• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Psychose door MDMA

Dutch001

Newbie
Op een middag belde een maat me op om ergens te gaan chille, ik stelde toen voor om bij mij thuis te gaan zitten aangezien ik home-alone was en me ouders en zus pas later in de avond thuis zoude komen. We hadden vrij weinig te doen het was geen uitgaansavond en de PlayStation waren we na een aantal potjes wel zat, ik had nog een paar gram amnesia op me kamer liggen die enorm goed was door gedroogd. Ik rookte zelf al een tijd dus ik was op dat moment ook niet bang om een keer wat nieuws te proberen, ik was altijd al voorplan om ooit een jointje te gaan draaien vandaar die amnesia op me kamer. Die kerel die bij me thuis was blowde regelmatig dus die had er wat meer verstand van en wist ook wel wat hij ging voelen.. voor mij was het de eerste keer dus het was nog best wel spannend, ik weet het nog goed het was op een zomerse avond de drie jointjes lagen al klaar op de tafel buiten, ligstoelen erbij met wat speakers en hijsen maar. Ik ben dan zo iemand die gelijk wat verwacht (was mijn eerste keer drugs dus ach) ik zeg tegen hem, kerel ik voel hier niks van gek, dus hij zegt dan moet je dieper hijse en langer inhouden.. Ik heb zeker 10 hijsen genomen diep inhaleren en 10 seconde vasthouden. Ik merkte nog steeds niets (wel een lichter gevoel zoals bij een gewone sigaret) ik ging naar binnen wat drinken pakken en ging terug naar buiten, hij stelde voor om maar even te gaan chille in de ligstoelen met wat muziek aan. Ik lag denk zo'n 2 minuten ik keek mijn maat aan die keek me terug aan met een droge glimlach en zijn oogleden op half elf, hij zei "voel je hem al hangen? Ik wel!" ik kreeg ongeveer op dat moment een klap van die amnesia, alles om me heen begon te tollen en werd enorm misselijk ik ben toen rechtop gaan zitten in een tuinstoel ik heb mijn ogen gesloten het was donker buiten me maat die regelmatig blowde ging ook harder dan normaal "dit is facking goeie stuff" zei hij tegen mij. Dus ik antwoorde maar slaperig "ja" terwijl ik met zweethandjes de leuningen van de tuinstoel vast hield. ik beleefde geen ondergrond meer onder me, het was alsof ik letterlijk geen grond meer onder me voeten had, ik bleef constant vallen in het donker met lichtstralen om me heen in allerlei kleuren en niet zacht het was gewoon letterlijk valsnelheid. Ik kon vanaf dat moment ook niet meer lopen en wist nog wel dat die andere maat die het regelmatig deed ook ergens in de tuin lag te trippen (ik heb toen hardop zitten schelden tegen hem) want ik wist dat binnen een x aantal uren mijn ouders en zus thuis zouden komen.

Na zeker een uur 'vallen' kon ik wat suiker halen, daarna ben ik snel weer bekomen het bleef nog zo'n paar uur hangen maar die heb ik in de bank voor de tv uitgezeten, even later kwamen mijn ouders en zus thuis die kwam toen naast me zitten. Dit is me allemaal ontgaan, ik zat te stressen dat ze iets zouden merken want ik en mijn maat zaten allebei half slapend in de bank de ervaring nog maar een beetje weg te lachen. Sindsdien heb ik nooit meer geblowd. Ik was nog nooit zo bang geweest, tot op een zomer avond dat jaar daarop..

Ik ging geregeld uit met vrienden die dan wel eens een pilletje xtc in hun mik gooide maar ik was daar te angstig voor ik durfde dat niet te proberen na die ervaring op amnesia. Toch wilde ik wel eens weten wat het zou doen. Ik begon toen met een half pilletje en werd weer een beetje angstig van wat er zou gaan komen, ik ben toen buiten even een luchtje gaan scheppen en het leek net alsof ik een kort moment een grote trap op liep terwijl ik gewoon recht vooruit liep op een vlakke ondergrond. Dit was snel voorbij en heb toen verder niks meer van dat halfje gevoeld want het stelde niet zoveel voor. Me vrienden wilde me toen niet meer geven omdat ze die zelf al hadden opgesnoept in tussen tijd. Dus ik besloot het hierbij te laten en een ander moment in mijn leven nog eens te proberen.

