Psychische verslaving

genk123

Belezen gebruiker
Mischien een vreemde vraag maar ik vraag het me al een tijdje af.. Ik ben een normale jonge van 22jr en ga regelmatig naar feestjes. Hier gebruik ik diverse soorten drugs. Verder gebruik ik in het uitgaansleven zelden nog drugs (in het verleden wel gedaan). Ik ben eigenlijk aan geen enkele soort drugs verslaafd en kan het allemaal goed in de hand houden. Alleen nou is het wel zo, dat ik er elke dag met bezig ben. Ik denk er de hele dag aan. Ik zoek alles op over diversen soorten drugs, nieuwe drugs. Ik ben er als het ware door gefascineerd om het zo maar te zeggen haha. Nou heb ik hier verder geen problemen mee maar nou was mijn vraag of meerdere mensen dit herkennen? En is dit ook een soort van verslaving?

Dunk

Experimenterende gebruiker
Ik herken dit, heb net hetzelfde. Maar zolang ik er mij niet slecht door voel beschouw ik die interesse in drugs niet als een verslaving.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @genk123 ,

Iedereen op dit forum heeft interesse in drugs. Je geeft zelf aan dat je drugsgebruik verantwoord is maar dat je wel erg veel leest en opzoekt over drugs. Ik herken dat wel een beetje. Mijn eigen drugsgebruik is zeer beperkt en, volgens mij, verantwoord. Toch merk ik dat ik veel lees, forums struin en filmpjes bekijk over diverse soorten drugs. Het is een fascinatie. Ik denk dat veel mensen wel ergens door gefascineerd zijn en daar is volgens mij niets mis mee. Ook niet als het om drugs gaat.

Volgens mij wordt het pas een probleem als je ofwel teveel drugs gaat gebruiken ofwel echt obsessief met drugs bezig bent.
Kortom: fascinatie is prima, obsessie niet. Waar de grens precies ligt kan ik je ook niet zeggen. Hopelijk voel je dat zelf aan.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Haha ik denk dat er velen zijn hier dit dit herkennen, dat is onder andere waarom dit forum bestaat. Ik zie het als een hobby. :) Wel eentje die wat meer tricky is dan wanneer je laten we zeggen een fascinatie zou hebben voor postzegels verzamelen, Tibetaanse yoga of de Noorse breikunst. Maar ach. Zolang je je gebruik in de hand houdt, is er geen man overboord.

SneeuwSnuiver

Bewuste gebruiker
Zoals Eik en Roze olifant al zeggen denk ik ook dat drugs voor veel mensen hier een facinatie/hobby is. Helaas is het voor mensen die niets met drugs hebben soms wel lastig te begrijpen wanneer je verteld dat je interesse hebt in drugs.

Mijn verhaal: voor mij begon het allemaal ooit toen ik mijn eerste jointje had gerookt. Ik vond het zo fijn, inspirerend en rustgevend dat ik meteen vanalles over wiet en hasj te weten wilde komen. Van een interesse werd het een hobby en ik begong ook met het verzamelen van spulletjes met een wiet thema:stoned:
Toen ik een aantal jaar later bij feestjes kennis had gemaakt met harddrugs werden die ook ondedeel van mijn drugs hobby en begon ik ook daar veel over te lezen. Ik gebruikte toen alleen op feestjes harddrugs en ook niet meer dan 1 keer per maand ofzo.

Sinds ongeveer een half jaar heb ik een coke verslaving. Dit heeft bij mij een andere oorzaak en komt niet door de facinatie voor drugs. Maar ik heb wel andere mensen gekend die verslaafd zijn geworden door een uit de hand gelopen drugs hobby.

Een facinatie voor drugs is dus niet meteen een psychische verslaving maar wanneer je merkt dat je teveel en tevaak wilt gaan gebruiken kun je je misschien beter ff een tijdje op andere hobby richten:relaxed:

Laatst bewerkt:
Bovenaan