DF, niet precies de manier is wat hij wel wilde vertellen. Omdat vrij duidelijk te lezen is dat hoe hij hier dus nu praat, nergens over gaat en volledig door elkaar gedraaide gedachtes zijn, wat dus nooit kan kloppen. Dus de harde reacties die je gaf, waren niet echt gepast omdat hij dit als aanvallend zou gaan opvatten. Omdat Pompen er dus juist vanuit ging dat wat hij zei was zoals hij wilde vertellen.

שמש vindt dit leuk.
  18. Bas

Bas Wijs gebruiker

Een ook nu ga ik afhaken bij deze discussie omdat ik wat dingen zelf door elkaar ga halen.

Hier kan ik het in vinden, deze gedachte gang is precies zoals de mijne. Maar jij kent TS uiteraard niet zoals ik hem ken, ik was namelijk al op de hoogte van dat TS juist beter zou gaan worden als hij het volgt vanuit zijn eigen perspectief, Hij wist de manier al, hoe zijn doelstelling met zekerheid te behalen is. Mensen die reageren die het niet eens zijn met zijn manier, omdat ze hem er op willen wijzen dat er ook een andere manier is, zijn nog bezig met een oude stap. Een stap die al voltooid is door TS. Dit was uiteraard niet op te maken uit zijn berichten, maar dit werd wel duidelijk gemaakt door zijn berichten over de reden waarom hij hier is. Want de andere berichten wezen erop dat TS nog in het begin stadium zat van herstel (gezien vanuit de ogen van de mensen die reageerden), terwijl dat niet zo was. De berichten die zijn reden van hier op DF zijn aankondigde, waren zoals ik zei duidelijk: ''ik kom hier alleen om dit als uitlaatklep te gebruiken, ik hoef en wil/verwacht geen reacties'' aldus een citaat van TS.

Pompen vindt dit leuk.
  19. Bas

Bas Wijs gebruiker

Maar nu fack, vertel ik misschien ook niet precies wat ik wil vertellen en begin ik langzamerhand achteruit te gaan in de snelheid waarmee ik wil reageren. Dus bij deze stap ik ff uit de discussie, lol. (komt door de diazepam die aan het werk is hier)

20. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ik refereer naar het grote zelf (of hogere zelf) en het kleine zelf (of ego) welke we allemaal in ons hebben. Als je in jezelf leert te herkennen wanneer welk deel van jezelf 'aan het woord' is, dan kan je je keuze maken tov je eigen handelen. Als iemand mij bekritiseert dan kan ik erdoor beledigd zijn (ego) of ik kan het strikt als feiten bekijken en oordelen of het al dan niet betrekking op mij heeft en er aldus door kan groeien als persoon. Echter zolang het ego daar steeds tussen komt met zijn verongelijkte gedrag, dan leer je nooit.

Albedo vindt dit leuk.
  21. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Daar heb je wel een punt ja... Zeker die wachtlijsten.

22. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ik heb ook mijn ding gezegd hoor. TS hoeft ook zeker niet te reageren op mijn woorden hier. Ik wens TS sowieso veel positiviteit toe in het bereiken van zijn persoonlijke doelen.

Bas en Pompen vinden dit leuk.
  23. Pompen

Dankjewel.

שמש vindt dit leuk.
  24. Bas

Bas Wijs gebruiker

Dat niet dik gedrukte stukje snapte ik niet, wat de onderbouwing was van het wel dik gedrukte stukje. Ik moest de reactie die je gaf op mijn vraag om het anders te formuleren echt 100 keer opnieuw lezen. Maar nu snap ik wat je bedoelt. Als je eigenlijk had gezegd dat TS kritiek als positief moest opvatten en niet als negatief, had k het direct gesnapt btw. :P Die kritiek is oprecht en komt voort uit positieve bedoelingen van de personen die een discussie willen aangaan, terwijl dat eigenlijk niet nodig bleek te zijn, achteraf. Wat niet duidelijk werd verteld door TS, in welke fase van herstel hij al zit.