Het was een paar weken later, wij hebben een vaste vriendengroep met wat gasten en chickies waar we dan geregeld mee chille, een vriend heeft een eigen bar jacuzzi en zwembad dus daar zijn we gaan zwemmen en barbecuen, daar kwamen we zowat elke zomeravond door met de groep. Het was een leuke dag in de avond kwamen nog wat meer mensen, het begon wat donker te worden en we zijn toen in de bar gaan zitten met z'n allen. Opeens haalde een maat pure mdma kristallen uit zijn zakken en begon die fijn te malen. We hebben toen bijna allemaal wat genomen op een X aantal mensen na. Ik vond dat half pilletje niet geslaagd eerder dat jaar dus had ik maar een paar likken genomen van het fijn gemalen mdma kristal. Het ging goed ik ben de rest van de avond gewoon Malibu cola blijven drinken. Iedereen voelde zich super lekker en we zijn toen helemaal los gegaan in die bar met de speaker loei hard aan tot de politie aan toe. Het kriebelde overal en het gaf een intens warm gevoel van binnen. Ik heb me altijd de definitie van 'op een roze wolk zitten' al afgevraagd maar ik weet zeker dat die ervaring er dicht in de buurt zat. Meiden gingen zelfs tot topless aan toe, deze avond was onvergetelijk.
Die week daarop hadden we nog meer kristallen, aangezien het festival seizoen eraan kwam, die zelfde maat kwam toen met 10 gram aanzetten. Hij zei "hier komen we lekker heel de zomer mee door" die avond kwam ik al wat later aanzetten omdat ik een verjaardag had daarvoor dus ik was al redelijk aangeschoten voordat ik daaraan kwam. Ik op me fiets erheen, toen ik de oprit opreed kwam er een maat me armen in gevlogen "ik voel me zo lekker" zei hij.

De sfeer was weer gelijk gezet dus ik kwam daar met half zatte kop de bar ingelopen en de bergjes mdma kristal lagen daar al op de bar. Ik heb meerdere keren weer mdma genomen die avond tot dat de sfeer dood ging vallen. Iemand in de vrienden groep die geen drugs gebruikte wilde heel graag de stad in gaan terwijl andere graag daar wilde blijven, het maakte mij niet echt uit ik voelde me prima bij alles ik had alcohol en een lichte dosis mdma in mijn bloed zitten. Ik kwam dus een beetje tussen die twee strijd te zitten van wel of niet de stad in gaan. Degene die de stad in wilde gaan is me toen gaan pushe en heeft me uit de 'goede flow gedreven' van de mdma, we zijn toen niet meer gegaan en ik ben thuis in slaap gevallen na een lange avond chille. Die dag daarop kwamen 2 maten van die groep naar mij thuis toe, ze wilde wat leuks gaan doen zo op de zondag want er was vrij weinig te beleven. Het was al tegen de avond en we zijn toen naar Antwerpen gereden, de hoere buurt Schipperskwartier. Op de heen weg hadden we een tree energie drank in de auto staan. Toen we bijna in Antwerpen aan kwamen ging mijn hart als een malle te keer, ik wist wat ik die avond daarvoor had gedaan (mdma) dus ik besloot dat gevoel te negeren. We hebben daar geparkeerd en zijn toen te voet naar de hoeren gelopen, ik liep daar door de smalle straten van Antwerpen en ik begon toen langzaam toe te geven tegen me vrienden dat ik me eigenlijk helemaal niet zo fijn voelde (en geloof me ik stel dit altijd uit) nu kwam het heel heftig, mijn hart klopte zowat mijn borstkast uit de energiedrank deed zijn werking en de mdma van die dag daarvoor sloeg zeker nog een aantal keren terug in. De horizon steeg omhoog en als ik achterom keek ging de horizon omlaag alsof ik in een labyrinth spel zat en zelf het balletje was, de wereld was een enorm groot onstabiel platform waar ik zo van af zou kunnen glijden. Ik ben toen naar de auto gegaan en heb daar zitten bijkomen, dat lukte niet. We waren er een kwartier en zijn toen weer naar huis gaan rijden, ik was enorm bang en dacht dat ik dood ging. De kriebels werden heftiger en me hart leek wel steeds harder te gaan bonken. Ik heb de terugreis van 3 kwartier constant lopen wegdraaien want het auto rijden was enorm heftig.
Ik wist niet meer in welke wereld ik zat en heel de wereld leek scheef te hangen. De auto reed zo de afgrond in recht naar de beneden en dan weer tegen een steile helling aan omhoog keer op keer dit hield maar niet op. Thuis aangekomen heb ik niets tegen mijn ouders gezegd waarom weet ik nog steeds niet maar ik ben me bed in gegaan en heb daar nog weken de wereld scheef gezien, ik heb in het donker moeten liggen zo misselijk was ik, het is hetzelfde gevoel alsof je je hoofd naar de grond houdt en dan enorm snel achtjes gaat maken met je hoofd een langere tijd en dan recht vooruit gaat kijken. Die misselijkheid die je dan opwekt is weken gebleven. Als ik even buiten was moest ik me aan dingen vast houden omdat ik dacht dat ik van de wereld af ging vallen zo scheef was het. Ik kon me dan ook niet met mijn volle verstand wijs maken dat de wereld recht stond, mijn fantasie was meer de realiteit dan het in werkelijkheid was. Ik heb weken slecht gegeten en mijn record overgeven ook gelijk overtroffen. Ik ben in een psychose geraakt en ben daar een half jaar niet uit gekomen ik moet vandaag de dag nog geregeld checken of de wereld wel recht staat, en ik heb er vreemde gedachtes aan overgehouden die zo nu en dan op komen zetten.

Gedachtes die de realiteit checken waar je normaal niet altijd bij stil staat. Dan heb ik het over gedachtes dat als je naar de grond kijkt er als het waren nog andere mensen aan de andere kant van de grond hangen omdat de wereld rond is en dat als je je hoofd scheef houd de wereld niet scheef staat maar je hoofd. Ik heb hier lange tijd mee gezeten en het gaat nu steeds beter. Overigens wil ik de combinatie mdma met grote mate energie drank zeker afraden om gevallen als dit te voorkomen. Ik ben weer een beetje een gelukkig mens aan het worden na lange tijd en geloof me, de tijden dat je hierin vast zit duren lang, je hebt er slapeloze nachten van je word wakker in angst een "echte" nachtmerrie. Ik heb na amnesia cocaïne xtc en mdma geen behoeftes meer aan verdere drugs, maar de belevenissen en verhalen achteraf zijn wel tof. Bij deze kan ik zeggen dat drugs een mens zeer zeker kan veranderen zowel positief als negatief. Drugs heeft ook heel veel positieve dingen met me gedaan tot vandaag de dag en het leven is geregeld een groot avontuur. C'est la vie :hearteyes:

Digitalism

Belezen gebruiker
Ik heb al een paar keer geprobeerd je verslag te lezen, maar het leest simpelweg niet lekker door de lange lappen tekst. Als je wat meer gebruik maakt van alinea's dan verwacht ik dat meer mensen het zullen lezen en zullen reageren.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Zoals hierboven gezegd ik begrijp het verhaal wel deels.

Het lijkt me vooral dat je angsten gaat maken voor inname, je moet een goede ingesteldheid hebben om te snoepen en mdma gebruiken, paniek, stress, druk,... dit zijn allemaal factoren die ik op een avondje snoepen volledig uitsluit. Ik weet al van in de morgen als ik ontwaak, dat de dag positief verder moet gaan om in de avond te snoepen.

Link je vorige ervaringen niet met nieuwe ervaringen, telkens je een nieuwe ervaring start met een gedachtengang die nog bij je vorige negatieve ervaring zit dan ga je dit automatisch meenemen in je nieuwe trip.