..
    Ik stop met de discussie, 't lukt niet meer. :tearsofjoy:

Pompen en שמש vinden dit leuk.
  25. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Bedankt voor je reflecties! Ook voor mij persoonlijk leerzaam :) Nu eerst koffie! :tearsofjoy:

26. Bas

Bas Wijs gebruiker

Alles betreft mijn reflecties, die van TS en de rest is voor jou leerzaam. Als je op de klok kijkt is snel te snappen dat ik op dit moment anders ben dan normaal, waardoor het gene wat je kan leren nog meer is geworden. (je leert van de dingen die ik nu heb gezegd in deze status en van de dingen die ik zou hebben kunnen gezegd als ik me in de normale status bevond.

Voor mij geen koffie, maar slaap. Weet niet wanneer ik ga slapen, want vanwege uitstelgedrag gedurende deze hele nacht, vertrouw ik niet meer de tijden van slapen die ik met mezelf afspreek. :tongueout:

27. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Proost, ik ook. Dan naar werk.

שמש vindt dit leuk.
  28. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ja heerlijk. Ik ga zo ook aan het werk. Eerst nog even met de hond wandelen in alle rust...

De Dunne vindt dit leuk.
  29. Bas

Bas Wijs gebruiker

Mijn mede-leven, na dit gesprek hierboven op DF kan ik die behoefte van rust h e l e m a a l begrijpen. Hopelijk kan je dit gesprek ergens nog als hilarisch opvatten. Dit hele gesprek is al de 3e voor mij deze nacht, precies hetzelfde, maar dan op een ander social media platforum. Als hilarisch zie ik het zeker, want hier kan dit gesprek in het boek van: ''toppunten betreft drugsgebruik''.

שמש vindt dit leuk.
  30. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

@acht.zes @ZERO-

Dat laatste betrof bij vriendin in Belgie. Had ik er eigenlijk bij moeten zetten. Klopt wat je zegt.

Het bovenste ging over mezelf. Dat is een lang verhaal en ik wil er niet teveel over uitwijden. Kort gezegd heb ik geen vertrouwen meer in de hulpverlening.

acht.zes vindt dit leuk.
  31. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

https://nos.nl/op3/artikel/2259739-nederlandse-wachtlijst-geestelijke-hulp-telt-88-500-mensen.html
    De wachtlijsten zijn wel aardig ja....

Het is eigenlijk niet zo makkelijk om ergens anders naartoe te gaan waar de wachtlijsten korter zijn, omdat: dat energie kost (wat het gros van deze mensen al waarschijnlijk niet heeft door de klachten), reistijd kost (die men misschien niet heeft icm werk), reisgeld kost (die men misschien niet heeft icm uitkering/werkloosheid door de klachten oid). Ik ben halverwege mijn eigen behandeling verhuisd en ik moet de hele tijd heen en weer, maar dat neem ik maar voor lief ook al kost het bakken met energie, omdat ik anders weer een jaar op een wachtlijst moet staan..

Ik weet er wel wat vanaf (dit is mn werk lol) dus bij deze: Je komt bij de huisarts voor psychische klachten. De huisarts maakt een inschatting daarvan en stelt eventueel een verwijzing op. Soms stuurt de huisarts je eerst door naar de praktijkondersteuner (POH-GGZ), hier kun je terecht voor lichte psychische problemen en enkele gesprekken, of de praktijkondersteuner helpt jou uitzoeken waar het om gaat en alsnog een goede doorverwijzing regelen. Dit is zo geregeld om ervoor te zorgen dat eventuele lichte klachten al met lichte zorg opgevangen kunnen worden, omdat intensieve zorg erg duur en uitgebreid is en je wil dat daar juist de cliënten met ernstige klachten terecht komen. Het verschilt een beetje per huisarts wat de aanpak is, maar goed dat verschilt bij lichamelijke klachten per huisarts net zo goed.

Het gaat om kwetsbare mensen ómdat het mensen zijn met psychische klachten. Je kunt je voorstellen dat iemand die depressief is moeite heeft om zich uit te spreken als hij/zij geen klik heeft met de therapeut (want er gaat de hele tijd door je hoofd dat je niks waard bent, dus je hebt geen recht om dat te vinden), of dat iemand met een vermijdende persoonlijkheidsstoornis in dat geval gewoon niet meer komt opdagen (want vermijding is de aangeleerde coping).

Fenrir vindt dit leuk.
Laden...