Ivm MDMA ik denk niet dat je op het feestje je dosis zal afgewogen hebben, bij kristallen is dit net handig, je start met 1mg/kg, 70kg = 70mg, zijn je kristallen 80% puur dan ga je met 85mg een mooie dosis hebben. Een helft van die dosis bijnemen zorgt dat je op 1,5mg/kg zit en dat is dan ook een maximum aanbevolen dosis. Waarschijnlijk heb jij de dag ervoor gewoon teveel mdma gelikt, niet wetende hoeveel mg je in je mij draait, neem nu een 400/500mg als onervaren gebruiker dat kan jou aardig wat slechte dagen opleveren... daar kan je op dit forum over inlezen...

En weken scheef gaan is niet nodig, je had beter je ouders of de huisarts gecontacteerd...

Dutch001

Newbie
Bedankt voor jullie reacties en sorry voor de onduidelijke lappen tekst, het was ook een beetje overhaast getypt.

Wat je al zegt is het met xtc beter in de hand te houden wat betreft de hoeveelheid die je inneemt, als beginner gelijk aan de mdma was ook simpelweg onverstandig.

Achteraf heb ik een aantal verhalen gehoord dat energiedrank, de drugs de dag ervoor nog zou kunnen doen opwekken, kan iemand dit bevestigen? Of is de combie energiedrank en drugs gewoon prima?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dutch001 zei:
Achteraf heb ik een aantal verhalen gehoord dat energiedrank, de drugs de dag ervoor nog zou kunnen doen opwekken, kan iemand dit bevestigen? Of is de combie energiedrank en drugs gewoon prima?

Ik ken veel mensen die wat energiedrank achterover slaan op pep of xtc/mdma. Zij zien er geen probleem in. Ik persoonlijk hou het liever op fruitsap, fruit, chocomelk. Ik ben overgevoelig aan caffeine, 1kopje koffie is ok, 2 is de limiet, 3 is teveel... als ik het goed heb stimuleert/versterkt caffeine ook wel het gevoel van xtc/mdma...

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Dutch001 zei:

cafeïne in combinatie met drugs kun je denk ik beter vermijden, als het door je drugs heen zit krijg je al snel grote hoeveelheden cafeïne binnen. Ik zelf word er heel a-relaxed van.

Als je erg veel koffie zuipt normaal gesproken en je niet zoveel last hebt van een opgefockt gevoel en 'jitters' na veel koffie zou je het er eventueel bij kunnen nemen om nog ietsje actiever te worden maar over het algemeen is combineren met welke middelen dan ook niet zo'n heel goed idee.

Beetje suiker/extra koolhydraten kan wellicht vermoeidheid tegen gaan maar het best is om gewoon een goede bodem van tevoren naar binnen te werken natuurlijk.

En wat Tekzor al zei, je geeft aan bij de eerste keer een paar likjes te consumeren, normaalgesproken is 1 nat pinkje bij een eerste keer meer dan genoeg qua dosis, kans dat je aan het overdoseren was is vrij groot en overdosis gaat vaak gepaard met angstaanvallen.

zebra12

Newbie
woow, ik heb je verhaal gelezen en vind het heel erg heftig! hoe voelde voor jou die psychose? en hoe ben je eruit gekomen?

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Heftig verhaal. Ik hou me altijd aan een goede dosering en heb nog nooit last gehad van een bad trip. Ik geef me dan ook bij elke drug helemaal over aan de drugs. Als je dit niet doet ervaar je de druga een stuk minder denk ik.
Volgende keer zou ik het gewoon bij water en afentoe een colaatje houden.
Het lijkt me ook verstandig om volgende keer je MDMA/XTC te laten testen maar misschien is het welbeter om alle drugs een tijdje achter je te laten en pas weer gebruiken als je volledig hersteld bent.

De combi energiedrank en xtv heb ik geen verstand van maar bij een joint gaat het bij mij altijd prima.

candymonster

Experimenterende gebruiker
Denk dat je van te voren al een beetje nerveus aan de mdma trip begon, dat kan natuurlijk negatieve gevolgen voor je trip hebben. Hiernaast werkt angst als een vicieuze cirkel. Op het moment dat je je anders gaat voelen word je schrikachtig en van het schrikken ga je nog meer schrikken :wave:

Bovenaan